צור קשר עם הרב ברלנד

"אדם משפילים אותו, גם אם היה הכי צדיק, בסוף עושה מקדש לעבודה זרה" – דברי הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א מוצ"ש נח

דברי כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א בשיעור שמסר במוצש"ק נח תשע"ט בבני ברק.

הרב שליט"א נשאל האם להתגרש וענה, "אסור לאדם לגרש את אשתו, זה כמו להחריב את בית המקדש, מבקשים שאף אחד לא יתגרש כאן." אח"כ המשיך הרב ואמר.

"למדנו בדף היומי שכל העולם התגיירו, כל מצריים, כי עמרם לא גייר את המצריים. הגמרא במנחות מספרת שחוניו בנה העתק של בית המקדש באלכסנדרייה. הוא היה הבן של שמעון הצדיק וכשאביו נפטר הוא אמר שהכהונה הגדולה תעבור בירושה לחוניו שהיה צדיק גדול. הייתה לו שמירת עניים כ"כ גדולה שהוא אפילו לא ראה איך הכהן הגדול מתלבש. ובאמת, שואלים, איך לוקחים לכהונה גדולה מי שלא יודע אפילו איך הכהן הגדול מתלבש? אבל, באמת חוניו היה מסכן כי כולם רצו להרוג אותו והוא ברח והקים מקדש לעבודה זרה. הכל נגד ההלכה, "הִשָּׁמֶר לְךָ פֶּן תַּעֲלֶה עֹלֹתֶיךָ בְּכָל מָקוֹם אֲשֶׁר תִּרְאֶה. כִּי אִם בַּמָּקוֹם אֲשֶׁר יִבְחַר ה'" (דברים יב יד). אדם משפילים אותו, מעליבים אותו, יכול להיות שהוא היה הכי צדיק, אבל בסוף הוא עושה בית לעבודה זרה."

"יותר מ- 12 מקומות בתורה כתוב באיסור להקריב עולות מחוץ להית המקדש, אבל אפילו פעם אחת לא כתוב איפה יהיה בית המקדש. שתי סיבות לדבר, הראשונה היא, כי מיד היו מקימים שם הגויים את כל העבודות זרות שבעולם. והסיבה השנייה, שכל השבטים קיבלו את חלקם בארץ ע"י גורל, אבל אם הייתה נופלת ירושלים בגורל בחלקו של בט מסויים, מיד כל השבטים לא היו מקבלים את דברי הנבואה. היו אומרים, מה זה דברי נבואה, לא בשמיים היא, אבל שמואל לימד את דוד שבירושלים יבנה המקדש."

"חוניו בנה באלכסנדרייה את בית המקדש בגלל שהוא מצא פסוק בו כתוב שיהיו במצריים חמש ערים שיתגיירו כולם. ובית המקדש הזה היה אמיתי, אך נגד ההלכה. ולכן, מי שנדר להקריב שם מחויב להקריב, אך זה נקרא שחוטי חוץ."

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *