צור קשר עם הרב ברלנד
הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א - שיעור לכולל שובו בנים אולגה

שיעור אש להבה לכולל שובו בנים אולגה – מתי יבוא משיח? הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

מורינו, כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א, בשיעור אש להבה. הרב ברלנד שליט"א מסר את השיעור בביתו נאווה קודש לאברכי כולל 'שובו בנים' בני ברק. אלה דברי קודשו.

"למה יעקב לא אמר לבנים לא להתקוטט. אם יוסף מציע לכלכל אותם אז הוא ירע להם? כתוב, "ויברח יוסף", שיוסף לא רצה לבוא לשולחן, בגלל שיוסף לא יכל לשבת בקצה או בראש השולחן, אז הוא הפסיק לבוא."

"כל 17 השנה שיעקב היה חי הוא אכל איתם, אך שהוא נפטר הוא הפסיק לבוא. אחרי שיעקב נפטר האחים הפסיקו לאכול אצל יוסף."

"אומרים שכל הבדואים באים מיהונדב, הדרוזים מיתרו. התורה מספרת שיעקב ביקש לגלות את הקץ ונעלם. למה צריך? הרי אחרית הימים יהיה רק ב- תקע"ב, עשרים ושמונה שנה לפני סוף האלף השישי."

"כשעבר יוסף על מקום הבור הוא ברך, ברוך שעשה לי נס במקום הזה,  עברו ליד הבור שהשליכו אותו, הוא סטה מהדרך. הלך לבור להגיד ברכה, כי הוא עוד לא אמר ברכה, הם לא הבינו למה הוא סוטה מהדרך. ציוו את בלהה שעוד הייתה חיה, היא הייתה הצדיקה הכי גדולה בכל הדורות."

"לבלהה היו שני ההי"ם, ללאה רק אחד ולרחל בכלל לא היו. צריך לקחת את הה"י מבלהה, רבינו אומר שאישה לא יכולה ללדת עד שאין לה את האות ה"י. רחל לקחה את הה"י מבלהה."

"דבורה הייתה ניצוץ ממשה ויעל מציפורה, לכן סמיכה גימט' ציפורה, כל זה מביא המגלה עמוקות פ"ז. שיעל הייתה ניצוץ מציפורה, היא הייתה תיקון לצלה – שצלה הייתה הכי צדיקה, היא גימט' 125."

"כ"א אדר זה היארצייט של אלימלך, אלימלך זה השם הכי גבוהה. אלימלך בכלל לא פתח את העיניים."

"לבני יששכר קראו צבי אלימלך, שאל את אימו למה לא קראו לו רק אלימלך. אם היה רק אלימלך היה נהיה מלך על כל העולם – היארצייט יהיה ב- י"ט טבת."

"ה'קצות החושן' היה נשמה של רבנו, כי רבנו אמר ללמוד בעיון – ורק ככה אפשר לצאת מהמחשבות הלא טובות. רק ע"י קצות החושן לימוד בעיון אפשר לזכות למחשבות קדושות."

"יעקב אבינו למד בעיון, לכן מלאכי אלוקים עולים ויורדים בו. יעקב ראה מלאכי אלוקים עולים ויורדים בו, הוא היה לומד בעיון. הוא ראה את המלאכים עולים במרכבה, נוריאל, מיכאל, גבריאל, רפאל זה גימט' רבי נחמן בן שמחה בן פיגא – זה מלאכי אלוקים עולים ויורדים בו, הוא ראה את רבנו."

"גימט' משיח שיגיע במוצ"ש חנוכה, יעקב ראה את רבנו שיביא את הגאולה. איך שרבנו בא לעולם הפסיקו עלילות הדם – אם היו אומרים בזכות רבנו לא הייתה שואה בכלל."

"יעקב ראה את רבנו שכלול בארבעת המלאכים, רבנו עצמו הוא ארבעת המלאכים. רבנו הולך איתנו ומלווה אותנו, אומרים רבי נחמן בן שמחה ובן פייגא זוכים לכל הישועות. יש ילדים, יש שידוכים, אדם יהיה לו פרנסה, יצא מהחובות."

"כל הטלוויזיות וכל המשטרות אמרו 10 שנים, לי אמרו 12 שנה. אני מקווה שזה יהיה, שיקיימו את זה, שם אני אהיה בהתבודדות, אלמד קצת. אנחנו נבקש בבית מעצר בנתניה 12 שנה, תוכלו גם לבוא ללמוד תורה שם, נעשה אולם גדול עם שיעורי תורה 24 שעות."

"כשהייתי בכלא למדנו 24 שעות, היה שם טלפון. מקבלים שם טל' בלי כסף."

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *