צור קשר עם הרב ברלנד
הגבאי של הרב ברלנד שליט"א הרב יוסף אסולין

דיבורים מחזקים: הגבאי המיתולוגי הרב יוסף אסולין בגילויים חדשים מתוך בית הרב ברלנד שליט"א – חלק רביעי ומפתיע

שוב בנים אינט' ממשיכים בסגה המעוררת לתשובה, עוד דברי קודש מעוררים מתוך בית הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א שסופרו ע"י הגבאי המיתולוגי יוסף אסולין שליט"א. "כשהרב אומר משהו הוא עומד מאחורי דבריו", המשיך בדבריו הרב אסולין. "בתש"ס הגענו לדירת מורינו הרב ברלנד באומן, הרב נכנס לחדרו ואמר לי שהוא רק מתפלל מנחה. חשבתי לתומי שהרב אחרי כל הטלטול של הנסיעה לאומן יסיים מהר את התפילה, אך אחרי שעתיים שבדקתי הוא עדיין היה בעיצומה של התפילה. השעות עברו ואני המתנתי שהרב יסיים מנחה, עד שלבסוף אחרי 8 שעות הרב סיים להתפלל מנחה. אחרי שמונה שעות המנחה מורינו הרב ברלנד ביקש ישר להתפלל מעריב ועמד עוד שעה וחצי."

"לא הבנתי את פשר אורכה של התפילה, עד שבקיבוץ של ראש השנה באומן הרב ניגש למישהו ואמר לו לפתע, 'התפללתי עליך 8 שעות שתגיע לקיבוץ'.  ולא רק הוא, היהודי הזה הגיע לאומן לראש השנה עם כל משפחתו. ניגשתי אח"כ לברר עם אותו יהודי את כוונת דברי הרב והוא אמר לי, 'יוסף, אתה לא יודע איזה ניסים היו לי, כל ארה"ב הייתה סגורה לטיסות (מדובר בזמן נפילת בנייני התאומים), פתאום עלה לי רעיון בראש לנסוע לקנדה', בדיעבד התברר שלאלפים אחרים היה את אותו הרעיון לנסוע לקנדה. בדרך נס סוכן הנסיעות שמר דווקא לו את כרטיסי הטיסה לאומן, 'אני לא מבין איך זה התרחש', הוא אמר לי, אני ידעתי שמהשמונה שעות תפילה של הרב."

"בעבר המקווה באומן היה ממקום למטה ליד המתחם של המגנומטר, במוצאי החג לקחנו את הרב לטבול לפני שהוא נכנס לציון הקדוש של רבינו. אח"כ קוסובסקי ואני עלינו עם הרב בעליה לכיוון הציון ופתאום הרב נתלה על ידינו בזמן שנשימתו נעצרה. המתנו קצת עד שהרב חזר לאיתנו ומיד אח"כ טסנו חזרה ארצה. בארץ הרב היה צריך להיות סנדק בברית של בן הרב פנחס ביק, אך הרב מסר לו דרך קוסובסקי שייקח את חמיו הצדיק, הרב שבתאי הורביץ זצ"ל לסנדק. עוד אמר הרב לקוסובסקי שניסע לצפת ונכין לו מקום לשהות בו. קוסובסקי הצביע לי על בית בכפר כנען, אבל לא הקשבתי לו, אחרי שעברנו בחיפושנו בכל הכפר הגענו לבסוף לאותו הבית עליו הצביע קוסובסקי בתחילה ואשר אליו באמת הגיעו הרב והרבנית לבסוף."

"זה היה בעשרת ימי תשובה, חזרנו לי-ם והעמסנו ארוניות מלאות ספרים מבית מורינו הרב ברלנד שליט"א בכדי להעלותם לכפר כנען. באחד הימים הרב הסתובב בגינה שׁקוע בְּשַׁרְעָפִים עד שהבן של בעל הדירה ראה אותו וירד לדבר איתו מכיון שתהה מה יהודי מירושלים מחפש בכפר כנען. הרב ענה לו שהוא הגיע לצפון משום שהוא לא מרגיש טוב והוא בא לנוח. ענה לו אותו יהודי, אתה לא מרגיש טוב? אני רופא משערי צדק תן לי לעשות לך בדיקה קצרה ואראה במה אוכל לעזור לך! אכן, לאחר בדיקה קצרה הוא איתר בעיה לבבית אצל הרב ומיד ארגן לו טיפול מיוחד אצל מומחה לב, ראש מחלקת לב בשערי צדק שהיה חברו. כך היה, ובזכות תפילותיו של הרב הסתובב שהגיע עד למקום בו ממנו צמחה לו ישועה, הרב קיבל את התרופות המתאימות ונרפא לגמרי.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

כְּשֶׁהָיִיתִי בְּפּוֹנִיבֶז' שָׁמַעְתִּי בְּשֵׁם הָרַב הַגָּאוֹן ר' יְחֶזְקֵאל לֵוִינְשְׁטֵיְין: קובץ מימרות בשם המשגיח מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א • ליומא דהילולא

היום י"ח אדר־ב' חל יוֹבֵל שנים להסתלקותו של 'המשגיח' בישיבת פונוביז' הגאון הגדול רבי יחזקאל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *