צור קשר עם הרב ברלנד
הרשל"צ הרב יצחק יוסף והגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א על הטבח בסוריה
הרשל"צ הרב יצחק יוסף והגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א על הטבח בסוריה

הרשל"צ הרב יצחק יוסף אומר על הטבח בסוריה את מה שהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א אמר כמעט לפני 8 שנים

הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף שליט"א, התייחס לאחרונה לטבח הקשה בסוריה, בו נרצחו על פי דיווחים שונים בין 49 ל-150 בני אדם, אך עוד כ-500 תושבים לפחות סובלים מבעיות נשימה ומריחים מגז כלור. הטבח החל בתקיפה הכימית של המשטר בעיר דומא שבפרברי דמשק. הרב יוסף קרא למדינת ישראל להתערב בנעשה בסוריה ולעצור את הרצח ההמוני. "בסוריה מתרחש רצח עם אכזרי גם של נשים וילדים עם נשק להשמדה המונית", אמר הרב יוסף. "כיהודים שעברו השמדת עם, כיהודים שתורתם היא אור לעמים, החובה המוסרית שלנו היא לנסות למנוע את הטבח, זוהי חובה שאינה פחותה מהחובה המוסרית שהייתה להשמדת הכור בסוריה".

עד כה, לכאורה, נמנעו גדולי ישראל מהתייחסות אל הטבח הנורא במדינה השוכנת רק מעבר לגבול ודבריו של הראשון לציון נשמעו מפתיעים, אולם לכל באי הכנס התורני הענק באצטדיון וינטר בר"ג הדברים לא היו כלל חדשים. אלה דברי הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א מאותו כנס שנערך לפני כמעט שמונה שנים.

"התלמוד מלמד אותנו שצריכים לעשות חסד לערבים לא משנה איזה ערבי זה חוץ ממחבל כל ערבי צרכים לסייע לו, לעזור לו בכל דבר שאפשר, בכסף ובעידוד בכל דבר שאפשר ואפילו לבקוע לו את הנהר את הנחל. כל שכן שאנו רואים את הטבח הנורא שנעשה כאן שעתיים מפה מתחת לאפינו שכל העולם מתמלא מים. וקופי ענן ימח שמו לקח את אחמדינז'אד שהוא יעשה שם שלום שהוא יפסיק את הטבח הנורא, יום חמישי 170 ילדים שלשלום 107 ילדים טובחים כל יום מתחת לאפינו וקופי ענן אומר נקח את אחמג'ד הוא יעשה את השלום, שהוא יעצור את כלי המשחית, הוא יעשה את השלום."

ועכשיו בכנס הזה אנחנו צרכים לצאת חוצץ נגד כל העולם כולו ולדרוש התערבות מידית לסוריה להפסיק את הטבח הנורא, להפסיק את השחיטות הנוראות של כת השביחה וכל הצבא, ולעמוד לימין האומללים האלה, המסכנים האלה

"לאן הגענו, לאיזה עולם אטום הגענו? אומות העולם ממלאים את פיהם מים ואנחנו עם ישראל, עם הצדק, עם המצפון, עם היושר. עם ישראל הוא המצפון של כל העולם כולו, כל העולם כולו נושא את עיניו לעם ישראל, כל העולם כולו מאמין בעם ישראל, כל העולם כולו יודע שעם ישראל יביא את הגאולה. רק עם ישראל יביא את משיח, ועכשיו בכנס הזה אנחנו צרכים לצאת חוצץ נגד כל העולם כולו ולדרוש התערבות מידית לסוריה להפסיק את הטבח הנורא, להפסיק את השחיטות הנוראות של כת השביחה וכל הצבא, ולעמוד לימין האומללים האלה, המסכנים האלה."

"לא משנה אם זה ישמעאלים ולא משנה אם יקומו משם אחרי זה מחבלים, דבר ראשון להציל את הילדים האומללים, את הילדות, את התינוקות. תינוקות נשים זו המשימה הראשונה שעם ישראל צריך לשים לנגד עיניו." עד כאן דברי הגה"צ הרב אליעזר ברלנד כפי שנמסרו באצטדיון וינטר בפני אלפי שומעי לקחו."

יש לזכור שבזמן שהרב ברלנד שליט"א אמר את דבריו עדיין לא התייחסו אליהם ברצינות, המלחמה בסוריה הייתה רק בהתחלתה והעולם עוד לא התוודע לממדי ההרג והרוע אליו מלחמה זו עתידה להתגלגל. במבט לאחור דבריו של הרב ברלנד שליט"א הם ראי רחוק ונוקב, הרבה בטרם האנושות כולה החלה להתעורר – אם בכלל.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

כְּשֶׁהָיִיתִי בְּפּוֹנִיבֶז' שָׁמַעְתִּי בְּשֵׁם הָרַב הַגָּאוֹן ר' יְחֶזְקֵאל לֵוִינְשְׁטֵיְין: קובץ מימרות בשם המשגיח מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א • ליומא דהילולא

היום י"ח אדר־ב' חל יוֹבֵל שנים להסתלקותו של 'המשגיח' בישיבת פונוביז' הגאון הגדול רבי יחזקאל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *