צור קשר עם הרב ברלנד
הרב ניסן קיוואק הרב ברלנד הרב יהודה שיינפלד והרב שמואל שטרן
הרב ניסן קיוואק הרב ברלנד הרב יהודה שיינפלד והרב שמואל שטרן שליט"א

הרב ניסן קיוואק שליט"א: הרודפים הורסים את היהדות ומביאים את המגפה

הרה"ח המשפיע ר' ניסן דוד קיוואק שליט"א, מגדולי חשובי משפיעי ברסלב בירושלים, מצטרף לשורת הרבנים שבזה אחר זה יוצאים נגד אותם רודפים שהורסים את 'ברסלב' ואת היהדות כולה. 

אלה הדברים הקשים שהשמיע הרב קיוואק נגד רודפי הרב ברלנד שליט"א

"בגלל זה יש מגפה, שלא החזירו אנשים בתשובה, אדרבא, שהחזירו אותם בתשובה ונופלים חזרה כי אין מקום בשבילם ועוד רודפים אותם. משגעים ומבזים אותם, ושוב משגעים אותם."

"ונשארו הקליפות שאי אפשר לברר, כי לא בררו אותם, הם נפלו שוב. בחמש שש שנים אחרונות, כמה אלפים נפלו לגמרי, בפרט אלו שכבר באו לרבנו, נפלו לגמרי בגלל מעשה הלצים האלה, ה' ירחם."

"כשיש מקום שלא מאירים להחזיר אנשים בתשובה, למטה לא מאירים את היראה. עבודת בירור המדמה שזה עיקר הצוואה של הרבי, אמונת חידוש העולם. אם אין את זה עושים עסק מאיזה מנהג, שהם לא קיבלו מר' לוי יצחק וכל התלמידים."

"רחמנות על כמה בחורים צעירים שפוגשים אותם אח"כ וצוחקים איך בלבלו לנו את הראש, הם גורמים רוח סערה בעולם."

"אמר ר' נתן: עיקר כוח של עמלק הוא המחלוקת על הצדיקים. לא הכוונה שחולקים על רבינו, אלא על האור שהצדיק מגלה, חולקים על ביאורי התורה של הרבי, הכוח שהרבי יכול לעשות לנו."

"כמו שרבי לוי יצחק היה אומר, מה הרבי עושה לך, אתה קם בחצות? שאי אפשר לברר, שכ"כ הרבה נפשות נפלו, ע"י בעלי מחלוקת משוגע, שכולם צוחקים מהם. הכל שטות, אבל לבלבל בן אדם חלש, להכניס בו יראות חיצוניות לפחד מהם."

"אנשים שכופים, הם מספיקים בשביל מגפות ודבר רח"ל, ה' יש לו שליחים, בסוף גם אנחנו נשוב בתשובה. זה הסדר של העולם שתמיד יש מחלוקת, על הבעש"ט ועל רבנו, היום כל העולם מחפשים את רבינו ב"ה, תשעים ותשע אחוז שמחפשים את רבנו, אין להם מקום בברסלב, כי כמה משוגעים מגרשים את כולם, ומפרידים כל אדם מעבודת ה', לא קיים תורה א', לא קיים תורה ב', שום הלכה של לקו"ה לא קיים. מה כן קיים, איזה מנהג ששמע טייפ מפי הטייפ – יש אנשים ששמעו את רבי לוי יצחק שהיה מדבר ברוגע באמת, ונתן מקום לכל אחד."

"ועיקר קיום אור רביה"ק הוא בדרך ארץ אחד לשני. ככה מדברים המשוגעים שכל אחד צוחק מהם, אף אחד לא מתבלבל מהבליהם, אבל מדברים מאלה שנופלים. חבל לדבר מהשטויות האלה, אבל כולם שואלים למה יש צרות בעולם, למה יש את כל המחלוקת הזו? כדי שיהיו עוד קליפות."

"התיקון הוא שאנחנו לא נירא מהרודפים. כתוב שכל מגפה בא מהקליפות האלה, שכל מגפה בא בגלל שאי אפשר לברר את היראה. אנשים נופלים לעצבים ופחדים ובלבולים, חושך."

"זה הבושות והביזיונות שרבנו מדבר במצה שמורה. והיראה מהמתנגדים – שהיום עיקר המתנגדים הם מתוך ברסלב, כולם יודעים, היום כבר כל העולם מחפש את רבנו, רוצים את העניין הזה."

"תראה מה שקרה לקורח, קרח נפל מהקטורת, אל תשחק עם הקטורת. הקטורת זה הכוח של הצדיק בחי' יוסף שיכול לתקן את היסוד, אז צריך להתחבר עם הצדיק – הצרה שאי אפשר להתחבר עם הצדיק, כי יראים מאיזה משוגע, ממישהו שלא קיבל מאף אחד, כנודע, אנחנו נהנים מהם, עושים מהם הרבה כסף. תודה להם, אבל עיקר התיקון הוא שלא תירא מאף אחד שמתנגד נגד מה שרבינו מדבר דרכי עבודת ה'."

"מי שרק יראה את המתנגדים, ב"ה אנחנו אנשים נורמליים שיודעים שעם משוגעים לא מתעסקים, אין לנו עסק איתם, אבל זה עיקר היראה – עיקר היראה הוא שלא לפחד ממי שמרחק אותי מרבינו, לא לפחד ממי שמבלבל מעבודת ה', וזהו עיקר תיקון המגפה, שבאה ע"י נפילת היראה."

"עיקר המגפה שיש בעולם תמיד, זה מיראות נפולות, רבע של העולם משוגעים, זה מגפה של שיגעון. ויש מגפה של פגם הברית, מגפה של פחדים, מפחדים לבא לברסלב."

"מפחדים ממישהו שמדבר שיגיונות, וכולם צוחקים עליהם, וזה היראה נפולה, שבולע, וזה המגפה שיש בעולם. יש אחד משוגע לגמרי שעובד על אחרים, כולם מכירים את זה ואומרים את זה."

"רחמנות על כמה צעירים (המתנגדים) שעוד שנה שנתיים יחזרו בתשובה, אבל מה שהם גורמים בינתיים ה' ישמור, אבל אנחנו צריכים לתקן את המגפה הזו."

"תתחבא אצל הצדיק, בשק של הצדיק, תעשה קשר חזק כזה, תעשה קשר חזק כזה, שהמתנגד הכי משוגע – אפילו ברסלבר משוגע לא יוכל לנגוע בך."

"משוגעים החוצה, אין לי עסק עם חולי נפש."

"העניין של רבינו תלוי בבקשה וחיפוש, מי שמחפש זוכה, לא צריך לדבר נגד השני ,הוא ישוב בתשובה, העיקר מה יהיה איתי? שלא יכנס בי משהו שמבלבל אותי מיראת ה', כי כל המגפה שכל כך הרבה בחורים נפלו לצבא וסמרטפונים, בגלל המחלוקות, שלא מכבדים תורה."

"ויש כמה משוגעים שלא הולכים בדרך התורה וההלכה, ונדמה שהם הברסלברים, כמה צעירים משתגעים מהם, לאף אחד לא אכפת מהם, אבל איזה צרות נהיה מזה.."

"הדרך של המתנגדים על הצדיק, שאצלם העיקר זה הקטנות. גדלות? אחרי המוות!"

"אם אתה מוחה נגד המתנגד יקראו לך בכל שם אפשרי, גם אותנו יעשו מתנגדים. מתנגד היינו מי שלא אוחז ממה שכתוב בספרי רבינו, אף אחד מהם לא הסתובב אצל ר' לוי יצחק."

"הרי משגעים את הבחורים לגמרי, ומי לומד בכלל מה שרבינו אומר, שיש בכל דבר קדושת לשון הקודש, ללמוד תורה עם יראה והתלהבות העולם מבולבל."

"מי שאומר דבר לא ממה שרבינו אומר, הוא מתנגד, כ"ש מי שכופה את השני, אם כופים, זה באמת מפורסם של שקר."

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

כְּשֶׁהָיִיתִי בְּפּוֹנִיבֶז' שָׁמַעְתִּי בְּשֵׁם הָרַב הַגָּאוֹן ר' יְחֶזְקֵאל לֵוִינְשְׁטֵיְין: קובץ מימרות בשם המשגיח מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א • ליומא דהילולא

היום י"ח אדר־ב' חל יוֹבֵל שנים להסתלקותו של 'המשגיח' בישיבת פונוביז' הגאון הגדול רבי יחזקאל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *