צור קשר עם הרב ברלנד
הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א בסעודת המלוה מלכה
הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א בסעודת המלוה מלכה

מדהים: האזינו לעדותו של חסיד באבוב מרשמיו מהשבת ההיסטורית אצל הרב ברלנד שליט"א

אפשר להגיד שהשבת האחרונה עם מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א הייתה ממש שבת היסטורית. מורינו הרב יצא את ביתו לאולם התפילה קרוב ל- 20:00 בערב לתפילת מנחה, המשיך לקבלת השבת ולתפילת ערבית ונשאר ער כל הלילה בשירות ותשבחות. אח"כ מיד זמירות הבוקר ותפילת השחרית, כאשר גולת הכותרת הייתה הסעודה השלישית של שבת קודש וכן סעודת מלווה מלכה שנמשכה עד תפילת שחרית של שבת בבוקר.
אז, ב- 4:30 בבוקר שלח מורינו הרב ברלנד שליט"א את כולם לטבול ולהביא את התפילין ומיד המשיכו בתפילת השחרית. קשה להעביר את האור והתחושות של שבת התעלות שכזו במחיצת מורינו הרב שליט"א, אין דברים כאלה. לכן, בחרנו להביא לפניכם את דבריו של מי שמכונה 'איש מירון', הרב ברוך דייטש שיחי' (הראיון באדיבות קו ברסלב העולמי 02-800-8-800).
ברוך דייטש הוא חסיד באבוב שלדבריו (ויעידו על כך מכריו) עבר בכל חצרות החסידויות בארץ ובעולם ולבסוף הגיע אל מורינו הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א. לכן, אין יותר טוב מלשמוע את דעתו האובייקטיבית אודות הרשמים מהשבת רווית ההוד שעברה עלינו.
"השבת האחרונה, פרשת חקת תשע"ז, הייתה יותר מכל מה שראיתי מאז שהרב חזר לארץ. הרב עמד והחיה את כולם (כמו שכתבנו למעלה, הרב עמד כמעט מכניסת שבת ועד בוקר יום ראשון באש להבה של תורה, תפילה וניגוני קודש), אף אחד לא יכול להבין את גודל המעמד עד שהוא רואה את זה חי." מעיד בהתרגשות הרב דייטש שיחי'.
      הפורמטיםברוך-דייטש-ערוך
"700 איש ביחד שרים בדמעות והתרגשות, ולא דקה או 10 דקות, את הערבית של שבת סיימנו רק ב- 22:00 בלילה. אני לא זוכר אם בזמן שסיימנו את התפילה עוד ראינו אנשים ברחוב מכל הקהילות האחרות או מכל קצוות מאה שערים. אבל, אנחנו הרגשנו כאילו התפילה הייתה רק 10 דקות, איזו חיות, איזה דמעות ואיזו שמחה בניגון ה'לכה דודי' של קבלת השבת."
"מתנה כזו גדולה שזכינו לה, כזו שבת עם הרב שליט"א, להגיד איתו את ה'שלום עליכם' של הקידוש והניגון של המודה אני לפניך שלפני ה'אשת חיל'. ב- 4:30 מורינו הרב ברלנד שליט"א נכנס כבר לזמירות הבוקר של שבת קודש (אחרי שבלילה ניגן עם כולם ב'שלום הזכר' שהיה, כדלעיל) ובמשך 20 דקות רק חילק תפילות לכולם."
"האמת שלא הבנתי את כל הדיבורים על השבתות הקודמות עם הרב שליט"א, חשבתי שזו גוזמה, הרי אני גר בבת- ים ולא זוכה להגיע לכל שבת, אך משתדל להתעדכן. אבל, כשהגיעו בתפילה לניגון ה'אין ערוך לך ה' אלוקינו" ירד ממני נחל דמעות. מה שאני אגיד זה כלום, הצטופפתי עם כולם כשעל הפרנצ'עס (טריבונות) שרים איתנו כל הילדים. איזו תמימות, איזו קדושה, איזו אצילות, דברים שבכלל אי אפשר להבין, שרים שוב ושוב ושוב, ומדהים שבכל פעם נראה כאילו שרים לראשונה."
הרב ברלנד שליט"א עורך את סדר ההבדלה
"אשרי העם שזוכה לכזה צדיק בדור הזה, זה לא אנחנו, אנחנו כלום", ממשיך הרב דייטש בפרץ רגש כשמאורעות השבת ממשיכים לפעפע בלבו. "הרב נותן לנו את הכח והחיות לעלות למקומות כאלה, שלא יספרו לי לוקשים, הייתי בכל הקהילות והחסידויות בעולם, הייתי אצל כל הרבנים והאדמו"רים, אין מקום שאפשר לקבל בו קדושה שלא שמתי בו את רגלי, אבל באף מקום לא רואים דבר כזה. אצל הרב ברלנד שליט"א רואים דברים שלא רואים באף מקום."
"באתי ובעז"ה אני אבו עוד ועם בני ביתי, למרות שאני לא גר בירושלים. תעזבו את השכל ובואו לרב שליט"א, יש הרבה מה לראות ומה לשמוע. יש מה לקחת אתך הביתה ולשמח עם זה כל היום, אין שום טיש בעולם שמגיע לרמה של מה שרואים אצל מורינו הרב ברלנד שליט"א."
"ראיתי בעיניים שהרב שליט"א חושב על כל נימה וכל דבר. למשל, בסעודה השלישית תהיתי בלבי איך 700 איש צפופים יטלו ידיים ויערכו סעודה, הרי לדברי רשב"י בזוהר הקדוש זוהי הסעודה החשובה ביותר בשבת. לפתע אני רואה שמוציאים מבית הרב פיתות ולחמים ומעבירים קערות עם מים לנטילה. וכן, בכל השבת חילקו מים ופתאום בסעודה שלישית חילקו פטל בכדי לקיים את דברי הרמ"א לפיהם לא שותים מים בסעודה שלישית. רואים שכל דרכו של מורינו הרב ברלנד שליט"א היא בדיוק לפי שולחן ערוך."
"לצערי במוצאי השבת הייתי חייב לחזור הביתה, אך המשכתי להאזין בטל' להתרחשויות בבית הרב. ב- 2:30 לפנות בוקר הרב שליט"א עדיין שר עם הקהל הקדוש 'צהלי ורני יושבת ציון", אשתי שאלה אותי מה זה? עניתי לה, 'על הרב לא שואלים שאלות! בבוקר שמעתי שהיה מלווה מלכה כל הלילה עד לתפילת השחרית."
"בשביל להבין מה זה סעודה שלישית עם הרב ברלנד שליט"א חייבים להגיע. האדמ"ור מבאבוב (החסידות אליה הרב דייטש משתייך) חיבר את הניגון של ה- 'קה ריבון עולם' אותו הרב מנגן. שרים את זה בכל החצרות, גם אצלנו בבית הכנסת בארה"ב, אבל כמו אצל הרב ברלנד שליט"א לא שמעתי מעולם – גם לא אצל האדמ"ור שלי מבאבוב. הרגשתי שעפים כמו אש, דמעות זלגו והלב לא הפסיק להתרגש. זה דברים שראיתי בעיניים שלי."
"מורינו הרב חושב על כולם, הוא עצמו חילק בקבוקי מים ודאג לכל אחד ואחד. יש עוד בן אדם בעולם שחושב על כל יהודי ויהודי בעולם? זה לא כמו – אתם תעמדו כמו חמורים ותשירו בשבילי ותרוממו אותי, לא, להפך, הרב הוא כמו אבא שלנו שדואג לכל אחד ואחד. כל התפילה הרב זורק ממתקים וסוכריות, הרב שולח תפילות ומוריד ישועות. אני לא יכול לגלות, אחרי השבת זכיתי לישועה גדולה אליה הצטרכתי, אני בטוח שמורינו הרב שליט"א התפלל עלי. מה שקרה זה שהרב העלה אותי לתפילה ובבוקר יום א' זכיתי לישועה שלא חלמתי עליה בחיים."
"מורינו הרב הוא הצדיק של הדור הזה, אין מי שמתקרב אליו, הרב ברלנד שומר על כל מי שבא אליו ועל כל מי שקרוב אליו. אל תתייאשו, מי שלא בא עד עתה שיבוא מעכשיו, שיבוא לשחרית, למנחה, לערבית. כזה צדיק לא רואים באף מקום, איזה תפילות, אף בן אדם לא שבור, יש שם דאגה הדדית וכולם מבינים שכל האחרים גם כן מתגעגעים לרב אחרי כל השנים שנבצר מאיתנו להיות במחיצתו. כולם מבינים שזה התיקון שלנו, לבוא ולהזיע לכבוד הצדיק"
"אשרינו שזכינו להתקרב לצדיק שבדור", עד כאן דברי הרב ברוך דייטש שיחי'.
התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

תפילה לעני לחג הפסח מאת הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, מְחַיֵּה מֵתִים בְּרַחֲמִים רַבִּים, "אֱלֹקִים חַיִּים וּמֶלֶךְ עוֹלָם". רַחֵם עָלֵינוּ, הַחֲיֵינוּ וַהֲקִימֵנוּ, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *