צור קשר עם הרב ברלנד

הרב צנעני והרב סוכות בדיבורים מחזקים מאוד מלווים בצלילי הגיטרה

הרב אליהו סוכות והרב משה צנעני, תלמידי מורינו, כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א, בדיבורי אמונה ובטחון מחזקים ונחוצים לפי מסורת חסידות ברסלב לדורותיה וע"פ דרכו של מורינו הרב שליט"א. 

את השיחה מלווה הרב סוכות עם ניגוניו הקדושים וצלילי הגיטרה המעוררים, כמו שאמר לו מורינו הרב ברלנד שליט"א לפני רבות בשנים – לצאת עם הגיטרה ולקרב את עם ישראל.

אסור לפספס

דברים נבחרים מתוך השיחה המחזקת

הרב צנעני: "צריך לבקש בתפילה לזכות לעין טובה, הן לצאת מתאוות הניאוף, וכן לראות את החברים בעין טובה, מי שמבין יודע שהדברים קשורים זה בזה. כל מה שמורינו הרב ברלנד שליט"א זכה היה בגלל שהיה לו אינסוף אהבת ישראל. הרב סוכות יכול לספר לכם סיפורים בלי סוף על אהבת ישראל של הרב."

"אין ספק מורינו הרב ברלנד יכול לעבוד את השם לבד, אבל תמיד הוא חיפש לקחת איתו עוד חברים, לשדה, ללימוד וכו'. למה הוא היה צריך עוד חברים איתו? הרי תמיד הוא היה עובד השם אדיר! אלה, אהבת חברים בלי סוף שהייתה לו."

הרב  סוכות: "יש לי חבר מנכדי רבינו נחמן שאמר לי שלעולם הוא לא יוכל לחלוק על מורינו הרב ברלנד שליט"א. הוא סיפר לי שיש לו הכרת טובה גדולה לרב, כי פעם שהוא למד בישיבת ברסלב בבני ברק ובכדי לקום בחצות ליל, הוא היה קושר חבל לרגלו ומשלשלו מהחלון. לפני חצות היה מגיע הרב ברלנד שליט"א, מושך בחבל ומעיר אותו – היה זה הרבה לפני תקופת הפלאפונים. הרב מילא אז טנדרים עם אנשים שהוא היה מעיר לצאת להתפלל בשדה בחצות ליל."

"שאל מישהו את הרב אם עדיף שיאמר להגיע לשדה אחרי שיתאמץ להביא איתו עוד אנשים או שעדיף שיגיע כמה שיותר מהר. ענה מורינו הרב ברלנד, אי אפשר לתאר את ההבדל, אינסוף יותר טוב לבוא עם עוד אנשים. הרב לא רק אמר את זה, הוא היה עושה את זה כל הזמן."

הרב צנעני: "הרב הוא אינסוף אהבה ועזרה לזולת, רואים היום, אני במקומו לא הייתי יכול 10 דקות לעמוד שם איפה שהרב עומד בתפילה. עם כל החולי והחולשה שלו, כולם עומדים עליו, והרב בביטול לכל אחד. זה נקרא שימוש צדיקים, גם להיות איתו יחד בתפילה, וגם לראות איך הוא מתנהג. איזו אהבה יש לו, הרב הוא כזה עדינות, הוא לא יפגע באחר בשום אופן."

"מישהו בא פעם עם פדיון לרב, הרב התנפל עליו וצעק עליו. האדם נבהל וברח, הרי בסך הכל רצה לבקש איזו בקשה. הרב שלח את הגבאי שהחזיר אותו, בהיכנסו הוא אמר לו מורינו הרב ברלנד, 'ראיתי את הס"מ עליך'. הרב הוא שיא העדינות, הוא לא יפגע באדם בשום אופן, אבל לפעמים יש תיקון לאדם והצדיק מציל אותו. כנראה שיש דין על האדם, והרב ע"י שמראה פנים כועסות הוא למעשה אומר לבית דין של מעלה, 'עזבו אותו, אני כבר אסתדר איתו'."

 

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

תפילה לעני לחג הפסח מאת הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, מְחַיֵּה מֵתִים בְּרַחֲמִים רַבִּים, "אֱלֹקִים חַיִּים וּמֶלֶךְ עוֹלָם". רַחֵם עָלֵינוּ, הַחֲיֵינוּ וַהֲקִימֵנוּ, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *