צור קשר עם הרב ברלנד
הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א מוסר שיעור בבית המדרש 'שובו בנים' בעיר העתיקה
הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א מוסר שיעור בבית המדרש 'שובו בנים' בעיר העתיקה

"אם תתבטל לאליעזר תראה דברים יותר גדולים מעינו של הלווייתן" – שיעורו של הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

שיעור מדהים ביופיו שמסר כ"ק מורינו הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א לכבוד יומו האחרון של חנוכה תשע"ז. "מעשה ברבי אליעזר ורבי יהושע" (ליקוטי מוהר"ן), ש"ע – מ"ה, יהושע הוא שם מ"ה. אם תהיה מ"ה, אז תזכה ל- "עיין לא ראתה אלוקים זולתך". שם במעשה הוא ראה את האור של הלוויתן, בחנוכה זוכים לאור של הלוויתן. כי אליעזר הוא "עיין לא ראתה אלוקים זולתך", הוא רואה דברים שאף אחד לא יכול לראות – בכל אליעזר יש בחינה כזו.
      שיעור-חנוכה-תשעז1
בחנוכה מתקנים את האות ק', מתוך ה- אלף בית, כי בחנוכה יוצאים מהגיהינום. כשמשיח יבוא יהיו 12 שערים של אש בירושלים וכל אחד יצטרך לעבור דרך השערים של האש. אליעזר בא לתקן את החטא של ראובן שיעץ לאחים לזרוק את יוסף לבור. לכן זרקו את אליעזר גם כן לבור (בבלי, עבודה זרה).
אם תתבטל לאליעזר תראה דברים יותר גדולים מעינו של הלווייתן, לכן הוא תיקן את השז"ל שאדם עשה כל החיים, את הניצוצות של אדם הראשון. כי מהניצוצות האלה נבראים שדים שמטעים אותנו.
רבי אליעזר הוא הבן שרואה את האלוקים מול העיניים כל דקה, מי שזוכה לשם אליעזר רואה דברים שאף אחד לא רואה, אם הוא צדיק, אם הוא מקדש את העיניים. אדם נותן צדקה אז הוא רואה את ה'.
רבי נחמן מחזיר את כולם בתשובה, כמו המעשה בגמרא על רבי נחמן בר יצחק, העבודה היא להחזיר את כולם בתשובה.
התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

כְּשֶׁהָיִיתִי בְּפּוֹנִיבֶז' שָׁמַעְתִּי בְּשֵׁם הָרַב הַגָּאוֹן ר' יְחֶזְקֵאל לֵוִינְשְׁטֵיְין: קובץ מימרות בשם המשגיח מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א • ליומא דהילולא

היום י"ח אדר־ב' חל יוֹבֵל שנים להסתלקותו של 'המשגיח' בישיבת פונוביז' הגאון הגדול רבי יחזקאל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *