צור קשר עם הרב ברלנד

"שרה התפללה על כל הדורות ולכן הנר שלה לא כבה לעולם" – דברי הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א לפרשת חיי שרה

שיעור שמסר כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א במוצש"ק פרשת נח תשע"ט בביתו של נתן גול.

"גילו מקווה חדש הנמצא בין מערת המכפלה לציונים של ישי לרות, שקוראים לו המקווה של שרה אימנו, והרבה שטבלו שם כבר נפקדו בבנים זכרים. זה מקווה שמטהר מכל הטומאות, אם אדם חטא, והוא מצטער ועושה תשובה, הוא מקבל על עצמו לא לחזור, הוא נטהר מהכול, הוא נכלל באדם קדמון. כשאדם נכלל באריך אנפין כל החטאים נמחלים."

" "וּלְקָדְקֹד נְזִיר אֶחָיו" (בראשית מט כו), הברכה של יוסף, "מִמֶּגֶד שָׁמַיִם מִטָּל וּמִתְּהוֹם רֹבֶצֶת תָּחַת" (דברים לג יג), זה הנפט, יש בארץ ישראל גז שיכול להספיק לכל העולם. חייבים לקרוא בכל יום את הברכה, "בֵּן פֹּרָת יוֹסֵף בֵּן פֹּרָת עֲלֵי עָיִן" (בראשית מט כב) לפני השינה. "בָּנוֹת צָעֲדָה עֲלֵי שׁוּר" (שם), כל הבנות צעדו על החומה וזרקו את התכשיטים שלהם, תכשיט אחד יוסף פתח ובו היה כתוב, אסנת בת דינה בת יעקב. אסנת ידעה שעכשיו היא מתחתנת עם יוסף, ובאמת, באותו היום היא התחתנה."

"וַתֵּשֶׁב בְּאֵיתָן קַשְׁתּוֹ וַיָּפֹזּוּ זְרֹעֵי יָדָיו מִידֵי אֲבִיר יַעֲקֹב מִשָּׁם רֹעֶה אֶבֶן יִשְׂרָאֵל: מֵאֵל אָבִיךָ וְיַעְזְרֶךָּ וְאֵת שַׁדַּי וִיבָרְכֶךָּ בִּרְכֹת שָׁמַיִם מֵעָל בִּרְכֹת תְּהוֹם רֹבֶצֶת תָּחַת בִּרְכֹת שָׁדַיִם וָרָחַם" (בראשית מט כד- כה), כל הנפט של כל העולם נמצא בנחלת יוסף. "בִּרְכֹת אָבִיךָ גָּבְרוּ עַל בִּרְכֹת הוֹרַי עַד תַּאֲוַת גִּבְעֹת עוֹלָם" (בראשית מט כו), גבעות עולם זה התפילות של האמהות הקדושות, הן היות המתפללות על כל הדורות. שרה התפללה על כל הדורות ולכן הנר שלה לא כבה לעולם. אף פעם הנר של שרה לא כבה, לכבוד שבת היא הייתה מכבה ומדליקה אותו. מי שקוראים לה שרה, תזכה שהנר לא יכבה לעולם, כמו שרה אימנו."

"הִנֵּה אָנֹכִי מַרְבִּיץ בַּפּוּךְ אֲבָנַיִךְ וִיסַדְתִּיךְ בַּסַּפִּירִים" (ישעיהו נד יא), מדברים על משחה שנקראת 'פוך', שמי שישים ממנה בעיניים יראה את ביהמ"ק עומד על תילו. "וִיסַדְתִּיךְ בַּסַּפִּירִים", השם ייקח אבנים של 30 אמה על 30 אמה, זה יהלום של 15 מ' על 15 מ'. "מְקוֹם סַפִּיר אֲבָנֶיהָ וְעַפְרֹת זָהָב לוֹ" (איוב כח ו), אם נחפור באזור סדום נמצא יהלומים כאלו."

"וְשַׂמְתִּי כַּדְכֹד שִׁמְשֹׁתַיִךְ וּשְׁעָרַיִךְ לְאַבְנֵי אֶקְדָּח" (ישעיהו נד יב), מאבני ביהמ"ק יצא אש, ישנם יהלומים שאש יוצאת מהאבנים. "וּלְקָדְקֹד נְזִיר אֶחָיו" (בראשית מט כו), יוסף זכה לכל היהלומים שבעולם, כל היהלומים שהיו בעולם היו שייכים לו. מי שהוא צדיק אמיתי הוא זוכה לכל היהלומים שבעולם. זה היה כל ההפטרה של הפרשה, כי ההפטרה יותר חשובה מהפרשה."

""הִנֵּה אָנֹכִי מַרְבִּיץ בַּפּוּךְ אֲבָנַיִךְ" (ישעיהו נד יא), שכל ילדה תתכסה בסמיכה של פוך, כמו יעל, " וַתְּכַסֵּהוּ בַּשְּׂמִיכָה" (שופטים ד יח), 'בַּשְּׂמִיכָה' גמטריא ציפורה. כי, דבורה הייתה ניצוץ ממשה רבינו ויעל עשתה את כל הניסים שבעולם, כל הניסים היו ב- ה' חשוון, "תְּבֹרַךְ מִנָּשִׁים יָעֵל אֵשֶׁת חֶבֶר הַקֵּינִי מִנָּשִׁים בָּאֹהֶל תְּבֹרָךְ.. בֵּין רַגְלֶיהָ כָּרַע נָפַל שָׁכָב בֵּין רַגְלֶיהָ כָּרַע נָפָל בַּאֲשֶׁר כָּרַע שָׁם נָפַל שָׁדוּד" (שופטים ה כד, כז), 'שָׁדוּד' גמטריא מט"ט, המלאך מט"ט התעבר ביעל. אם אישה זוכה ומלאך מט"ט מתעבר בה, היא יולדת את הכהן הגדול."

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

לְשׁוּבוּ בָּנִים הָיְתָה אוֹרָה וְשִׂמְחָה • גלריית תמונות מרהיבה משמחת פורים בחצר גינת ביתן המלך

לפניכם גלריית תמונות מרהיבה ביופיה משמחת הפורים בחצר גינת ביתן המלך – חצר בית מדרשינו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *