צור קשר עם הרב ברלנד

"התפקיד של הבן אדם הוא לגלות את המנורה" – דברי הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א בבת ים

כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א במוצ'ש"ק לך-לך בדברי קודש בבית כנסת בבת ים.

יעקב לקח מעשיו את בגדי החמודות והחביא אותם

"וַיֵּרָא אֵלָיו יְהוָה בְּאֵלֹנֵי מַמְרֵא וְהוּא יֹשֵׁב פֶּתַח הָאֹהֶל כְּחֹם הַיּוֹם" (בראשית יח א). "ממרא היה בן סורר ומורא, הוא תמיד המרא את דברי רבותיו, את הפה של נמרוד, את הפה של כוש, לכן ה' התגלה לאברהם דווקא אצל ממרא."

"חם גנב את הבגדים מנח, הוא ידע איפה נח מחביא את הבגדים של האדם הראשון ונתן את זה לנמרוד בנו. בעזרת הבגדים נמרוד הלך וכבש את כל העולם, כל מי שראה את הבגדים של נמרוד מיד היה נופל ומשתחווה לו, עד שיעקב אמר לעשיו, 'אתה רוצה להתגבר על נמרוד, קח לו את הבגדים'. כל הכוח של נמרוד היה מהבגדים שנח ירש מאדם הראשון, וחם גנב מאבא שלו והוריש לכוש ומשם לנמרוד. בסוף, יעקב לקח מעשיו את הבגדים, לבש אותם והחביא אותם, הוא טמן אותם בחברון."

"עם הבגדים של אדם הראשון אפשר לכבוש את כל העולם"

"עם הבגדים של אדם הראשון אפשר לכבוש את כל העולם, יעקב ייעץ לעשיו איך לקחת את הבגדים מנמרוד איתם הוא הפך לשליט על 100 מדינות, עד מגדיאל (פרשת חיי שרה). רש"י מפרש שמגדיאל היא רומי ומשם הוא משל על העולם כולו. עד שבא יוסף הצדיק וערך מלחמה עם צפו בן אֱלִיפַז (לאליפז היו שישה בנים: תימן, אומר, צפו, געתם, קנז, ועמלק, ע"פ ספר יוסיפון, בנו של אליפז, צפו, היה למלכם של הכתים עם שחרורם מעול קרתגו, עיין שם)."

"מגיל 39 ועד 110 היה צפו בן אליפז בשבי אצל יוסף, כשיוסף נפטר שחררו אותו והוא נעשה למלך על קרתגו. אח"כ כבש את רומא, השם של העיר ג'נבה היא על שם צפו, כי החליפו את השם צפו לג'נבה, שזה גם החודש ינואר שהוא הראשון לפי מנין הגויים. את כל זה מסביר אברבנל בפרק לה."

""לֶךְ לְךָ" וגלה את המנורה של ביהמ"ק"

"רבקה אומרת, "לֶךְ נָא אֶל הַצֹּאן וְקַח לִי מִשָּׁם שְׁנֵי גְּדָיֵי עִזִּים טֹבִים וְאֶעֱשֶׂה אֹתָם מַטְעַמִּים לְאָבִיךָ כַּאֲשֶׁר אָהֵב" (בראשית כז ט). ה' אומר לאברהם, "לֶךְ לְךָ" (בראשית יב א), גימט' 343, אני אומר לכם 343, למה אתם מתעקשים על מאה (עונה בהומור הרב שליט"א אחרי ששאל את הציבור מה הגימט' של – לך לך). "לֶךְ לְךָ" יחד עם המילה, 'אברהם', זה גימט' 343 = 7*7*7."

"השם אומר לאברהם, "לֶךְ לְךָ" וגלה את המנורה של ביהמ"ק, תדליק את המנורה, כי אצל שרה הנר לא כבה, אצל רחל הנר לא כבה, אצל לאה הנר לא כבה. שרח בת אשר זה – שרה, רחל וחנה. כך כתוב בזכריה, "וַיֹּאמֶר אֵלַי, מָה אַתָּה רֹאֶה; ויאמר (וָאֹמַר) רָאִיתִי וְהִנֵּה מְנוֹרַת זָהָב כֻּלָּהּ וְגֻלָּהּ עַל-רֹאשָׁהּ, וְשִׁבְעָה נֵרֹתֶיהָ עָלֶיהָ–שִׁבְעָה וְשִׁבְעָה מוּצָקוֹת, לַנֵּרוֹת אֲשֶׁר עַל-רֹאשָׁהּ" (זכריה ד ב). "כִּי הִנֵּה הָאֶבֶן, אֲשֶׁר נָתַתִּי לִפְנֵי יְהוֹשֻׁעַ–עַל-אֶבֶן אַחַת, שִׁבְעָה עֵינָיִם" (זכריה ג ט), זו מנורת הזהב שגילה אברהם אבינו. 7*7*7 = 343, הגימט' של 'אברהם לך לך'.  כי כל התפקיד של הבן אדם הוא לגלות את המנורה, זה כל העניין של פרשת וירא."

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

לְהוֹדִיעַ שֶׁכָּל קֹוֶיךָ • יום שושן פורים בצילו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

יום שושן פורים זכינו לתפילת שחרית קריאת המגילה וקידוש פורים יחד עם הגה"צ רבי אליעזר …

One comment

  1. אברם +לך לך= 343

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *