צור קשר עם הרב ברלנד

מגבית חירום להצלת כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

                    « מגבית חירום »

"פדיון שבויים קודם לפרנסת עניים ולכסותן, ואין לך מצוה גדולה כפדיון שבויים", קובע הרמב"ם, כמו שהבאנו לפניכם. וכמו שאמר הגרי"ד גרוסמן שליט"א, רבה של מגדל העמק וראש מוסדות מגדל אור: "אומרים לנו חז"ל 'הפותח פתח לחבירו את נפשו הוא חייב לו', כמה לבבות פתח מורנו הגה"צ הרב ברלנד שליט"א להחזיר בתשובה ולקרב יהודים להקב"ה, הוא מסר את נפשו עבור כל יהודי, אני מכיר את הרב 40 שנה ויודע כמה מסירות נפש יש לו לעזור לעם ישראל, אז כשהוא עכשיו בצרה אנחנו מחויבים לזכור "את נפשו הוא חייב".

עם ישראל, יום אחר יום עובר והנה הגיעו ימי החנוכה הקדושים והגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א עדיין יושב בכלא. אסור לנו להיות כפויי טובה ולשכוח את כל המסירות נפש שהרב שליט"א עשה עבור כל אחד מאיתנו. %d7%94%d7%a8%d7%91-%d7%a2%d7%9d-%d7%a9%d7%95%d7%98%d7%a8%d7%99%d7%9dגם כאלה שאינם מכירים את הרב אישית, אבל באמת חייבים כולנו בשחרורו של הצדיק – הוא שמוסר נפשו להמתקת הדינים מעל עם ישראל כולו.

עוד מעט שנה עברה והרב שליט"א, בגילו המופלג ובבריאותו הרופפת, עדיין יושב בכלא והימים נוקפים. והנה הגיעה הזדמנות יקרה מפז, לה חיכינו כל משך גלותו של הרב שליט"א וע"י מהלך משפטי יוכל הרב להשתחרר, בעז"ה. וכמו שהרב אמר בעצמו: "הרב עומד להשתחרר בקרוב, מבקשים מכולם ללא יוצא מהכלל, מכל עם ישראל, כל בן ובת מעם ישראל – כל אחד יתרום אלף שקל ממעות החנוכה. אחד ילווה, אחד ייקח, אחד יעשה את זה בתשלומים. לכוון את זה ממעות חנוכה, פורים, פסח, (לכן) אפשר לקחת אלף שקל בתשלומים, כי צריך אלף שקל בכדי לשחרר את הרב כמה שיותר מהר. תוך שבוע שבועיים הרב יכול להשתחרר. אם כל בן ובת יתרמו אלף שקל, אחד יתרום מהחסכונות, אחד יתרום מגמילות חסד שהלווה."

המכתב בכתב ידו הקדוש של כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א הקורא לקום ולהרים את תרומת הפדיון הקדוש
המכתב בכתב ידו הקדוש של כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א הקורא לקום ולהרים את תרומת הפדיון הקדוש

"הכל עם תפילות, כמו שכתוב ביעקב אבינו (בראשית, וישלח), בתפילה, בדורון ובמלחמה, לכן צריך לתרום אלף שקל שהרב ישתחרר עוד לפני טו' בשבט, אולי עד עשרה בטבת. מבקשים מכולם לשנס את מותניהם, לאזור חלציהם ולעשות את הפעולה הזאת, ובעז"ה, אם יהיו אלף בנים ובנות כאלו נוכל לשחרר את הרב עד עשרה בטבת."

      מפעל-הפורמטיםאיחוד-20-ו-22

והנה מובא בהלכה שבחנוכה נהגו העניים לסבב בבתים ולבקש צדקה, וכמו שכתב הב"ח, כי מאחר והתרשלו בעבודת בית המקדש נענשו בביטול העבודה והתיקון הוא העלאת הנרות כמו בבית המקדש. הפרי מגדים מוסיף שאחד מדרכי התיקון החשובים בחנוכה הוא עשיית חסד על ידי נתינת צדקה. וכמה יכול לזכות האדם אם יתעורר לקפוץ על מצווה חביבה זו ובפרט שמדובר בצדיק מופלג כמו הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א. כמאמר חז”ל: [ שבת קלט.] “אין ירושלים נפדית אלא בצדקה”, וחנוכה הוא הזמן המסוגל ביותר לעורר את הגאולה, מחמת שהימים עצמם הם מעין הגאולה, שהרי נר חנוכה הוא מעין עבודת המקדש. לכן, ראוי להרבות בחנוכה בצדקה שזה מביא את הפדות והגאולה. 

כרגע המצב הוא שהקרן להצלת מורנו הרב אליעזר ברלנד שליט"א – בראשות הרב עופר ארז שליט"א ובפיקוח הרבנים שליט"א בחובות של מעל מליון שקלים. הרב עופר שליט"א למעשה הפקיר את כל העמותה הפרטית שלו ויחד אותה עבור הצלתו של הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א. מה גם, שכרגע מתנהלת מערכת עיקשת מול בתי המשפט בכדי לשחרר את הרב שליט"א כמה שיותר מהר והחובות פשוט מקשים את ההתנהלות החשובה הזו.

אי לכך, וכמו שביקש כ"ק מורינו הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א, כל מי שלב יהודי בקרבו יקום ויתרום כנדבת ליבו וכמו שהרב שליט"א ביקש, לפחות אלף שקלים. כנאמר, "וצדקה תציל ממוות" (מסכת שבת, דף קנו), שכל הנותן צדקה ניצל ממוות ממש. גדולה צדקה המבטלת חרון אפו של השם יתברך מן העולם, וממשיכה חסד בעולם עד להתגלות משיח צדקנו ובניית בית המקדש, במהרה בימינו אמן. וכמו שרבי נחמן אמר, אף אחד לא הפסיד מנתינת צדקה לצדיק.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

שיעור לתושבי נתיבות במעונו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

אמש יום רביעי ליל ד' ניסן התשפ"ד נכנסו אנשי שלומינו מהעיר נתיבות לשיעור בקודש פנימה, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *