צור קשר עם הרב ברלנד
הרב דב רובינשטיין שליט"א עם הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

כשיגיע חסיד ברסלב לשמיים, איך ידעו אם הוא באמת ברסלבר חסיד?

הרב יהשוע דב רובינשטיין שליט"א בדברי קודש נפלאים אותם שמע מהרב רוזנפלד, אודות רעת המחלוקת.

"לאחר שהזכרנו ודיברנו מהרב רוזנפלד, אני חייב לספר וורט ששמעתי ממנו, דברים המתאימים לכל הדורות ובפרט לדורנו אנו."

"בכל הדורות היו מחלוקות על דא ועל הא, כאשר כל אחד חשב שהוא רק לשם שמיים, שהוא יציל את העולם ואת רבנו. פעם אמר על זה הרב רוזנפלד וורט חריף מאוד, הוא אמר, יגיע חסיד ברסלב לעולם הבא לאחר 120 שנותיו. ישאלו אותו, רבי יהודי, היית חסיד ברסלב? הוא יפער זוג עיניים וישאל, מה זה עולם האמת? כל השנים התפללתי בברסלב, כל השנים למדתי בספרי רבנו, אומן, התבודדות, שדות, מה לא? ועכשיו שואלים אותי אם הייתי חסיד ברסלב!"

"יענו לו, כל הכבוד על כל מה שקיימת, אך מי יכול להבטיח שאם היית בזמן רבנו נחמן ורבי נתן, לא היית מהחולקים והמתנגדים? על זה כבר אין לו מה לענות."

"התשובה וההוכחה לכך, אמר הרב רוזנפלד, היא שלא השתתפת אף פעם במחלוקת. אם לא חלקת על אנ"ש שבדורנו, זה סימן מובהק שלא היית חולק על רבי נתן או רבנו. אבל, אם אתה חולק היום על אנ"ש, מי אמר שלא היית חולק אז?! זה דבר מדהים ופשוט."

"אפשר ללמוד מזה שלפחות צריכים לשבת בשקט, מה זה נוגע אליך, מישהו מכריח אותך להתערב, שב בשקט איפה שאתה. אל תלך להציל את העולם ואת רבנו. כל אחד פתאום רוצה להציל את רבנו."

      חיזוק נפלא~1

באדיבות קו המידע 9148*

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

כְּשֶׁהָיִיתִי בְּפּוֹנִיבֶז' שָׁמַעְתִּי בְּשֵׁם הָרַב הַגָּאוֹן ר' יְחֶזְקֵאל לֵוִינְשְׁטֵיְין: קובץ מימרות בשם המשגיח מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א • ליומא דהילולא

היום י"ח אדר־ב' חל יוֹבֵל שנים להסתלקותו של 'המשגיח' בישיבת פונוביז' הגאון הגדול רבי יחזקאל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *