צור קשר עם הרב ברלנד

הרב חיים גולדרינג: התעוררות בעניין כבוד בית המדרש של הצדיק

הרה"ג הרב חיים זאנוויל גולדרינג שליט"א מבית שמש, מצטרף למאבק ברודפי כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א.

הרב חיים גולדרינג מצרף מחאה נמרצת למעוררי הצרות על ישראל.

לאחר רשימת הרבנים והצדיקים שליט"א שהבינו כמו רבבות בישראל, שרדיפת הרב ברלנד הביאה עלינו את האסון הנורא של המגיפה והשלכותיה, מצרף גם הרב גולדרינג את מחאתו הנמרצת.

אלה דבריו הקשים המכוונים ישירות אל רודפי הרב ברלנד שליט"א ואלפי חברי ק"ק 'שובו בנים'.

"עלינו להיות בשלום אחד עם השני בבית הכנסת – ולא לזרוק אף אחד, כמו שנוהגים בהרבה בתי כנסיות של ברסלב שזורקים אנשים וסוגרים את בית הכנסת."

"בשיר השירים כתוב: "אני חומה ושדי כמגדלות אז הייתי בעיניו כמוצאת שלום". אומר רש"י: אני חומה, אני חזקה באהבת דודי, אני חזק, אני אוהב את ה' יתברך."

""ושדי כמגדלות", אלו בתי כנסיות ומדרשות המניקים את ישראל בדברי תורה. אם יש לנו דברי תורה שם, ולא סוגרים לחבר, ולא רצים לבתי משפט – ועוד לא חוזרים בתשובה – על שזרקו הרבה יהודים מבית הכנסת, אז הייתי בעיניו כמוצאת שלום – אז, שיש לנו בית כנסת להתפלל וללמוד. לא בשביל לסגור ולשים מצלמות, אז הייתי בעיניו כמוצאת שלום."

"אומר רש"י, ככלה הנמצאת שלימה אם מוצאת שלום בבית בעלה. אם לא היינו סוגרים את כל הבתי כנסיות של ברסלב, אם לא היינו עושים שם מחלוקת. ולא היינו פותחים עוד קיבוץ באומן, ולהשמיץ את הקיבוץ השני – אז היינו כמו כלה שחיה בשלום בבית בעלה."

"מפה רואים שעוזבים אחד את השני ולא מוצאים מה באמת הבעיה – סגרנו בית הכנסת, השמצנו את בית הכנסת של השני, עכשיו צריך לחזור בתשובה ולא לדבר."

""אז תוציא מהתפילה את הברכה: ולמלשינים, "אבל חז"ל תיקנו להגיד שלוש פעמים ביום בתפילה את הברכה: "ולמלשינים". חייבים להתחזק ולהאמין שכל דברי חז"ל הם אמת וצדק גם לדורות הבאים אחריהם."

"הכל תלוי במטרת בית הכנסת – לא לריב בבית המשפט או הבית דין למי שייך בית הכנסת, אמן ואמן. ולא להקפיד מי כן ומי לא מדבר, ואם השני מספר בסיפורי מעשיות לא לקרוא לו שבתאי, כי לא בשביל מריבות עשו את בתי הכנסיות, אז נהיה ככלה המוצאת שלום בבית בעלה – אז יהיה שלום."

"מאוד מעניין שמטיפים לי מוסר, אבל אני לא זרקתי אף אחד מבית הכנסת."

      הרב חיים גולדרין מבית שמש

 

 

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *