צור קשר עם הרב ברלנד
דברי הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א לפרשת חיי שרה - התמונה בעריכת ש. סולמונוביץ'
דברי הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א לפרשת חיי שרה - התמונה בעריכת ש. סולמונוביץ'

"לאן אתה בורח? תישאר ותקבל את כל ההשפעות" – דברי הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א לפרשת חיי שרה

"וַיֹּאמֶר, בָּרוּךְ ה' אֱלֹקי ה' אַבְרָהָם, אֲשֶׁר לֹא-עָזַב חַסְדּוֹ וַאֲמִתּוֹ"(כד, כז)

"הרבי אומר שהדיבור בא ומבקש ממך,ומתחנן אליך, ומחבק אותך, למה אתה ממהר? למה אתה רץ? אני אתן לך כל מה שאתה רוצה! הדיבור בא ונשמע לאוזניו, השמע לאוזניך מה שאתה מוציא בפיך, ומבקש ומתחנן, "תגיד לאט לאט את ה-18". הדיבור מבקש ומתחנן מהנפש לבל תיפרד, מה אתה רץ? לאן אתה רץ? אני אתן לך את הכל. ה-ב' של ה'ברוך' אומרת לך "אני אתן לך את הכל", השמע לאוזניך מה שאתה מוציא מפיך, תגיד את המילה 'ברוך'. 'ברוך' זה כל הברכות שבעולם, במילה "ברוך" לבד כבר צריכה לצאת הנשמה ואז זוכים לכל הברכות שבעולם. אז הדיבור מבקש הוא מתחנן מהנפש לבל תיפרד ממנו."

"ה-ב' אומרת לו תעמוד לידי, תגיד אותי, תעמוד כמה שניות עם סבלנות. האות ב' של תיבת ברוך עומדת ומתחננת ומבקשת מהנפש לבל תיפרד! אני אתן לך הכל, כל מה שאתה צריך לכולם. אני אתן לך רפואה, רק תגיד ברוך לאט לאט, תגיד רפאנו לאט לאט, תמשיך רפואה לכולם, לכל עם ישראל. "רְפָאֵנוּ ה' וְנֵרָפֵא, הוֹשִׁיעֵנוּ וְנִוָּשֵׁעָה, כִּי תְהִלָּתֵנוּ אָתָּה" (הברכה השמינית בתפילת שמונה עשרה), אני אתן לך את כל השפע."

"כִּי אֵל רוֹפֵא רַחֲמָן אָתָּה", מה הרופא שלך הוא נאמן?! אתה הולך לרופא הוא עוד עושה לך פרוטקציה אחרי שאתה נותן לו אלף דולר טיפול אישי, ניתוח פרטי, מה הוא אכפת לו ממך? ואפילו שהוא הכי יהיה הכי זהיר, והכי דייקן, זה רק בשביל הקריירה שלו. זה מה שמעניין אותו. אז הוא לא נאמן! והוא לא רחמן! ופה בתפילה אנחנו עומדים לפני "ק-ל מלך נאמן ורחמן אתה", עומדים לפני, מלך נאמן ורחמן", שעושה הכל לתת לנו, וזה רק תלוי ב-18 בכוונה."

"תיכף שיוצאת האות הראשונה, כגון אות ב' בתיבת ברוך, אזי היא מבקשת ומתחננת מהנפש לבל תיפרד ממנו לבל תיפרד ממנו, איך אתה בורח? למה? "תגיד ברוך לאט לאט, תקבל דירה, תקבל הכל, מה שאתה צריך רפואה ישועה הכל תקבל, רק תגיד ברוך לאט לאט, מה אתה בורח? הרי אני אוהבת אותך. האות אומרת, אני אוהבת אותך, אני רוצה שתגיד אותי לאט, אני הכל אתן לך לגודל ההתקשרות והאהבה שיש בינינו, כי אתה לא רואה שהכל אני יכול לתת לך, אני המילה ברוך יכול לתת לך את כל הברכות וכל השפע בעולם. אתה לא רואה את יופיי ועיקר יופיי וזיוי והדרי ותפארתי אתה לא רואה את היופי שלי, והכל אני אתן לך מה שתרצה. רק תהיה נאמן לי, איך אתה יכול ללכת לאחרים? איך אתה יכול לעזוב אותי?"

"ר' נתן מתפלל בליקוטי תפלות שיהיה לו את הכוח להתנתק מן האותיות, כי האותיות תופסות את הבן אדם שהוא לא יכול בכלל להתנתק, הוא יכול לעמוד תפילת 18, לא רק 8 שעות, אלא 24 שעות, כל אות יכולה לתת לך את כל הישועות כל הברכות."

"הרבי כיון בתפילת 18 בכל אות, אז הוא הצליח להמשיך שפע לכל הדורות, אנחנו חיים רק מרבנו הקדוש והנורא, מהשפע שהוא המשיך לנו. הן אמת שאתה צריך לילך לקנות עוד סגולות ויקרות, אתה רוצה ללכת עוד בכדי להגיד עוד אותיות, אבל איך אתה יכול להפרד ממני? אני אתן לך הכל, איך אתה יכול להפרד ממני ולשכוח אותי? אתה יודע מה, יש לי עצה בשבילך אומרים ה-ב', ה-ר', ה-ו' וה-כ' של ברוך, תגיד אותי, תזכור איזה אור היית באות ב', ואיזה אור היית באות ר' ואיזה אור היית באות ו', ואיזה אור היית באות כ'. תזכור שלכל אות יש אורות חדשים ונפלאים, אז לא תשכח את האורות שראית באותיות."

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

עלוני שובו בנים לפרשת תזריע לקריאה ולהורדה

לפניכם מקבץ עלוני קהילת שובו בנים לפרשת תזריע התשפ"ד: עלון שביבי אור לפרשת תזריע שיעוריו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *