צור קשר עם הרב ברלנד

האזינו: האריך את תקופת מאסרו בכדי להישאר עם הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

 איך נבחרת דווקא אתה להיות איתו באותו חדר? נשאל שותפו של הרב שליט"א. "זכיתי, יש לי מלאך בתוך החדר, אדם משכמו ומעלה, ברמות מאוד מיוחדות". פותח אלי, שכנו לתא של הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א בסיפור חוויותיו מהשהיה המשותפת עם הרב שליט"א.
      חיים-שותף-של-הרב-בכלא

הכרת את הרב שליט"א עוד לפני שנפגשתם בכלא?

"לפני כן רק שמעתי עליו. וברוך ה' בשלושת החודשים האחרונים אנחנו באותו תא, אנחנו מאוד מחוברים. הניסים שקרו לי איתו, זה לא להאמין ממש – אם זה התפילין שלו שהרב הביא לי במתנה וחיזק אותי. ובכלל לעבור איתו את ראש השנה ואת כל החגים".

"הרב נמצא כל היום עם הטלית הגדולה עליו, הוא גם ישן איתה תמיד. הוא כל הזמן לומד, גם כשהוא אוכל הספר מולו וכשהוא ישן זה עם ספר פתוח על הפנים. מבחינתו לא אכפת לו כלום – אתה רואה אדם שכל כולו עבודת ה', עבודת הבורא. הוא מבוטל להנהגת ה', ההיפך, יש לו שקט והוא יכול לעבוד ככה את השם."

"מדהים איך שאדם בגילו (80) נכנס לתא ומתרגל כל כך מהר. הוא כל כך אהוב פה ומכובד. פשוט כל כולו מבוטל לעבודת ה', כמו תינוק. משהו מדהים".

יש שם שולחן וכיסא נורמליים בשביל ללמוד?

"לא בדיוק, הם נמוכים, הוא על המיטה ויש לו שולחן קטן, אני דואג לו לכל מה שהוא חסר. לפעמים הוא יושב על כיסא ומדבר בטלפון, נותן שיעור. הוא מחזק פה את כולם, אפילו את הערבים".

אתם יכולים לצאת מהתא או כל היום נשארים בו?

"כן, כשהוא יוצא הוא עם הידיים למעלה כולו בשמחה שירה וניגונים. סיפרתי לו את הסיפור על רבי שמואל הורביץ שטס לפתוח את השערים באומן ועצרו אותו ושם הייתה לו את ההארה יותר מכהן גדול. גם הרב עכשיו פה בהארה מאוד גדולה".

"לראות את עבודת ה' של הצדיק מקרוב זה יוצא דופן – פתאום אתה שם לב שאתה ישן עם מלאך בחדר".

מה הסדר יום אצל הרב? 

"הרב כל היום דבוק בספרים, זה לא ספר אחד, יש לו מלא ספרים. כשאני קם בבוקר אני רואה את החדר כולו מלא בספרים פתוחים אחרי שכל הלילה הוא למד בהם. אני גם קם איתו בלילה ולומדים הוא אוהב את הפינה שלו בלימוד".

 איפה הערבים שהזכרת רואים את הרב?

"בכניסה, הם מבקשים ממנו שיברך אותם והוא שם להם כיפות. הרב כל כולו אהבת הבריות, אפילו מוסלמים באים ומנשקים לו את היד."

"אי אפשר לומר שהרב לא מצטער פה אבל עם כל זה הוא כולו בשמחה ועסוק כל הזמן בעבודת ה'. לי אישית הייתה ירידה רוחנית מאוד גדולה בבית הסוהר לפני שהרב בא, אבל הרב שליט"א חיזק אותי מאוד. התפילין שקיבלתי ממנו זו המתנה הכי גדולה שקיבלתי בחיים."

"כשהביאו את הרב שליט"א כולם התנדבו להיות איתו, יש לו אהדה גדולה פה. אני הבנתי ממנו שיש גזרה גדולה בצפון ולכן הרב צריך להיות פה."

"לכל מקום שאני הולך שואלים אותי איפה הרב, מגיעים מכתבים מכל האגפים, כמו שהרב בחוץ כך גם כאן, קשה לצאת עם הרב, כולם רוצים אותו. הרב מצידו אינו מתעסק בגשמי, אותו מעניין רק התורה ועבודת ה'. בברכת הלבנה אנחנו יוצאים איתו החוצה וכל הסוהרים משתתפים איתו, כולם עם כיפות."

"הרב של הכלא מגיע לפעמים, הוא גם כן התבטל אליו לגמרי. כולם מתבטלים אליו, נקשרים אליו בחיצוניות ובפנימיות. הפנימיות שלו היא מדהימה, זה לא נתפס בשכל – כל כולו להקב"ה."

"הרב שליט"א שימח בחגים את כל האגף, הוא הסתובב עם הלולב בשמחה וקיים את כל התפילות בהתעוררות גדולה."

"למעשה אני הייתי אמור להשתחרר, אבל אני דוחה זאת בכדי להישאר פה עם הרב שליט"א. אני מקווה שהרב ישתחרר לפני הועדה שלי. החיבור שלי אליו זה כמו בן לאבא, בשולחן השבת אפילו הערבים שרים איתו זמירות שבת."

"הייתה לנו סוכה פרטית לרב ולי, גדולה ומושקעת שישבנו בה כל ימי החג וקיימנו את כל הסעודות בתוכה. לצערנו אין צדיק שלא נכנס לכלא, אבל מצידו הרב לא מתעניין או מתעסק בזה, הוא משליך יהבו רק על ה'. הוא הרי רואה את הליצנות מסביב.

באדיבות קו המידע 02-800-8800

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

וכאן הבן שואל • הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א מברך את המצה השמורה ויין המשומר ליתומי ארגון 'הבן יקיר לי'

כמידי שנה ארגון 'הבן יקיר לי' דואג למשפחות היתומים דקהילתנו לקמחא דפסחא מצות ויין לקיום …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *