צור קשר עם הרב ברלנד
"עבדנו כמה שעות בכדי לסדר את הספרים" - הגבאי אסולין בדיבורים מרגשים על הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א
"עבדנו כמה שעות בכדי לסדר את הספרים" - הגבאי אסולין בדיבורים מרגשים על הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

החלק האחרון והמרגש: הגבאי יוסף אסולין בסיפורים מרגשים על הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

לאחר שהבאנו באתר את כל חלקי דברי הרב יוסף אסולין, מי שהיה הגבאי המיתולוגי של הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א, אנו שמחים לסכם את הסדרה עם החלק האחרון והמרגש של גילויים מתוך בית הרב ברלנד שליט"א.

"לקחנו את הרב והרבנית לאשקלון לבית מלון המיועד לחרדים, כל הטנדר היה מלא במאות ספרים", ממשיך הרב אסולין בסיפורו. "הרב אמר לנו, 'אני לא יכול, בלי ספרים אין לי חיים, עבדנו כמה שעות בכדי לסדר את הספרים. כל זה היה ביום חמישי, כאשר כבר למחרת בבוקר אני מקבל טלפון ואומרים לי, 'תחזור מיד ותיקח אותנו מפה'. מסתבר שהייתה שבת חזרה בתשובה עם הרב אמנון יצחק והגיעו הרבה מתקרבים חדשים בלבוש לא צנוע, הרבנית יצאה מהחדר ולאחר שראתה זאת מיד ביקשה לחזור הביתה. אח"כ מורינו הרב ברלנד שיבח את הרב אמנון יצחק ואמר, 'עוד אחד כזה והיה טוב לעם ישראל'."

"הרב פעם דיבר על ר' עקיבא ואמר, 'כולם רואים את הכבוד שהתנא הקדוש הזה קיבל עם כל עשרות האלף תלמידים שהיו לו, אבל אף אחד לא זוכר את כל הסטירות והביזיונות שהוא קיבל כשהוא היה בחדר ולמד עם הילדים. ככה לגבי כל הצדיקים, כולם מהצד רואים את הגדולה שלהם, אבל לא רואים את מה שהם עוברים'."

"האמת לאמיתה היא שמורינו הרב ברלנד שליט"א רוצה לדבר עם כולם, לתת אותו הייחס לכל יהודי בין קטן או גדול. אין דבר כזה שהרב יתייחס לעשיר מופלג יותר טוב מליהודי הכי שפל. אבל, המציאות היא שהרב מוגבל פיזית מהאפשרות לפגוש ולדבר עם כולם תמיד, עם זאת, זאת זכות גדולה להגיע אל הצדיק אפילו אם לא זוכים לדבר איתו."

"בין השנים 88 – 1985 כל כרטיס לאומן היה עולה 2.500 דולר ולמרות שהשקיעו את כל הממון הרב הזה, היו אנשים שהחזירו אותם בחזרה ולא הגיעו לאומן. ומורינו הרב ברלנד אמר, 'מי שעשה את כל המסירות הזו ולא הגיע בסופו של דבר לאומן, רבינו ישלם לו יותר מאם היה בסופו של דבר מגיע, כי באמת הוא היה אצל רבינו למרות שבגשמיות הוא לא הגיע'."

"הפנים של הרב זה כמו מלאך. הייתי עם הרב 11 שנים ועדיין אני מפחד ממנו מאוד, זה האדם שיש לי הכי יראה ממנו בעולם. כשהרב היה נכנס אליי לרכב היו צריכים אנשים להגיד לי, הייתי מפחד להרים את עיניי אליו."

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

כְּשֶׁהָיִיתִי בְּפּוֹנִיבֶז' שָׁמַעְתִּי בְּשֵׁם הָרַב הַגָּאוֹן ר' יְחֶזְקֵאל לֵוִינְשְׁטֵיְין: קובץ מימרות בשם המשגיח מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א • ליומא דהילולא

היום י"ח אדר־ב' חל יוֹבֵל שנים להסתלקותו של 'המשגיח' בישיבת פונוביז' הגאון הגדול רבי יחזקאל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *