צור קשר עם הרב ברלנד
מני יולזרי מהסדרה שמש, ברק ברבר נחמן פנחס ומורינו הרב ברלנד

מבהיל: המכשפה חוזרת בתשובה אחרי שראתה את הרב ברלנד שליט"א – צפו

שלום שמי מני יולזרי", שחקן ששיחק בן השאר בסדרה שמש, " חברי הטובים הם נחמן פנחס ומשה פולטוב. לפני 20 שנה היינו רקדנים, דוגמנים, שחקנים, שחקנו בעבר בכמה תכניות, ואז חזרנו בתשובה בזכות הרב ברלנד שליט"א. הרב שלח אותנו לזיכוי הרבים, לחזק את עם ישראל בבתיהם – אנו מספרים כעת סיפור מטורף שקרה לנו לפני 15 שנה.

מני יולזרי – שחקן בסדרה שמש ודוגמן לשעבר

כניסה רגילה, כביכול, לקרוב רחוקים וזיכוי הרבים

"קראו לנו להגיע לבית בהרצליה, דפקנו בדלת ופתחה לנו אישה בשם אורלי. עוד לפני שנכנסנו לביתה הרגשנו במשהו מוזר. כשהסתכלנו לתוך הבית זה נראה כאילו נכנסים לעמק רפאים. הצטרפה אל האישה חברה, והיא התחילה לספר על החיים שלה. היא סיפרה לנו שבילדותה היא קיבלה כוחות, ואנחנו ניסינו להבין על מה היא מדברת."

מני יולזרי נחמן פנחס ומשה פולטוב בסיפור על הרב ברלנד שליט"א

"היא מצביעה עליי", מספר מני, "ואומרת, אשתך בהריון בחודש שלישי. היא סיפרה שנכנסו רבנים לביתה בכדי לעשות שם תיקונים, מאז, גם ילדיה וגם הרבנים חולים. היא נתנה שמות של רבנים מוכרים, ובכלל, איך היא ידעה שהיינו בשואו ביזניס, שהיינו רקדנים ודוגמנים?"

מני יולזרי נחמן פנחס ומשה פולטוב בסיפור על הרב ברלנד שליטא בחבורה הקדושה.בישיבת נחלי נצח

"נחמן רצה לברוח, לא רצה להיות חולה כמו אותם הרבנים, ואילו אני", מספר מני, "הסתקרנתי ורציתי להמשיך לשמוע אותה. היא סיפרה לנו משהו מאוד הזוי על הדרך שבה היא קיבלה את הכוחות. היה זה בבית נטוש כשהייתה בגיל 12, אבל אני לא רוצה להרחיב על כך."

"פתאום התחיל להדהד לי בראש דברי מורינו, כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א, שאמר, "אני נמצא אתכם בכל בית אליו אתם מגיעים לקרוב רחוקים". שאלתי אותה, 'אם באמת יש לך כוחות, מי באמת נמצא איתנו כאן'? נהיה שקט של כמה שניות, היא הסתכלה על חברתה, עליי ועל פנחס, כאשר בינינו היה כיסא עם מקום ריק."

מני יולזרי נחמן פנחס ומורינו הרב ברלנד שליט"א

"פתאום היא התחילה להתרגש, תוך שהיא אומרת, 'ביניכם נמצא אור גדול, אוי אני לא יכולה'. אז היא פשוט התחילה לתאר את מורינו הרב ברלנד, 'יש פה מישהו עם עצמות לחיים גבוהות, פיאות, יפה תואר, וואו איזה אור יוצא ממנו'."

כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

איך שהיא רואה את הרב מתרחש משהו מדהים בחדר

"באותו רגע שהיא תיארה את הרב קרה דבר מדהים. הייתה תלויה בחדר תמונה מרקמה, כבדה מאוד, באותו רגע התמונה התחילה לזוז וכל ארבעתנו הסתכלנו עליה ביחד. אני אומר למני בא נלך מכאן מהר, איך שאני אומר זאת אני מרגיש לפיתה רפויה ביד. הרגשתי שמשהו אוחז בי, לא ידעתי אם זה ש"ד, אם זה שיח ערבי או שזה הרב."

"שאלתי אותה מי זה והיא ענתה, 'רבי נחמן'. הוצאתי אוגדן תמונות והראיתי לה אותם, שאלתי, 'זה עם התפילין?' היא ענתה שלא, 'זה עם הפאות המפוזרות?' לא! 'זה עם הקיטל והשטריימל?' – ענתה, 'כן זה הוא, אותו אני רואה!' מורינו הרב ברלנד שליט"א."

התרומה לישיבה של הרב מביאה אותה להרהור תשובה גדול

"איך שהיא ראתה את התמונה של הרב היא התלהבה והתעוררה לעשות הוראת קבע למוסדות הישיבה. מיד אחריה גם חברתה התעוררה לתרום לישיבה. כנראה שההתעוררות למצווה גרמה לה להרהור תשובה והיא אמרה, אני רוצה לעזוב את כל הקלפים וכל הדרך הזו. אמרנו לה, במקום לפתוח בקלפים תפתחי ותקראי תהילים, למה את צריכה את כל השטויות האלה."

הראיתי לה תמונה של הרב ברלנד שליט"א

"היא ענתה, 'אני לוקחת על עצמי רק לפתוח תהילים, רק לעזור לאנשים, ואני מבטיחה לעזוב את הקלפים וכל הדברים האלה – אני רוצה שהילדים שלי יבריאו'. נכנסנו לחדר של הילדים, היא ביקשה שנברך את הילדים, כנראה שחשבה שאנחנו רבנים חשובים, אבל אנחנו באנו רק בכוח של מורינו הרב ברלנד שליט"א."

רק יצאנו מהבית וקרה משהו עוד יותר מבהיל

"מבהיל. ברכנו אותה בשם הרב, איך שיצאנו ממפתן הדלת כל האורות בביתה כבו. היא התחילה לדבר בהתלהבות, 'אוי, מה מלווה אתכם, אתם מלאכים, אני לא מאמינה. אני אעשה כנס גדול עם כל הנשים שאני מטפלת בהם ואתם תבואו לדבר שם ותעשו הוראות קבע לכל הנשים, לקרב אותם."

"כך היה, כעבור שבועיים שלושה ערכנו את כנס ההתחזקות, כולם קבלו על עצמם קבלות בקדושה וטהרה, קיבלו לשמור את השבת. אי אפשר להבין את הכוח של הצדיק, מֵאַשְׁפֹּת יָרִים אֶבְיוֹן."

"זה רק סיפור אחד מתוך רבים שעברנו בעשרים השנה האחרונים. הרב הוציא אותנו מאשפות."

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

וכאן הבן שואל • הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א מברך את המצה השמורה ויין המשומר ליתומי ארגון 'הבן יקיר לי'

כמידי שנה ארגון 'הבן יקיר לי' דואג למשפחות היתומים דקהילתנו לקמחא דפסחא מצות ויין לקיום …

One comment

  1. אשריכם. סיפור מרגש ומצמרר.
    ברכה והצלחה. אמן!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *