צור קשר עם הרב ברלנד

הרב דוד אבוחצירא: "מוציא אסירים בכושרות" – רשמים מדהימים מהביקור אצל הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

"ישנה סיטואציה מאוד משונה, לכאורה אנו שבאים לבקר את הרב שליט"א אמורים להיות מאושרים ואילו הוא שבפנים אמור להיות מדוכא. אך, למעשה המצב הפוך, כי הרב שליט"א מגיע תמיד עם טלית ותפילין עד שאתה שוכח שאתה בכלל נמצא בבית כלא. הרב שליט"א נמצא עם ספרים ש- 99.9% מהדור כלל אינם מכירים, הוא יודע אותם בע"פ כאילו שזה סתם סיפורים. אפילו ספרים חדשים שיצאו והבאנו לו שגורים אצלו והוא מצטט מהם ואומר עליהם חידושים." חוויות מפגישת הנכד חיים רייכר עם הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א.
      מפעל-הפורמטיםחיים-ריכל-מבקר-את-הרב-בכלא-צלמון

"אתה יושב מול הרב שליט"א שכבר בן 80, בשיא הרעדה והפחד, אתה רואה את הקדושה שלו, את האור שהוא מקרין ושומע ממנו שהכל בסדר ללא שום תלונה: 'אני רק לומד פה, אף אחד לא מטריד אותי'."

"מה שבאמת מחזק את הרב שליט"א הוא שאנשים בחוץ מתפללים להצלחתו וממשיכים בעבודת ה' שלהם. ממשיכים ללמוד, להתפלל והקהילה גדלה ומשגשגת מיום ליום. הרחבתי לרב שליט"א אודות מצב הקהילה והתלמידים בחוץ, אלפי אנשים שרק מקרוב באו והצטרפו לוותיקים ששמרו לרב שליט"א אמונים. יתרה מזאת, אני מודה לרב שליט"א על שסינן הרבה מאוד אנשים שלא היו ראויים להיות בקהילה הקדושה הזו והוציא אותם החוצה."

"אלפים מתקרבים, ליטאים, רבנים, אדמורי"ם שאני מדבר איתם ואני בקשר רציף איתם, כאלה שנפתח בפניהם עולם חדש של מוח גדול, שירה ניגונים, של ברסלב אמיתי, לא ברסלב שמדברים על אחרים, לא ברסלב שאומרים שאנחנו הטובים. רבי נחמן זה תפילות, זה תורה, זה ניגונים וזמירות, זה לקבל בזיונות באהבה וכו', את כל זה רואים שמתקיים ברב שליט"א. אני לא יודע אם ראו דברים כמו הרב שליט"א בדורות הקודמים, אין דברים כאלה, שיא החיות והקדושה. שאלתי אותו כשהייתי איתו בארבע עיניים אם אפשר בכל זאת לעזור במשהו והרב שליט"א ענה לי שאוסיף ללמוד עוד שעה ביום, לא שום בקשה אחרת."

"ישבנו עם הרב שליט"א ובמשך 25 דקות שרנו את אותו השיר בבכיות של דבקות ושמחה. מפקד הכלא אומר שהוא לא מבין מה קורה שם, איך שהרב שליט"א מתחיל להתפלל כל הכלא משתתק, 5:00 בבוקר, הרב מזמר ואף אחד לא מתלונן שמפריעים לו. שמעתי שכל בתי הכלא מבקשים שהרב שליט"א יבוא אליהם ויחזיר את האסירים בתשובה."

"היינו שם עשרה יחד עם הרב שליט"א ושאר הנכדים ואמרתי לרב שיש כאן עשרה יהודים יחדיו, אך הרב ענה לי שתמיד יש כאן עשרה – אתה לא יודע איזה נשמות יש כאן, נשמות ששנים על גבי שנים מחכות לתיקון שלהם. והדברים צריכים לעורר ולנער אותנו ששקועים כ"כ בעולם הזה, כי הרב כל כולו שקוע בעבודת ה'."

"את הצדיק אי אפשר אף פעם לסגור, כמו יוסף הצדיק שאת כל ההשגות הגדולות שלו השיג דווקא בבית האסורים. אנו נמצאים ליד צדיק קדוש ונורא שמוכן לקבל על עצמו ביזיונות כאלה. מדברים איתי אישית גדולי הרבנים שיש בידם הוראה מפורשת שלא לצאת בעדו בריש גלי, חוץ מכמה שלהם התיר בגלל חילול ה'. את הביזיונות הללו הרב שליט"א חייב לקבל בכדי להמתיק ולקרב את כל עם ישראל."

"אמרתי לרב שליט"א שמדברים עליו ושאלתי אם נפעל כנגד זה, אך הרב שליט"א ענה ששום דבר, רק נתפלל, נלמד, נרקוד ונשמח. הרב שליט"א כבר סיפר לי חלק מהסודות אותם אסור לספר, מדוע דברים קראו, איך שהרב סינן את סוג המתקרבים אליו מכל אלה שחיפשו כסף, גאווה, מעמד וכבוד. לאיזה רב או אדמו"ר יש כאלה תלמידים שאחרי חמש שנים של ייסורים עדיין מוסרים נפש? רואים שיש פה אנשים שספגו ולמדו מהרב שליט"א את הדרך. וכל מי שלא היה נאה לו, וכל מי שלא יהיה נאה לו מוזמן ללכת, יש מספיק מקורבים, אלפים חדשים, וישנם דברים נסתרים שאנו לא מבינים אותם."

"בחצי שעה שדיברתי עם הרב שליט"א הוא ציטט שמונים מקורות שונים, תלמידי חכמים מרגישים אפס לידו. אין לי ספק שאביגדור פלדמן מגדולי העו"דינים בארץ הרגיש לידו בור ועם הארץ. הרב שליט"א שולט על הכל: איך בונים מטוסים, אפילו ישב עם הדרוזים וסיפר להם על החג שלהם. הכל מגיע מהקדושה שלו, מאהבת ישראל שלו, מזה שהוא מוחל לכולם בלב שלם."

"יש לרב שליט"א פריצת דיסק מאוד חמורה, והרגל שלו עם פלטינות גם כן במצב חמור, אך ששרנו איתו והתחלנו לרקוד הרב, בן שמונים עשה מולנו גשר והנכדים עברו תחתיו. רואים שהוא מתחיה מהתורה והקדושה וסולד מכל דיבור על כסף וענייני העולם הזה."

"לפני 14 שנה נכנסתי לבדי לבית הרב כשאף אחד מלבדו לא היה בבית ואני שומע את הטיפ דולק עם ניגונים והרב רוקד במשך כמה שעות. אח"כ שאלתי את הרבנית והיא אמרה לי שהיא הלכה לכותל שעתיים לפני כן והרב מאז רק רוקד."

"עשרות פעמים מצאתי את הרב בפישוט ידיים ורגליים עם בכיות לה' יתברך, הייתי עומד לידו ארבע וחמש שעות ושומע את הבכיות שלו בתפילת מנחה. אי אפשר לדבר על הדברים הללו משום שזה רק מוריד מגדולתו. רואים את אנשי הרב איך מתפללים, איך מרגישים טעם בעבודת ה'. ברסלב לא רוצים להיות כמו כולם, רוצים להיות עם רבינו, עם ההשגות, להעביר את זה לדור הבא, לפחות לדבר על זה. הדבר שהכי משמח את הרב שליט"א הוא שעוד יהודי מתחזק, לומד, שומר את העיניים."

"היינו אח"כ במירון ופגשנו שם את האדמו"ר הרב דוד אבו חצירא שאמר לי על הרב שליט"א: 'מוציא אסירים בכושרות', בעז"ה בקרוב הוא ישתחרר, ממש עכשיו הוא יצא.

באדיבות קו המידע 02-800-8800

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

תפילה לעני לחג הפסח מאת הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, מְחַיֵּה מֵתִים בְּרַחֲמִים רַבִּים, "אֱלֹקִים חַיִּים וּמֶלֶךְ עוֹלָם". רַחֵם עָלֵינוּ, הַחֲיֵינוּ וַהֲקִימֵנוּ, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *