צור קשר עם הרב ברלנד

דברי קודשו של הגה"צ הרב אליעזר ברלנד בקריית גת – י׳ שבט תשע״ט

"כתוב בגמרא (ירושלמי מעשר שני) שכל בנות ציפורי היו תמיד עושות שבת בירושלים, הן אף פעם לא עשו שבת בציפורי. בערב שבת לפני הדלקת נרות הן היו אומרות את השם המפורש ומגיעות ישר לירושלים. גם כל בוקר הן היו מגיעות לתפילת הותיקין בירושלים בקודש קודשים. הן היו מתפללות בקודש קודשים, כי האישה בסוף תהיה הכהן הגדול. כל אישה שבצניעות תהיה הכהן הגדול. כל אישה מיועדת להיות כהן גדול, כמו יעל שמחקה את ראשו של סיסרא."

""וַה' פָּקַד אֶת שָׂרָה כַּאֲשֶׁר אָמָר וַיַּעַשׂ ה לְשָׂרָה כַּאֲשֶׁר דִּבֵּר" (בראשית כא א), ה' פוקד. כתוב במגילת רות, "וַיִּקַּח בֹּעַז אֶת רוּת וַתְּהִי לוֹ לְאִשָּׁה וַיָּבֹא אֵלֶיהָ וַיִּתֵּן ה' לָהּ הֵרָיוֹן וַתֵּלֶד בֵּן" (רות ד יג), כי ההריון היה מה'. אישה צריכה להיפקד מה', לא מבן אדם, כמו רבי זירא. מהיום כל אישה נפקדת ישר מה', כל העקרות נפקדות. כמו במצרים שעמרם גירש את יוכבד בגיל 130, כי לפני גיל 130 אסור להתגרש, אז באה מרים ומיד גרמה שעמרם יחזור לאימה. מרים שאלה את יוכבד, מדוע אבא גירש אותך? עמרם גירש את יוכבד בגלל הגזירה, "וַיְצַו פַּרְעֹה לְכָל עַמּוֹ לֵאמֹר כָּל הַבֵּן הַיִּלּוֹד הַיְאֹרָה תַּשְׁלִיכֻהוּ וְכָל הַבַּת תְּחַיּוּן" (שבות א כב)."

"אדם בא לעולם לגור רק בירושלים, כמו שכתב החתם סופר לתלמידו עמרם חסידא שיגור רק בירושלים ("ובאמת טרם היפרד הרב הגאון מוה"ר עמרם מפה, הייתי כופל ומשלש עמו שלא ידור אלא בירושלים… וכאשר עשה הרמב"ן ז"ל, אף על גב דבצפת נמצאו קברי אנשי אלקים הידועים, מכל מקום מי ימיר זה בקדושת ירושלים ומקום מקדש… ונסע הנ"ל על דעת לילך בים דרך יפו לירושלם, והסיבו בעלי הסיבות יתברך דרך עכו, ובא לצפת. ואחרי בואו שם, כתב אלי ושאל בעצה אם יעקב [=יעקור מקום מושבו] משם לירושלים. אז אמרתי שאני מגני ממיקם [=שונה 'שכיבה' מ'עמידה'], כיון שכבר שם וקבע דירתו. וכפי מכתבו נראה שקשה עליו ישיבת ירושלים, וחזיתי לדעתיה [=לדעתו], שלא רצה אלא לפייסני שעבר על דעתי, על כן הנחתי לו." שו"ת חתם סופר, חלק ב, יורה דעה, סימן רלד.). אמר לו החתם סופר, אתה בא לישראל רק על תנאי שאתה בא לגור בירושלים, אם לא אל תבוא. אבל עמרם חסידא בא דרך צידון והלך על חמורים דרך צפת ואז נשבר, לא היה לו הכח להמשיך עד ירושלים. בסוף מתו לו שתי בנות, הייתה רעידת אדמה וכל צפת נחרבה."

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

לְשׁוּבוּ בָּנִים הָיְתָה אוֹרָה וְשִׂמְחָה • גלריית תמונות מרהיבה משמחת פורים בחצר גינת ביתן המלך

לפניכם גלריית תמונות מרהיבה ביופיה משמחת הפורים בחצר גינת ביתן המלך – חצר בית מדרשינו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *