צור קשר עם הרב ברלנד
הרב אליהו מירב בטקס יום הזיכרון תשע"ט נואם מול גדולי האומה

הרב אליהו מירב בטקס יום הזיכרון – דבריו המרגשים של תלמיד הרב ברלנד שליט"א

הרב אליהו מירב שליט"א, אביו של החייל יוסף כהן הי"ד, ומתלמידיו הוותיקים  והבולטים של מורינו, כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א, נשא דברים מחזקים ומלאים במסר בטקס יום הזיכרון תשע"ט. לרב מירב ישנה היסטוריה ענפה ורבת מאורעות, לאחר שכילד צעיר עלה עם משפחתו ממצרים, הגיע לחיל האוויר והתקדם כטייס עד להיותו ראש כנף. לאחר מכן חזר בתשובה, שימש כגבאי אצל מרן, ראש בני ישראל, הרה"צ הרב ישראל אבוחצירא זצוק"ל. התקרב לדרכו של בוצינא קדישא מאורם של ישראל, רבינו נחמן מברסלב זיע"א, וכן אל מורינו הרב ברלנד שליט"א. בתקופה מסויימת שימש כראש עיר, אך תמיד נשאר נאמן לדרך התורה והחסידות, תוך שהוא נושא בעול משימות חשובות אשר קיבל ממורינו הרב שליט"א.

לאחר פטירת יוסף הי"ד דיבר הרב מירב אל התקשורת שמטבע הדברים הגיעה לסקר את האירוע. דבריו של הרב מירב עוררו תגובות חיוביות בציבור הרחב ונחקקו כפינה של אמונה במבול של ההבל שנישא בתקשורת הכללית. מכאן ועד להזמנה לשאת דברים בטקס יום הזיכרון באנדרטת חללי צה"ל בבית שמש, הדרך הייתה קצרה. האירוע היה במעמד ראש העיר ד"ר עליזה בלוך, חברי הכנסת קטי שטרית וניר ברקת, חברי מועצה, אישי ציבור וכלל עם ישראל.

"אין לנו ארץ אחרת"

אלה עקרי דבריו. "רבי נחמן מברסלב אומר, איש הישראלי עיקר מקומו בארץ ישראל, כאן מקומנו, אין לנו ארץ אחרת. ארץ ישראל ניתנה לאבותינו, כאן ניטעו יסודות אמונתנו, כאן צעד אברהם אבינו ברגליו אחרי שנטש את אלילי תרח אביו בצו האלוקים, כשהוא נושא את נס האמונה עבורו ועבור כל שאר העמים. גלינו מארצנו, התפזרנו, נפוצנו לכל עבר, לפי כל הגיון טבעי לא הייתה כל סיבה שנשוב לראות את ארצנו, להתאחד בה ולבנות אותה. כנגד כל הסיכויים, באופן שאין לו אח ורע בכל מאורעות העמים שבנו לכאן אחרי אלפיים שנות גלות.."

"הגלות באה בגלל שנאת חינם"

"גלינו מכאן בגלל שנאת חינם שגרמה לחורבן הבית ולגלות אבותינו. בימים הללו, ימי ספירת העומר, אנו מבכים את מותם של 24 אלף מתלמידי ר' עקיבא שמתו בפרק זמן קצר משום שלא נהגו כבוד זה לזה. הרבה סכנות איימו על קיומנו כאומה, בכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו, אף אחד מהם מעולם לא יכל לנו. צלחנו את פרעה, עמלק, המן, היוונים, הרומאים, האינקוויזיציה, הנאצים, הקומוניסטים ועוד הרבה אחרים."

"שנאת חינם היא איום גדול מכולם"

"עד היום אנו נאבקים על הכרת האומות בזכותנו ההיסטורית על ארץ ישראל, אבל איום אחד היה, ועודנו, הסכנה האמתית לקיומנו כאומה. כיהודים, כמאמינים, כחברה, כמדינה, האיום הזה לא בא מבחוץ, הוא בתוכנו – שנאת חינם. בכל אחד מאיתנו יש לב, ואם בלב הזה נשנא באיזה לב נאהב?"

העיקרון היסודי הוא למצוא את הנקודה הטובה באחר

"למה רק האויבים מצליחים לעשות אותנו לאוהבים? היום, ב"ה, אנו חיים בארץ המלאה ביהודים בכל מקום וכל פינה, אבל אולי דווקא בגלל הטוב הזה קשה לנו לראות ולהכיר בטוב הזה. שכחנו לראות את הנקודה הטובה באחר, כמו שרבי נחמן קורא לזה בתורתו המפורסמת -'אזמרה'. אנחנו מוקפים בטוב, בצמיחה תמידית, אבל מיד מזהים מה רקוב ומה אינו עובד."

"רבי נחמן גילה הרבה סודות נפלאים על האדם, על העולם, ואחד מהם הוא הכוח המופלא של נקודה טובה. זהו עיקרון כביר ושיא הדיוק שאם נבין אותו כולנו נקום לתחייה. העיקרון מלמד ששלמות וטוב אינם תופסים בהכרח נתח מרשים. אדרבא, בעולם הזה, השלם והטוב מתחבא בהרבה נקודות קטנות בתוך החושך. אבל, הטוב הוא מהות, הוא נצחי, הוא הסיפור האמתי שלנו."

"רבי נחמן מלמד אותנו לא להסתפק רק בלקבל את האחר, אלה צריך למצוא בו טוב ומיוחד, לתת לו מקום אמתי בלב שלנו. זו לא סיסמא, זו עבודה – לחבר בן כל השבטים."

בזכות התורה ולומדיה יהיה קיום לעם היהודי

"בעוד מס' שבועות נחגוג את חג השבועות, חג מתן תורה, שם עמדנו שאיש אחד בלב אחד לקבל את התורה שהפכה אותנו לעם סגולה. חייבים אנו להוקיר ולכבד את האיד האחד הזה, שהוא רבים שבאמת ממיתים את עצמם באוהלה של תורה, בזכותם, בזכות תורתם, יהיה קיום לעם היהודי."

"לפני 46 שנה, במלחמת יום כיפור, הוזנקתי יחד עם חברי בחיל האוויר אל מעבר קווי האויב, חרפנו את נפשנו, הייתה מלחמה קשה ומרה. נצחנו, אבל הניצחון האמתי יהיה, כאשר באמת יתקיים הפס' בישעיהו (פרק ב) "וְכִתְּתוּ חַרְבוֹתָם לְאִתִּים, וַחֲנִיתוֹתֵיהֶם לְמַזְמֵרוֹת לֹא-יִשָּׂא גוֹי אֶל-גּוֹי חֶרֶב, וְלֹא-יִלְמְדוּ עוֹד מִלְחָמָה". "עֹז לְעַמּוֹ יִתֵּן יְהוָה יְבָרֵךְ אֶת עַמּוֹ בַשָּׁלוֹם" (תהלים כט יא)."

      הרב אליהו מירב

 

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

לְשׁוּבוּ בָּנִים הָיְתָה אוֹרָה וְשִׂמְחָה • גלריית תמונות מרהיבה משמחת פורים בחצר גינת ביתן המלך

לפניכם גלריית תמונות מרהיבה ביופיה משמחת הפורים בחצר גינת ביתן המלך – חצר בית מדרשינו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *