צור קשר עם הרב ברלנד

דברי קודשו של הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א בבני ברק – "הגר בישראל הוא למעלה מהמקום והזמן"

עץ החיים צריך להתגבר על עץ הדעת

"בט"ו בשבט התגלה עץ החיים, כי אדם הראשון חיבר בן עץ החיים לעץ הדעת, עכשיו העבודה היא להבדיל בינם, שעץ החיים יהיה נבדל מעץ הדעת – ע"י זה עץ החיים יתגבר על עץ הדעת. אדם שנכלל בעץ החיים הוא למעלה מהמקום והזמן ולמעלה מהמידה, כמו התורה שהיא למעלה מהמידה."

ישיבת שובו בנים היא למעלה המקום והזמן

"מביא ה'בן איש חי' בפרשת לך לך שכמה שאדם גר קרוב יותר לאבן השתייה ככה הקדושה יותר גדולה. ישיבת 'שובו בנים' היא 180 מ' מאבן השתייה, זה עשר פעמים 'חי' שמישיבת 'שובו בנים' מתקנים את כל הדברים שיש בעולם – לכן ישיבת 'שובו בנים' היא למעלה מהמקום והזמן, ולמעלה מהמידה."

כל עם ישראל נכנסו בן הבדים

"החתן והכלה הם גם למעלה מהמקום והזמן, לכן דין סוכות נלמד מהכרובים, עשר טפחים, שהם למעלה מהמקום ולמעלה מהזמן. אדם שנכנס לסוכה הוא נמצא למעלה מהמקום והזמן, לכן אין לו להיכנס לסוכה שמעל 40 אמה שזה למעלה מהמקום והזמן. וזה עניין בדי הארון, ש'שובו בנים' זה כנגד ארון הברית, שם יש את שני בדי הארון. כתוב (יהושוע ג ט) "וַיֹּאמֶר יְהוֹשֻׁעַ, אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל גֹּשׁוּ הֵנָּה וְשִׁמְעוּ, אֶת-דִּבְרֵי יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם". על זה כתוב ב כתוב בבראשית רבא "גשו הנה" שכל עם ישראל נכנס בן הבדים. מי שקוראים לו יהושוע הוא למעלה מהמקום והזמן."

ירושלים היא מעט המחזיק את המרובה

"כל עם ישראל היו "עוֹמְדִים צְפוּפִים וּמִשְׁתַּחֲוִים רְוָחִים" (אבות ה ה) בבית המקדש, כך "עוֹמְדִים צְפוּפִים וּמִשְׁתַּחֲוִים רְוָחִים" ב'שובו בנים' שיכולים להיכנס אלף איש "עוֹמְדִים צְפוּפִים וּמִשְׁתַּחֲוִים רְוָחִים". רק בירושלים מעט המחזיק את המרובה, 'שובו בנים פעם היה בבני ברק ועבר לירושלים, כי כל ירושלים היא למעלה מהמקום והזמן. אדם שגר בארץ ישראל הוא למעלה מהמקום ולמעלה מהזמן, שהיא ארץ הצבי. מעט המחזיק את המרובה, הבשר יותר מהעור, הקדושה יותר גדולה מהגשמיות."

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

תפילה לעני לחג הפסח מאת הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, מְחַיֵּה מֵתִים בְּרַחֲמִים רַבִּים, "אֱלֹקִים חַיִּים וּמֶלֶךְ עוֹלָם". רַחֵם עָלֵינוּ, הַחֲיֵינוּ וַהֲקִימֵנוּ, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *