צור קשר עם הרב ברלנד

כאב הגב הנורא – ניסים של הרב אליעזר ברלנד שליט"א

בס"ד בר"ה

"אֶת חֲטָאַי אֲנִי מַזְכִּיר הַיּוֹם", מתחיל נ' את סיפורו כשעל פניו נסוך חיוך נבוך. "לפני מספר שנים תקפו אותי כאבי גב חזקים. בתחילה קיוויתי שאולי רק 'נתפס' לי הגב ותיכף יחלוף הכאב, אך לצערי הלך הסבל ונמשך". נ', הוא אברך מן המנין בישיבתו הקדושה של הרב שליט"א וכשהוא מספר את סיפורו ניכר שהוא מעין פורק מעליו חוב ישן. "לאחר שניסיתי כל מיני טיפולים ביתיים והתחוור לי ששום דבר לא מועיל פניתי לרופא אורטופד מומחה. לאחר בדיקה מדוקדקת אכן איתר הרופא 'פריצת דיסק' בגבי ואף הראה לי אותה על מסך המחשב שלו". לא נאריך יותר מידי, אך נציין כי מאותו היום עבר נ' טיפולים שונים ומייגעים בכדי לנסות ולהפחית את רמת הכאב שהייתה בלתי נסבלת, מאחר שלא רצה לעבור ניתוח.

"היה זה ביום החלאקה של בני. כמנהג החסידים נכנסנו אחר כבוד למעונו של הרב שליט"א ששהה באותו זמן בעיר בית"ר, בכדי לזכות שהרב הצדיק יגזור לבננו את השיער. ואכן זכינו והטקס המרגש עבר כמתוכנן, ואז, ממש רגע לפני שאנו יוצאים החוצה אמרתי למורנו הרב שליט"א, כבדרך אגב, כי לפני בערך שנה עמדתי בתפילת העמידה זמן ממושך ולפתע תקפו אותי כאבים עזים שממאנים להפסיק עד היום. אמנם, התביישתי מכך שאני שמחשיב עצמי כתלמיד של הרב ועוד ששומע על כל כך הרבה ניסים ונפלאות שמתרחשים בסביבתו של הרב, ועם כל זאת לא פניתי עד עתה לרב שליט"א. אך, עזרתי אומץ בעצמי, אחרי הכל עדיף להודות בטעותי מאשר להמשיך ולטעות הלאה".

מהתבוננות בפניו של נ', ניכר שקשה לו לשתף אותנו בסיפורו ושהשיחה עבורו היא מעין וידוי וסגירת מעגל. כך הוא ממשיך. "מיד כשסיפרתי לרב על כאבי לבש פרצופו ארשת של חמלה. הרב נטל כוס עם מעט מים והזה לתוכה מספר טיפות מתוך בקבוקון קטן שהיה עימו. הוא אמר לי לברך ולשתות וכן נתן לי אותו תוך שהוא מורה לי להמשיך ולקחת ממנו למשך שלשה שבועות נוספים.

ממעונו הקדוש של הרב שליט"א יצאתי עם הרגשה של שמחה גדולה ואכן במשך היום יומיים הבאים הקפדתי ליטול את הטיפות כדבריו של הרב. אך, לצערי גם פעולה פשוטה זו לא עברה עלי בקלות. באותו הזמן למדתי בישיבה חברותא עם אחד האברכים החשובים וכשסיפרתי לו על פגישתי עם הרב שליט"א התחזקנו ביחד בכוחו של הצדיק. התבוננו יחד בדרך שהרב מסתיר בה את גדולתו ומלביש אותה בדברים פעוטים כטיפות טיבעיות. עוד הוספנו, כי רבינו הקדוש מביא בליקוטי מוהר"ן (תו' נז) כי מכל דיבור של הקב"ה נברא מלאך(חגיגה יד), וכל מלאך ממונה על משהוא אחר בבריאה, אפילו על אילנות ועשבים. וזה המלאך מקבל חיותו מהדיבור, היינו מהתורה, ואז משפיע זאת לעשבים. נמצא כי מי שפוגם באמונת חכמים ופורץ גדר אזי אין רפואה למכתו, משום שלמלאך אין כח לקבל או להשפיע, ומימלא העשב שבו תלויה רפואתו אין לו כח לרפאת. באותו הרגע נכנסה חכמה לליבי וחישבתי בדעתי הרי אני מאמין שהרב שליט"א פועל את הרפואה והוא בכלל לא זקוק לשום דבר גשמי, אם כך בוודאי שהרב יכול לרפא אותי גם מבלי הטיפות, וכך עשיתי דין לעצמי והפסקתי ליטול את הטיפות. ממש כמו החכם במעשה 'מחכם ותם' שבסיפורי מעשיות". מוסיף נ' בסרקסטיות על עצמו.

"הזמן  עבר והכאבים נמשכו, עד שבאחד הימים שאלה אותי רעייתי שתחי', שראתה כי אני ממשיך לסבול, אם אני לוקח את הטיפות. עניתי לה כפי "חוכמתי המרובה…", והיא כמובן גערה בי שאפסיק עם החוכמות ואעשה בפשיטות כמו שהרב אמר. אבל, עברו כבר השלשה שבועות, המשכתי להתחכם, והיא כבר ממש כעסה תוך שהיא ממטירה לעברי, תמשיך מיד. מאותו רגע קיבלתי על עצמי לקחת את הטיפות במשך שלשה שבועות, בפשיטות ובדיוק כמו שהרב אמר וראו איזה פלא, לא עבר אפילו שבוע והכאב עבר כלא היה".

"למעשה מהמשך אותה התורה (לק"מ שם) מובן בדיוק הפוף 'מהשגתי' הראשונה," מסיים נ' את מה שהתברר לו. "כמו לשון רבינו ממש: 'כי הדברים שלא נכתבו בתורה נמסרו לחכמים, ואנחנו מצוים לשמע מהם, ויש מי שמזלזל דבריהם ואין מאמין דבריהם, מחמת שנראה לו שמדאוריתא אינו כן, וע"י זה נחלה במכה שאין לו רפואה ו…"

האברך נ' מוסיף פרט מענין לפני שהוא מסכם את סיפורו המרתק. "כעבור זמן הגעתי לבדיקה אצל הד"ר המומחה שנקבעה לי עוד בזמן שסבלתי מכאבים עזים. הד"ר ערך שוב צילומים רק שהפעם לא נמצאה 'פריצת הדיסק'. אני לא הופתעתי מכך, הרי הרגשתי שינוי ניכר בבריאותי, אולם עבור פרסום הנס נכנסתי עם הד"ר לשיחה ושאלתי אותו לדעתו בדבר הסיבה לדבר. הרי העלמות 'פריצת דיסק' אינה דבר של מה בכך. הד"ר חשב לרגע וכשולף מהכובע אמר שיכול להיות שהדיסק חזר מאיליו. אני חייכתי אליו ואמרתי נחרצות, 'לבד..?! בוודאי שלא, היו פה ניסים של הי"ת ושליחו הנאמן הרב אליעזר ברלנד שליט"א'".

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

"הייתי חייב לדעת מה הפדיון נפש עשה לאבא שלי" – עדות מצמררת

כוחו של פדיון – עדות מצמררת של אדם שעשה פדיון נפש אצל מורינו, כ"ק הגה"צ …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *