צור קשר עם הרב ברלנד
הרב אהרון שטרן שליט"א בדיבורים נוראיים על הגאולה ועל הרב ברלנד שליט"א
הרב אהרון שטרן שליט"א בדיבורים נוראיים על הגאולה ועל הרב ברלנד שליט"א

דברים נוראיים שנשא הרב אהרון שטרן שליט"א על הגאולה ועל הרב ברלנד שליט"א

הגה"צ הרב אהרון שטרן שליט"א ראש מוסדות זיו יהודה, בנו של המקובל הרב דוד חיים שטרן שליט"א הגיע במקום אביו החולה לשאת דברים במעמד עצרת ההתחזקות במשכנו של הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א. אלו דברי קודשו.

""יָרֵאתִי בִּפְצוֹתִי שִׂיחַ לְהַשְׁחִיל", כאן בלהבות אש במקומו של מורינו הרב ברלנד שליט"א, שהשם ישלח לו בריאות לאורך שנים רבות וטובות. יהי רצון שמכל הדיבורים הקדושים של מורינו הרב שליט"א תהיה לו בריאות איתנה, הרב יזכה לרוץ על שתי רגליים לכיוונן של משיח צדקנו ואנחנו איתו יחדיו."

"אומרים חז"ל שלעתיד לבוא האמת תהיה נעדרת, היא תהיה עדרים עדרים, זה בכה וזה בכה והכל נקרא אמת. אני רוצה לספר על מורי הרב ליבוביץ' זצ"ל שבתפילת 'כל נדרי' של יום הכיפורים הלך לישון במקום ללכת לבית הכנסת. לאחר הפצרות הוא גילה לנו שהייתה גזרה בשמיים על יהודים שבכל נדרי לא מגיעים לבית הכנסת ובמקום זה ישנים, 'אז הלכתי לישון ובשמיים אמרו גם הרב זאב ליבוביץ' ישן והתבטלה הגזרה', כך גילה לנו."
"אנחנו רואים צדיק עושה פעולה, אבל לא מבינים את התמונה של הצדיק בכלל, אין לנו שום השגה בפעולה שלו. אבל, כל הפעולות של הצדיק הם להמתיק דינים למען עם ישראל. אמר לי הרב, 'אם אתה רואה מה שאני רואה הייתה נטרפת דעתך'. אני אומר לכם ציבור יקר שהקב"ה שם אותי בכל מיני צמתים, יהודים מספרים לי על צרותיהם והלב בוכה."

"כשאני נכנסתי לטפל ברב ליבוביץ' זצ"ל אמרתי בליבי, 'איזה הנהגות מוזרות ומשונות', עד ששאלתי במחשבתי מדוע הצדיק מתנהג כך שלפעמים נראה כלא כהלכה. אז הרב ליבוביץ' הרים עניו מהגמרא ואומר לי, 'אהרון הכרת את הרב אהרון מבלז?' עניתי שלא, כי עדיין לא נולדתי. 'אתה יודע שהוא היה נכנס 5 דקות לפני מנחה והיה מתחיל שחרית, איך יכול להיות? מישהו יצא כנגדו? הרב'ה מללוב היה נכנס במוצ"ש והיה מתחיל שחרית, מישהו יצא כנגדו? כל מי שלא מצא חן בהלכה בעיניי הרב שך הוא לא וויתר לו, אז למה הוא לא יצא כנגד האדמו"ר מללוב?'"

התשובה לשאלת הרב ליבוביץ' היא, שיש חוק ויש משפט ועל חוק אף אחד לא יכול להעביר כי אין בו הסבר, ויש צדיקים שהם מבחינת חוק והראיה היא שאף אחד אינו יכול לצאת כנגדם. וגם אם מישהו רוצה לצאת כנגדם אין לו כוח ויכולת. מורינו הרב ברלנד הוא צדיק בבחינת חוק ואף אחד לא יכול לנגוע בו. הרב שלנו הוא קדוש ונורא וכל ההנהגות שלו גם אם זה יראה לנו הכי מוזר, באמת זה הכל למעננו, הוא לוקח על עצמו והוא סובל למעננו, הוא לוקח את המחלות שלנו."

"אבי הצדיק (המקובל הרב דוד חיים שטרן) שארגן את הערב הזה ומורינו הרב ברלנד שליט"א הסכים לכך, הוא היה אצל הרב ברלנד לפני חודשיים בערך והרב ברלנד שאל את אבי, 'כבוד הרב נכון אתה לוקח כדורים לדלקת בדרכי השתן, אז תפסיק כי אני לוקח את זה על עצמי', ואבי הפסיק. מי סיפר לרב, איך הוא ידע?"

" "לָמָּה רָגְשׁוּ גוֹיִם" (תהלים ב), אנחנו נמצאים בתקופה כמו לפני השואה, אמנם אין לנו ממה לפחד מאחר שאנו חוסים תחת הטלית של מורינו הרב ברלנד שליט"א, אבל בכל זאת אני בא להזהיר. כמו שאמר הרב שך זצ"ל, 'מי מבטיח לכם שלא תבוא שואה נוספת? אני הייתי עד למעמד הנורא במלחמת המפרץ השנייה נכנסו הצדיקים, הצדיק הרב אברהם זצ"ל והקדוש הרב קופולוביץ' זצ"ל ביחד עם מר אבי הרב שטרן שליט"א אל הרב ליבוביץ' זצ"ל ואמרו לו בא נהפוך את המלחמה הזו למלחמת משיח. שאל אותם הרב זצ"ל, 'אתם הייתם בשואה? על מה אתם מדברים, אתם ראיתם אדמה רועדת?! אני ראיתי אדמה רועדת! כל עוד תפגע שערה של יהודי אני לא אתן שיבוא משיח.'"

"היה לי צער גדול מכך שאבי חלה כ"כ עד שלא יכל לבוא לכנס ומכך שהס"מ לא נותן לצדיקים להיפגש, אך כשנכנסתי לכאן נגש אליי מורינו הרב ברלנד שליט"א ואמר לי, 'הרב שטרן אל תדאג הכל עליי. מכ"ה אלול מוצש"ק אתה תראה שיתחיל הישועות לעם ישראל.' ואני שואל, איפה יש רבי כזה?"

"אני מבקש דבר אחד – שתהיה בינינו אחדות ואהבה, בכנישתא חדא, שנביא אנחנו את הגאולה. הרב ליבוביץ' ציווה אותי לפני מותו להודיע באמריקה  ואני מודיע זאת בכל הזדמנות. הוא אמר שהאנטישמיות בארה"ב תלך ותגדל עד שהיהודים יאלצו לברוח. ורואים איך הטבע משתגע שם, זה כמו שאנשים מהפכים שם את הכול ולא יודעים מי האבא ומי האימא.., זה כמו ת"א ואכן הרב ליבוביץ' אמר לי, 'תדע לך שת"א תיחרב'."
"מורינו ורבינו הרב ברלנד נלחם עם ראש הנחש מלחמה ישירה. הרב ברלנד עושה לו גירי בעיניך והוא לוקח על עצמו את כל הייסורים. אני שמעתי ממורי ואבי שליט"א שאמר לי, 'אני פוחד, איך הרב ברלנד עושה אתה זה? אין רבי בארץ, אין ראש ישיבה בארץ, אין אדמו"ר בארץ שיודע ויכול לעשות את המלחמה שהרב ברלנד שליט"א עושה, להילחם בראש הנחש. "אָכֵן חֳלָיֵנוּ הוּא נָשָׂא.., וּבַחֲבֻרָתוֹ נִרְפָּא-לָנוּ" (ישעיהו נג)."

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

כָּל שְׁתִיַּת הַיַּיִן זֶה לְהַגִּיעַ לִידֵי דְּבֵקוּת בַּה' לִרְאוֹת אֶת ה' פָּנִים אֶל פָּנִים! • שיעור אש להבה לחג הפורים מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

כיצד מבטלים את הדינים בפורים > מתי מתגלית יסוד הארת 'אבא' > מהו לבסומי בפוריא …

One comment

  1. אוהבים אותך כבוד הרב הצדיק מורנו רבינו אליעזר בן עטיה שליט"א
    קרב לנו קץ הגאולה ויום הישועה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *