צור קשר עם הרב ברלנד

לידור גנזה עבר מוות קליני ושבוע שלם היה בתרדמת עד שהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א הגיע לבית החולים

"בוא מהר לידור פה מתנדנד", מעיד חברו של לידור על רגעי האימה שלפני המוות קליני שחווה חבירו. "רצתי אליו וראיתי שהעיניים שלו כמעט מתהפכות ומשהו לא טוב קורה." החבר מעיד שאח"כ מצבו של לידור הוטב במקצת, אך כעבור זמן קצר חזר והדרדר עד כדי מוות. "ראינו אותו מתחיל לפרפר ואז התחיל לצאת לו קצף מהפה."

לידור גנזה, בחור חילוני בן 23, מספר על המאורע הקשה של המוות קליני שעבר לאחר שהשתמש בסמים. לטענתו הסמים הוחדרו אל מים ששתה ללא ידיעתו, אך בכל מקרה התוצאה הייתה הרת אסון, מצבו הבריאותי הדרדר עד שנזקק לנס בכדי לחזור לחיים – נס שהתרחש רק אחרי שהעביר חמשת אלפים יורו לפדיון נפש עבור משפחות נזקקות מקהילת שובו בנים, ואחרי שהגאון הצדיק הרב אליעזר ברלנד שליט"א הגיע למיטת חוליו בבית החולים.

מצב רפואי קריטי שנמשך זמן רב

המקרה אמנם התפרסם בסביבה הקרובה אל הרב ברלנד שליט"א, אך צבר תאוצה גדולה לאחר שהתפרסם בתחקיר של המדור '7 ימים' של 'ידיעות אחרונות'. שם גם מספרת מרסל גנזה, אימא של לידור, "יצא מנהל חדר הטראומה, אמר לי, אנחנו עכשיו נלחמים על החיים שלו, 42 מעלות חום, שלוש שעות, אנחנו לא מצליחים להוריד. יצא אליי גם רופא הלב ואמר לי שמעלים אותו לטיפול נמרץ לב, פותחים לו את הלב, דוחפים חשמל כדי שהלב יתחיל לפעום."

"אמרתי לו: 'אז מה אתה אומר לי? שהבן שלי מת? תהיה ישיר כזה, אל תסתיר ממני'. התחלתי לצרוח שם.' במשך ימים ארוכים הושאר לידור מורדם ומונשם ולא הגיב לניסיונות הרופאים להעירו. באיזשהו שלב, נזכרת מרסל (כמובא בכתבה של ידיעות), בא אליי רופא, אמר לי, את יודעת שהמצב לא טוב? הסתכלתי עליו במבט מזוגג ולא הקשבתי. סרבתי להאמין שהבן שלי לא יחזור אליי."

אחרי שבוע של מצב קריטי פונים לרב ברלנד

"חבריו של לידור החליטו לעשות מעשה. שלומי גלם מספר: 'ביום הרביעי של לידור בבית החולים, יצרנו קשר עם העוזר של הרב ברלנד, רגע לפני שהוא היה אמור לטוס לאומן. העוזר הלך לרב ואמר לו, 'ילד היה עם חברים שלו במסיבה, לקח סמים ולא מצליח להתעורר', הרב מיד אמר לו, 'חמשת אלפים יורו לפדיון נפש והוא יקום עד יום שבת'."

"אנחנו אמרנו מה חמשת אלפים יורו, זה קשה להביא 21 אלף, על מה? למה? אבל אז דיברנו עם הרבה חברים, עשינו מגבית באינטרנט, והצלחנו לגייס את הכסף. קבענו עם הרב בשעה שש בבוקר ביום שישי. הגענו בבוקר, ואז קרה פשוט נס, הרב רק נכנס לבית החולים, ולידור פקח עיניים. הרב נכנס לחדר שלו, קרא שם פרקי תהלים ועשה טקס שאני לא מבין, בסוף הוא אמר, עד מחר לידור יתעורר. במוצאי שבת אבא של לידור התקשר אלינו ואמר לנו, לידור התעורר. אני זוכר איך כולנו קפצנו כמו משוגעים".

המראות שראה לידור בזמן המוות קליני

"היה לי סרט רץ של החיים שלי", מספר לידור על המראות שראה בזמן המוות קליני. "בגיל שנתיים עברתי תאונה, אוטו נכנס בי, אני רואה את זה, אחר כך את בית הספר, מכיתה א' עד כיתה ט', אחר כך את הפנימייה הצבאית. אחרי שעברו כל החיים שלי, פתאום הכל התחלף במסך אדום, לא הלכתי אליו, ואז פתאום היה פלאש גדול, מסך לבן, והלכתי אליו והתעוררתי בבית החולים. אני מספר את זה לאנשים וחושבים שאני משוגע אבל זה מה שהיה. בכלל לא ידעתי ששכבתי שבוע, הייתי בטוח שהתעוררתי אחרי כמה שעות."

בראיון שנערך עם נתן אדרי (055-677-0330), הגבאי של כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א, אמר לידור אל המצלמה.

"מבחינה רפואית, אני הגעתי לבית החולים עם אחוז אחד של חמצן במוח. כשל בכל מערכות הגוף, שום דבר לא עובד, לא הכליות, לא הכבד, לא הלב. במשך כל יום הייתה מגרעת אחרת של הגוב שלא הגיב."

"קראו לרב (הרב אליעזר ברלנד שליט"א) שיגיע, אני לא יודע בדיוק איך, הייתי אז מחוסר הכרה. עשו לי פדיון נפש מתרומות של אנשים, יום למחרת חזר לי התפקוד בלב. הרב ברלנד אמר שעד יום שבת אני אתעורר, כך היה, ביום שבת ראיתי אור גדול והתעוררתי. בדיוק כמו שהרב ברלנד אמר שיקרה, כך קרה.

 

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

לְשׁוּבוּ בָּנִים הָיְתָה אוֹרָה וְשִׂמְחָה • גלריית תמונות מרהיבה משמחת פורים בחצר גינת ביתן המלך

לפניכם גלריית תמונות מרהיבה ביופיה משמחת הפורים בחצר גינת ביתן המלך – חצר בית מדרשינו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *