צור קשר עם הרב ברלנד

"הרופאים אמרו חצי שנה, הרב ברלנד אמר שבוע" – נס הציצית והשבת

הרופאים קובעים שהנזק גדול וזמן ההחלמה יהיה ארוך

"שלום, שמי אליצור. כשהייתי בערך בן 16 הייתי מעורב בקטטה ונשבר לי האף בצורה קשה. הרופא בבית החולים תפר אותי וטיפל בשבר שבאף, אך לפני ששחרר אותי הביתה הזהיר, שבמשך חצי שנה אסור לי לצאת החוצה ולהיחשף אל השמש."

"באותה תקופה הייתי בקשר עם הרב יעקב סלמה, לכן בקשתי ממנו שיזכיר אותי אצל הרב ברלנד. יחד עם זאת, הורי ביקשו מהרב סלמה כי יאמר לרב ברלנד, שאם אשנה את לבושי לצורה מכובדת יותר, הרב ברלנד יברך אותי שאתרפא."

פונים לרב ברלנד לקבל ברכה

"פניתי לרב במכתב", מתאר הרב סלמה את הסיפור מנקודת מבטו. "במכתב תיארתי לרב את עגמת הנפש שנגרמת להוריו לאור הלבוש של בנם. כתבתי לרב שהבחור הסכים לכך, שאם הרב יבטיח לו להתרפא לחלוטין ללא כל צלקת, אזי הוא מוכן לשנות את לבושו. אבל, בגלל שזה קשה לו מאוד, הוא מוכן לשנות את הלבוש רק לחודשיים, סכמתי לרב את הבטחתו."

"מורינו הרב ברלנד שליט"א אמר לי למסור לו שיקבל על עצמו שני דברים, מצוות ציצית ושמירת שבת, אז הוא מבטיח לו שתוך שבוע הוא יתרפא והכול יעבור לו. כשספרתי לו זאת הוא בכה ואמר לי בהתרגשות, עכשיו אני יודע שלרב ברלנד יש רוח הקודש. משום שברגע שהלכת לרב אמרתי לעצמי, 'וכי הלבוש שלי זה מה שחשוב? הרי אני הולך בלי ציצית ובלי שבת'! לכן אמרתי לעצמי שאם הרב ברלנד יגיד לי זאת, ועוד שאלה דברים שהורי לא יודעים שאני חסר בהם, מיד אקבל זאת על עצמי."

הנס התרחש כנגד כל דברי הרופאים

"קבלתי על עצמי את שתי המצוות כדברי הרב ברלנד, ותוך שבוע התרחש מה שלא האמנתי שיקרה – הרופא אצר לי שחצי שנה לא אצא מהבית, ואחרי הבטחת הרב תוך שבוע הכול נעלם לגמרי." מספר אליצור."

"הרופאים אמרו לו שיש לו גוף חזק שמתגבר מהר על המחלות", מגחך הרב סלמה על דבריהם בדיעבד."

הרב משגיח שאליצור ימשיך לקיים המצווה 

"כשהרב אמר לי לקבל על עצמי את המצוות הנ"ל הרגשתי שיש לו ממש רוח הקודש, הרי לפני זה נחלשתי במצוות הללו. יתרה מזאת, לאחר שקבלתי על עצמי לקיימם, היו פעמים שוויתרתי לעצמי ויצאתי בלי ציצית מהבית, אך, בכל פעם הייתי מקבל מכה ממקום אחר. מאז אני לא מתעסק עם זה יותר."  

"באחד הימים אליצור מתקשר אליי באופן בהול ומבקש ממני שאכין לו ציצית, תוך שהוא מודיע שהוא בדרך אליי. כשהוא מגיע אני שואל אותו לפשר הבהילות שבדבריו, והוא מצידו מפנה אותי להרגיש עד כמה המצח שלו לוהט מחום." משתף הרב סלמה.

"אמרתי לו, אני אבי לך תרופה להוריד את החום? הוא ענה לי, מה פתאום, תביא לי את הציצית, זו התרופה! חמש דקות אחרי שהבאתי לו את הציצית, עוד אנו יושבים בביתי ושכחנו שבכלל קרה משהו. לפתע הוא אומר לי, 'אני אומר לך, הרב לא נותן לי להוריד את הציצית'."

 

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

וכאן הבן שואל • הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א מברך את המצה השמורה ויין המשומר ליתומי ארגון 'הבן יקיר לי'

כמידי שנה ארגון 'הבן יקיר לי' דואג למשפחות היתומים דקהילתנו לקמחא דפסחא מצות ויין לקיום …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *