צור קשר עם הרב ברלנד
הרב יצחק חקק

להאזנה: הגאון הרב יצחק חקק מבכירי הרבנים הספרדים ביוהנסבורג יוצא חוצץ נגד אותם אנשים ששלחו את המשטרה לעצור את הצדיק הרב אליעזר ברלנד שליט"א בעצם שבת קודש

הרב יצחק חקק, מבכירי הרבנים הספרדים ביוהנסבורג, יוצא הערב (ראשון) להגנתו של רבי אליעזר ברלנד, ותוקף בחריפות את מי ששלח את השוטרים לעוצרו בליל שבת.

"שלחו שוטרים גויים שניסו לתפוס את הרב ברלנד בליל שבת, הדבר הזה חמור מאוד. בשו"ע חושן משפט סימן שפ"ח מרן מדבר באריכות לגבי דין רודף , אם אדם הולך ורודף את חבירו יש מצוה ללכת להרוג את הרודף, וההלכה מדברת על יהודי פשוט פחות שבפחותים, על אחת כמה וכמה שמדובר ברב שלית בר פליג עליה שמדובר בגברא רבה תלמיד חכם שידיו רב לו בעשיה ציבורית".

"ידיו רב לו בהחזרה בתשובה" אמר על הרב ברלנד, "זה דברים שלמפורסמות אין צריך ראיה, רק אדם שהוא טיפש יכול להכחיש את הדברים, מדובר באדם תלמיד חכם גדול ירא שמים שהחזיר ומחזיר אלפים בתשובה, ללכת ולרדוף אחרי אדם כזה במקום לתת לו מנוחת הנפש? הדבר הוא חמור שבעתיים, זה דבר חמור בפרט שרוצים למסור אותו לגויים שיכולים לשפוך דמים זה דבר חמור שאין כמוהו וזה לא משנה מי עומד מאחורי הדבר".

"הדבר הזה חמור ובמיוחד בשבת קודש, אפילו פושעים ורוצחים שברחו לדרום אפריקה לא רדפו אותם בצורה כזו מאסיבית כמו שרודפים את הרב ברלנד, זה לא משנה מי שלח אותם, המעשה הזה חמור מאוד, ואנחנו יודעים בבירור שחלילה וחס אם היו מצליחים לתפוס את הרב ברלנד הדבר היה נגמר בשפיכות דמים".

"אנשים לא מבינים מדוע יש שפיכות דמים בארץ, רואים איך שמבזים גדולי הדור תלמידי חכמים ואין איש שם על לב ואין פוצה פה, כל אחד פוחד על המקום שלו ואף אחד לא בא ומדבר בצורה ברורה ללכת ולמחות ואפילו אם היה מדובר באדם פשוט היה אסור לרדוף אותו ,לא רודפים יהודים, בפרט שמדובר באדם גדול ירא שמים".

"בעבר היו טענות שהחסידים מפריעים למקומיים, אבל כיום החסידים נמצאים בכפר מרוחק ואין שום הפרעה וזה פשוט סתם רדיפה" אומר הרב.

האזינו לדבריו:

      הרב-יצחק-חקק-על-רדיפת-הרב

ההקלטה מקו המידע 02-587-5777 לשיעור המלא לחצו כאן

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

כְּשֶׁהָיִיתִי בְּפּוֹנִיבֶז' שָׁמַעְתִּי בְּשֵׁם הָרַב הַגָּאוֹן ר' יְחֶזְקֵאל לֵוִינְשְׁטֵיְין: קובץ מימרות בשם המשגיח מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א • ליומא דהילולא

היום י"ח אדר־ב' חל יוֹבֵל שנים להסתלקותו של 'המשגיח' בישיבת פונוביז' הגאון הגדול רבי יחזקאל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *