צור קשר עם הרב ברלנד
הרב אליעזר ברלנד שליט"א מוסר שיעור מיד עם הגעתו לחומה - התמונה באדיבות אהרון סולמונוביץ'
הרב אליעזר ברלנד שליט"א מוסר שיעור מיד עם הגעתו לחומה - התמונה באדיבות אהרון סולמונוביץ'

מה הדבר הראשון שמבקש הצדיק אחרי שחזר מגלות של יותר מחמש שנים?

חמש וחצי שנים שהגה"צ מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א סובל את עול הגלות הקשה עבור כולנו. עובר מיבשת אחת לחברתה, מדלג ממדינה למדינה וגם שם, מבית לבית, ממעון זמני אחד למשנהו. נכון, מעולם מורינו הרב ברלנד לא נשמע מתלונן, להפך תמיד הוא מחזק ומשפיע את אור האמונה לכל מי שנמצא לידו. עם זאת, אם היה בטעות מישהו שחשב שהנה הרגע של הרב שליט"א להתחשבן במקצת עם כל הזוממים רעה כנגדו. הנה, אולי עכשיו שהוא חזר לנקודה ממנה יצא לגלות המרה הרב ינסה לנקום ולהשיב לרודפיו באותו המטבע.
ממש לא. מיד עם הגעתו של מורינו הרב ברלנד שליט"א לביתו שבחומה השלישית הוציא הרב הודעה שאולי מסכמת במקצת את דרכו של הצדיק הנורא הזה, הדרך שכולה שפלות וענווה, אהבת ישראל ללא גבולות, אהבת התורה שכמעט אין שני לה והעיקר – ביטול מוחלט לרצון השם יתברך. אלא דברי הרב שליט"א.
      אין-רשות-לפגיע-במתלוננים
"אין רשות לפגוע במתלוננים. אין רשות להחמיץ להם פנים. צריך לעזור להם בתמיכות כספיות ובמלגות. להרים אותם מעלה מעלה לתת להם את כל הכבוד והעזרה ההדדית. אם נפגשים איתם ברחוב רק לחייך להם ללחוץ להם את היד, לשאת אותם על הכפיים כמו שכתוב וְהֵבִיאוּ בָנַיִךְ בְּחֹצֶן עַל כתֵף תִּנָּשֶׂאנָה. ולמחוא להם כפיים." פותח מורינו הרב ברלנד שליט"א את הודעתו לכל הסר לדבריו.
"לרקוד איתם ברחובות ולתת להם את כל הכבוד הראוי להם, כי הכל זה בזכותם. כל מה שזכינו, להגיד שיעורים בכל יום 3 שעות בקצות החושן, והתפילות, 4 שעות של תפילת מנחה-מעריב כל לילה, זה הכל בזכותם. רק לחזק אותם להעודד אותם, לתת להם את כל הכבוד בעולם. גם לעזור להם כספית אם רואים שחסר להם משהו לתרום להם, גם לתרום לכנסים שלהם, לעודד אותם, ולהמריץ אותם לעשות עוד כנסים ועוד כנסים, כי כל זה זה אוניות של יהלומים, כמו שכתוב לעתיד לבוא ענב אחד ימלא אוניה שלמה, וברוך ה' הם ממלאים לנו אוניות של יהלומים."
"כל הצלחה של שובו בנים זה בזכותם. כל ההצלחה שהיה בהולנד וביוהנסבורג (הרב מזכיר עוד ערים בחו"ל) זה הכל בזכותם. רק לעודד אותם ולחזק אותם. ושובו בנים יחדש את פני המדינה לגמרי, [בתנאי] שיתחייבו ללמוד כל יום 4 שעות קצות החושן, 4 שעות לקוטי מוהר"ן, ו- 8 שעות גמרא. כי מי שלמדן יותר מסוגל יותר."
התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

לְהוֹדִיעַ שֶׁכָּל קֹוֶיךָ • יום שושן פורים בצילו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

יום שושן פורים זכינו לתפילת שחרית קריאת המגילה וקידוש פורים יחד עם הגה"צ רבי אליעזר …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *