צור קשר עם הרב ברלנד
הרב שמואל שטרן

האזינו: "צריך להבין שהסטרא אחרא לא יכולה לסבול שיש רב כזה" – הרב שמואל שטרן זועק כנגד 'הדוברות על צדיק עתק, הגה"צ הרב אליעזר ברלנד, בגאווה ובוז'

ראש ישיבת נחלי נצח הגאון הרב שמואל שטרן מבכירי רבני ברסלב יוצא בחריפות נגד דבריו  של אחד מהשפיעים בברסלב שפתח את פיו בחוצפה ודיבר דברי הבל וריק בריש גלי. מאחורי הרב שטרן עצמו עומדת קהילה שלימה של בעלי תשובה ומוסדות, בהם תלמודי תורה וישיבות, וכעת הוא נחרד, כמו כולנו, לשמוע עד לאן הרפש מגיע.
      הרב-שטרן-על-הדוברים-נגד-הרב
"שומו שמים מה שאנשים מדברים זה לא הרוח והדרך של ברסלב מחלוקות. יש הרבה מה לדבר טוב ולא להיכנס לכל מיני דברים לא טובים השם ירחם, כמו שרבינו כותב שאבשלום היתה לו עין רעה – זה דברים נוראיים. גם על רבי נחמן חלקו בלי סוף ורבי נחמן אמר על החולקים שהם ציירו לעצמם דמות ועל הדמות הזאת הם חולקים. זה לא באמת על רבי נחמן רק על הדמות שהם מציירים כרבי נחמן. אותו הדבר כאן, הם ציירו לעצמם דמות שזה ממש לא הרב ברלנד. הרב קירב אלפי, אולי עשרות אלפי אנשים. עשרות שנים, חמישים שנה אפילו יותר שהרב ברלנד מקרב, מחזק ומחזיר בתשובה".
 "אלפי אנשים עברו אצל הרב התחזקו ממנו קיבלו את כל היהדות אצלו. אפילו אלה שחולקים עליו למדו אצלו קיבלו ממנו בעבודת השם התחזקו ממנו. מי נתן להם רשות לדבר"?
"רבי נתן אמר אני לא יכול להגיד פשט על יהודי, אז להגיד פשט על אדם גדול?! אדם שהוא תלמיד חכם מופלג שבמופלגים להגיד שהוא ככה וככה וכל מיני לשונות רעים ששמעו מזה ושמעו מזה. השם ירחם, השם ירחם. מה שאנחנו מכירים את הרב שנים על גבי שנים, הרב יש לו שליטה מוחלטת בכל מכמני התורה וזה בא מעמל התורה. הרב הוגה בתורה כמעט עשרים וארבע שעות ביממה מאז שעמד על דעתו.  הוא כל הזמן עמל בתורה וכל אחד יודע את זה ואף אחד לא יכול להתווכח עם זה שהרב לא זז מהספרים, הרב לא זז מהתפילות".
"הרב בעל צדקה שאין בדור הרבה בעלי צדקה כאלה. הרב ידוע ברחמנותו, כמה הוא היה עוזר לכולם ומחלק צדקות לכל נצרך שהיה מגיע אליו".
"אני זוכר שלפני עשרות שנים אחד ממשפיעי ברסלב כתב לרב מכתב עם כל מיני טענות עליו והרב ענה לו במכתב כל מה שאתה אומר עלי זה נכון. כי זה ידוע שככה זה הדרך של הרב שכל מה שאומרים עליו הוא אומר זה נכון ועוד מוסיף על זה עוד ועוד… הרב תמיד חיפש בזיונות זה כל הדרך שלו תמיד לחפש עוד ביזיון ועוד ביזיון".
"ב"ה ששמענו כ"כ הרבה שנים שיעורים של הרב שהכל זה רק חיזוקים נוראים בעבודת השם. צריך להבין שהסטרא אחרא לא יכולה לסבול שיש רב כזה. הייתי עכשיו בארה"ב ראיתי בית כנסת בשם ותיקין. יש שם את המניין הראשון ותיקין שנפתח באמריקה ביררתי על זה שמעתי שהרב היה שם לפני שלושים שנה ואז הוא ייסד את המניין הזה".
"רבותי אני לא מבין איפה כל הזכויות של הרב? איפה כל הנפשות שהרב קירב? איפה התורה של הרב? איך אנשים לא רועדים? בברסלב לא דיברו נגד אף אחד! איך אנשים לא רועדים??? אם זה היה חבר שלהם היו דנים אותו לכף זכות. אז על רב כזה גדול שקירב כ"כ הרבה"?
"הם אומרים שהם דואגים לנפשות שלנו. אנחנו ב"ה הולכים בדרך התורה המסורה לנו מדור דור, תורה, תפילה, הלכה. לומדים להוראה. יש ישיבה קטנה בחורים נפלאים בלי אייפונים. על מה השצף קצף הזה"?
"שומו שמים איך אנשים מדברים על אדם בן שמונים שיושב בבית סוהר תלמיד חכם מופלג ספר תורה? למדתי עם הרב הרבה שעות לבד בלילות ראינו את הגדולה שלו כבר לפני שנים, לפני עשרים וחמש שנה ראינו שהרב בקי בכל מכמני התורה. בכל הפרד"ס, אם זה בגמרא הרב יודע את הש"ס בעל פה,  את הזוהר. באחד ההזדמנויות באתי עם איזה חידוש בזוהר מיד הרב פתח לי את המקום הזה בזוהר והראה לי וזה לא זוהר מפורסם. על מי מדברים? מי לומד כ"כ הרבה? היום הרב יושב ולומד כל היום לא זז מהספר גם בבית הסוהר.  מי יכול לדבר על אדם שלא זז מהתורה"?
"תדון לכף זכות, זה הדרך של רבינו, זה תורה אזמרה! צריך לשתוק, רבינו לימד שבמחלוקת שותקים. השם יעזור שנזכה ביחד שייפסקו המחלוקות ויהיה שלום בעולם ויכבדו את יראי השם כמו שרבינו כותב שע"י שמכבדים יראי השם נהיה שלום בעולם. ע"י זה נזכה לגאולה השלימה במהרה בימינו אמן.

הראיון של דודו באדיבות קו המידע 02-800-8800 מארה"ב 18456400007 מאנגליה 442038073333

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

תפילה לעני לחג הפסח מאת הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, מְחַיֵּה מֵתִים בְּרַחֲמִים רַבִּים, "אֱלֹקִים חַיִּים וּמֶלֶךְ עוֹלָם". רַחֵם עָלֵינוּ, הַחֲיֵינוּ וַהֲקִימֵנוּ, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *