ראשי / מדיה / וידאו / "בכל דור יש את דוד" – דברי הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א
צור קשר עם הרב ברלנד

"בכל דור יש את דוד" – דברי הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

דברי מורינו, כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א 

"אחיתופל היה אדם צדיק, אך הוא לא האמין שדוד הוא המשיח, אז אין לו חלק לעולם הבא, בכל דור יש את דוד. ואצל יעל כתוב 'מנשים באהל תברך', גימטריא שרה רבקה רחל לאה ודוד, כי כדי להכניע את סיסרא היו חייבים שתתעבר בהם נשמת דוד."

"במוצאי ט"ו באב בשעה 10 בלילה דוד יתגלה."

"הלילה נוסעים לכיפל לשכם ולעוורתא, המשטרה הפלסטינאית התבטלה, צה"ל התבטל."

"הכי חשוב זה אבנר בן נר שכבר יואב היה בידיו ויכל להרגו ושחררו ולא הרגו."

"עכשיו היארצייט של האדמו"ר מקלויזנבורג, הוא היה הצדיק הכי גדול כולם ישירו [את השיר שהוא היה שר] 'ממקומך מלכנו תופיע…'."

"ה' הוא האלקים."

ואתמול, ליל חמישי דשבת בלק תשע"ט, אמר מורינו, כ"ק הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א, בשיעור בקצות החושן.

"'מעשה וקדמו בנות לבנים', הבנות תמיד יותר זריזות מהבנים, באות ראשונות לתפילה, קמות כבר ב-5 בבוקר, אז אם הם מגיעות ראשונות הם מקבלות את החלקים החשובים."

"הכותים לא מעשרים את יינם, הם אומרים 'מה לי ולכהן?' הם לא מפרישים לא מעשר ולא תרומה, משא"כ אצל היהודים אפילו עמי-הארץ מעשרים, אין יהודי שלא מעשר, אבל הכותים חשודים על הכל."

"לפי חכמים הוא יכול להפריש בדיבור בעלמא מהיין ויכול לשתות מיד, אבל רבי יהודה ורבי יוסי ורבי שמעון אוסרים כי הם אומרים שצריך להפריש את זה מהחבית."

"אומר הקצוה"ח אם יש לאדם שני רימונים והוא אומר, הרי זה תרומה על זה אין בדבריו כלום, ומה זה שונה מדברי חכמים שאמרו שמהיין כן אפשר לשתות שאין שייריה ניכרים."

"נפתלי רץ בקפיצה אחת מחברון לקהיר, ועד שהוא מחפש חושים בן דן שהיה חרש שאל למה מתעכבים בקבורת הסבא יעקב, משענו לו שעשיו מעכב את הקבורה הוא מיד הרג את עשיו."

"טעמו של רבי מאיר שאסר לשתות לפני שמפריש ממש זה שמא יבקע הנוד ונמצא שותה טבלים למפרע."

"אם כרם נמצא על הדרך וכל אחד שעובר תולש אשכול ואוכל, אז אם בעה"ב רוצה שלא יכשלו באכילת פירות שאינם מעושרין אז לפי רבי דוסא הוא מפקיר את כל הכרם, ולפי רבי יהודה הוא לוקח מטבע והוא אומר 'כל הנלקט מזה…' שברגע שקוטפים את האשכול הרי הוא מתעשר ומחולל על המטבע."

"את המעשר חייבים להעלות לירושלים, כי אסור לגור מחוץ לירושלים, העבירה הכי גדולה זה לגור מחוץ לירושלים, כי הרמב"ם אומר שמי שגר בחו"ל כאילו הוא עובד ע"ז, ולכן גם כל מי שגר מחוץ לירושלים הרי הוא כעובד ע"ז, ולכן תקנו לעלות ג"פ בשנה לירושלים, 'הכל מעלין לירושלים'."

"בתיקון חצות בוכים ובזכות זה יזכו לבניין ירושלים."

ה' הוא האלקים

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

סוחט דמעות – מוות קליני מול בית דין של מעלה – הרבנית רוחמה אפרתי בסיפור האישי

הרבה סיפורים התפרסמו, בהם עדויות ממקור ראשון המספרות על, כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *