צור קשר עם הרב ברלנד

אש: כל המראות ודברי התורה מהיארצייט של מוהרנ"ת מברסלב עם הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א: צפו

מעמד ההילולה המרכזית למוהרנ"ת מברסלב, אצל ק"ק ברסלב שובו בנים, בירושלים עיה"ק תובב"א – 175 שנים מאז הסתלקותו של בוצינא קדישא, אור האורות, תלמידו היקר של רבנו נחמן מברסלב.

אל האירוע המרכזי הגיעו מכל רחבי הארץ תלמידים רבים, רבנים חשובים והמוני עמך בית ישראל, בכדי להצטופף תחת גלימתו ולהרוות צמאונם מתורתו של מורינו, כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א.

לפני הגעתו של מורינו הרב ברלנד שליט"א, כיבדו את המעמד רבנים רבים שדרשו מתוקף קדושת היום הגדול והנורא, יום היארצייט של הצדיק בו מאירה נשמתו בתוקף גדול.

על שמחת השירה והריקודים היו אמונים, בעל המנגן המפורסם, יואלי קליין, וכן הנגנים מוישי מנדלסון ואברהם בלטי. האווירה הייתה אפופת הדרת קודש ושמחה.

מדברי מורינו, כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א במעמד הקדוש

"היארצייט של רבי נתן, עשרה בטבת זה כמו יום כיפור, זה דוחה שבת, בעשרה בטבת יורד בית מקדש של אש. רבי נתן היה בעצמו בית מקדש של אש, רבי נתן היה הלויתן, לוית"ן + אב"א בגימטריא רבי נת"ן (500)."

"רבי נתן היה הרב'ה בעצמו, זה הרב והתלמיד שהסתכלו עליהם מיום בריאת העולם, הם היו תכלית מעשה שמים וארץ, "נעשה אדם" נאמר על הרב'ה ועל ר' נתן."

"ר' נתן כל חייו היה נרדף, הוא היה כמה פעמים בבית כלא, הוא סבל קללות וגדופים, זרקו אותו מביתו, ירקו לו בפנים, כתבו אגרות שדמו מותר."

"וככה זככו אותו, עד שהוא האיר כמו אiר שבעת הימים, כמו שבע שמשות, כמו הגוף של אדם-הראשiן לפני החטא. בכל הרדיפiת שהוא נרדף זה זכך אותו יiתר ויiתר עד שזכה לדמות רבi."

"רבי נתן היה שיא הישוב דעת, הוא בקש להיקבר בישוב דעת, אז הוא נפטר בכניסת שבת ועברו 24 שעות מפטירתו עד לקבורתו. הוא נקבר כשהלבנה במלואה, כי רבי נתן היה הלבנה ורבינו החמה."

"עכשיו ביארצייט מקבלים את אiר שבעת הימים, כשלומדים ליקוטי הלכות זוכים לאiר שבעת הימים. כי חוה האירה יותר מפי שניים מאדם הראשון. אדם צריך להיות בעתיק, לא לראות את העולם."

"כתוב שמי שקורא לאברהם אברם עובר בעשה, אבל ליעקב אפילו ששמו שונה לישראל עדיין קוראים לו יעקב, כי יעקב זה עק"ב-י', זה 'נטיתי לבי לעשות חוקיך לעולם, עקב' כי יעקב תמיד היה בעקב, לכן הוא זכה לפעמיים 'אנכי' – 'אנכי ארד עמך מצרימה ואנכי אעלך גם עלה'. וגם הר תבור זכה לפעמיים 'אנכי' – 'אנכי לה' אנכי אשירה'." 

"למה אליהו לא הרג את איזבל? כי היא היתה רוקדת בחתונות ומקפיצה את העקביים (חידושי הרי"ם)."

"ישרא"ל זה ל"י-רא"ש, כמו רבינו, כמו יוסף הצדיק שלא פסק מלרקוד, שלא ישן ולא אכל אלא רק רקד במשך 22 שנה, הוא תקן את האל"ף."

"למה התורה מתחילה בב' ולא בא'? הרי בא' יש כ"כ הרבה דברים טובים; אמת, אמונה, אiרה, אחדות וכו'. אלא מפני שהא' היא לבד, היא לא כמו הב' שמצטרפת (שפת אמת ויגש ליקוטים). לכן צריכים להיכלל בחבורה."

"וכל מי שנקרא על שם רבינו או על שם ר' נתן, זה המטרה של שובו בנים להמשיך את נשמת רבי נתן."

"עכשיו זה הרגע הכי גדול – 175 שנה מפטירתו, ובשנה הבאה – תשפ"א זה יצא בפרשת ויגש כמו בשנת תר"ה שאז זה התגלות הצדיק – יוסף הצדיק שצעק 'אני יוסף'."

"היכן שיש עשרה אנשים הרב'ה נמצא, עכשיו הרב'ה פה, ר' נתן פה, כל השבעה רועים פה."

עד כאן דברי מורינו הרב ברלנד שליט"א

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

כְּשֶׁהָיִיתִי בְּפּוֹנִיבֶז' שָׁמַעְתִּי בְּשֵׁם הָרַב הַגָּאוֹן ר' יְחֶזְקֵאל לֵוִינְשְׁטֵיְין: קובץ מימרות בשם המשגיח מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א • ליומא דהילולא

היום י"ח אדר־ב' חל יוֹבֵל שנים להסתלקותו של 'המשגיח' בישיבת פונוביז' הגאון הגדול רבי יחזקאל …

One comment

  1. הרב צדיק הדור

    איזה צדיק בדור שלנו אשרינו שזכינו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *