צור קשר עם הרב ברלנד
דברי כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א שנמסרו במוצ"ש
דברי כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א שנמסרו במוצ"ש

"אם רבי עקיבא היה בא לכל השיעורים הוא לא היה נסרק במסרקות של ברזל" – דברי הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

דברי כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א שנמסרו במוצאי שבת פנחס תשע"ח.

"הרב'ה אמר שבכל אותו ואות שבליקוטי מוהר"ן תלויים כל העולמות.  באות אל"ף, ביו"ד של האל"ף תלוי כיסא הכבוד, בוי"ו של האל"ף תלוי הרקיע וביו"ד התחתונה זה עולם העשיה. יחד זה האצילות, בריאה יצירה ועשיה. האלף זעירא יחד עם ה"א זה גמטריא רבי עקיבא."

"את רבי עקיבא סרקו במסרקות של ברזל, אבל אם הוא היה בא לכל השיעורים הוא לא היה צריך מסרקות של ברזל. לרבי עקיבא היה את הניצוץ הכי קשה לתיקון, כי כמה שהאדם יותר גדול ככה הניצוץ שלו יותר קשה לתיקון."

"בכל אות שאומרים בליקוטי מוהר"ן בוראים את כל העולמות, את כל השחקים ואת כל הרקיעים עד סוף כל הדורות. רבי נחמן אמר שעד עכשיו הוא הסתיר את כל הכתבים שלו ואחרי זה הוא נתן את זה לר' נתן שילך להביא על זה הסכמות. החוזה מלובלין כותב שליקוטי מוהר"ן זה ממש כתב משמים, זה בכלל לא כתב מבני אדם. "וְהַלֻּחֹת מַעֲשֵׂה אֱלֹהִים הֵמָּה וְהַמִּכְתָּב מִכְתַּב אֱלֹהִים" (שמות לב, טז). הלוחות הם מעשי אלקים."

"כתוב בתיקון מ' שבתיקוני הזוהר על מה שאמר רבי עקיבא לתלמידיו אלישע בן אבויה, בן עזאי ובן זומא "דובר שקרים, כשתגיעו לאבני שיש טהור אל תאמרו מים מים". 'שיש' זה הלוחות, אל תגידו שהלוחות נשברו, ומי שיגיד חייב מיתה."

"כי הלוחות הם ישרים, הלוחות הם שלמים, שום לוח לא נשבר, ועוד החכמים דנו בפירוש המילים מים מים שמחייבים מיתה הופיע סבא דסבין, רבי המנונא, ושאל במה אתם עוסקים? אמר ר' המנונא שזה סוד שאסור לגלות לבני אדם. כי, אבני שיש טהור זה השני יודי"ן של האל"ף, שיו"ד העליונה זה הלוחות הראשונים ויו"ד התחתונה זה הלוחות השניים. מי שאוחז בלוחות חי לעולם, התורה היא עץ החיים."

"מי שיודע שהלוחות לא נשברו יחיה לעולם והוא יכול להחיות מתים ולרפא חולים. כל אלה שנקברו בא"י יחיו ראשונים ואלה שנולדו בחו"ל יחיו אחרונים, עד שיקבלו נשמה חדשה."

עד כאן דברי כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א כפי שנמסרו במוצש"ק דפרשת פנחס תשע"ח.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

וכאן הבן שואל • הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א מברך את המצה השמורה ויין המשומר ליתומי ארגון 'הבן יקיר לי'

כמידי שנה ארגון 'הבן יקיר לי' דואג למשפחות היתומים דקהילתנו לקמחא דפסחא מצות ויין לקיום …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *