צור קשר עם הרב ברלנד

"בתוך כל רשע יש נשמה של צדיק, האור של התשובה" – ט"ו בשבט עם הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א באילת

מסע הקודש של כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א בט"ו בשבט לאילת. אלו הדברים שאמר הרב שליט"א בחוג בית בעיר אילת.

"חנה אמרה, "וַתִּתְפַּלֵּל חַנָּה וַתֹּאמַר עָלַץ לִבִּי בַּה' רָמָה קַרְנִי בַּה' רָחַב פִּי עַל אוֹיְבַי כִּי שָׂמַחְתִּי בִּישׁוּעָתֶךָ" (שמואל א ב א). חנה הייתה גם הכהן הגדול, חנוכה זה – 'חנה כ"ו", לחנה הייתה רוח הקודש."

""וְחַנָּה הִיא מְדַבֶּרֶת עַל לִבָּהּ רַק שְׂפָתֶיהָ נָּעוֹת וְקוֹלָהּ לֹא יִשָּׁמֵעַ וַיַּחְשְׁבֶהָ עֵלִי לְשִׁכֹּרָה" (שם א א יג). עלי רואה את השפתיים שלה נעות, אומר לעצמו, אישה רוצה ילד, רוצה בעל טוב שתבקש ברכה, תקבל מזל טוב ותלך הביתה. אבל, חנה שלוש שעות עומדת ולא זזה, "וַיַּחְשְׁבֶהָ עֵלִי לְשִׁכֹּרָה", חשב, בטח שתתה איזה וודקה או ערק. איך היא יכולה להתפלל ככה, שלוש שעות בלי לזוז מהמקום? "וְחַנָּה הִיא מְדַבֶּרֶת עַל לִבָּהּ רַק שְׂפָתֶיהָ נָּעוֹת"."

""יָדָהּ לַיָּתֵד תִּשְׁלַחְנָה וִימִינָהּ לְהַלְמוּת עֲמֵלִים וְהָלְמָה סִיסְרָא מָחֲקָה רֹאשׁוֹ וּמָחֲצָה וְחָלְפָה רַקָּתוֹ"(שופטים ה כו). יעל מחקה את הראש של סיסרא. בתוך כל רשע יש נשמה של צדיק, אין רשע בלי נשמה של צדיק, אפילו הרשע הגדול ביותר, זה האור של התשובה. נשמת הצדיק שמעוברת בו, נשמת רבי מאיר, רבי עקיבא, רבן גמליאל, רבי ישמעאל כהן גדול. אדם בא לעולם להיות הכהן הגדול, יעל הייתה אישה ונהפכה בעצמה לכהן הגדול."

גלריית תמונות ממסע הקודש של כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א באילת

התמונות באדיבות שחר אליהו

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *