צור קשר עם הרב ברלנד
"הזמירות של שבת נותנות את השמחה והחיות לכל השבוע" - דברי הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א לפרשת וישלח
"הזמירות של שבת נותנות את השמחה והחיות לכל השבוע" - דברי הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א לפרשת וישלח

"הזמירות של שבת נותנות את השמחה והחיות לכל השבוע" – דברי הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א לפרשת וישלח

"ויחן פני העיר"

"בששת ימי השבוע למדת, עבדת, נסעת להחזיר בתשובה? עכשיו הגיעה שבת אל תעשה כלום רק תשיר לה', וזה הפירוש "ויחן" שיעקב עשה להם חניה, הוא לימד אותם לא לצאת בשבת מהבתים "תשבו בשבת, תשירו בשבת"! נותנים לאדם יום אחד בשבוע לשיר לה', הגיעה שבת תשב עם הילדים, תשיר עם הילדים, תלמד איתם, שהילדים יראו מה זה עונג שבת, זה יעשה כזה קידוש ה' בעולם בכל העולמות, בכל הספירות, אדם שר שירי שבת, שומעים את זה בכל העולם בכל המדינות וזה מעורר את הנשמות לחזור בתשובה, אדם יושב בחדרי חדרים ושר שירים לה' כל הנשמות שומעים את הזמירות שלו את הניגונים שלו."

""ושבת עד ה' אלוקיך" תשב בבית תשיר שירי שבת, תראה שכל העולם חוזר בתשובה רק מהשירים של שבת, מהניגונים של שבת יחזרו אנשים בתשובה. אדם יושב בשבת ושר שירי שבת, זה הזמן שהילדים מקבלים את היראת שמים הם רואים את האבא יושב בנחת, שר מזמר, נהיה להם כזה טוב על הלב כזה רוגע זה כל החיות שלהם זה כל השמחה שלהם ע"י זה לא מעניין אותם מה שיש ברחוב, לא מעניין אותם ההבלים שיש ברחוב, מה ילד צריך יותר מזה? הוא צריך לראות אבא מחייך, רגוע, אבא שר, אבא מנגן, יושבים לפחות שעתיים בשולחן שבת ושרים, זה החיות של הילד לכל השבוע. תתחיל להיות יהודי פשוט, המינימום של יהודי זה זמירות שבת, בלי זה הוא לא מתחיל להיות יהודי, הילד רואה שהאבא לא שר בשבת, לא לומד איתו, אין לו מה לעשות בבית, בסוף ייצא לתרבות רעה ח"ו, הוא לא קולט קדושה, הוא לא קולט טהרה. אדם לא יודע מה זה זמירות של שבת , עם זמירות של שבת אפשר להחיות מתים כמו שמסופר על רבי מרדכי שחיבר את הפיוט " מה יפית ומה נעמת אהבה בתענוגים", הבן שלו נפטר בליל שבת אחרי הדלקת נרות, – ר' מרדכי ביקש לשים את הילד בסלון על הספה כדי שישמע את הזמירות והתחיל לשיר את " חי זקוף מך" והבן התעורר לחיים!. כשמגיע שבת ואדם שר את כל הזמירות הוא מחיה את כולם, כולם מתחיים, כולם שמחים כולם מאושרים כי הזמירות של שבת נותנות את השמחה והחיות לכל השבוע."

באדיבות עלון צמאה נפשי 0527639126

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

כָּל שְׁתִיַּת הַיַּיִן זֶה לְהַגִּיעַ לִידֵי דְּבֵקוּת בַּה' לִרְאוֹת אֶת ה' פָּנִים אֶל פָּנִים! • שיעור אש להבה לחג הפורים מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

כיצד מבטלים את הדינים בפורים > מתי מתגלית יסוד הארת 'אבא' > מהו לבסומי בפוריא …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *