צור קשר עם הרב ברלנד
ערב מעצר הרב ברלנד בכניסה לבתו

מסר ראשון של הרב ברלנד שליט"א מהכלא שמסביר למה נכנס – פרשת תצוה

הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א במסר ראשון מבית האסורים!

"להמשיך ללמוד, לא ליפול לדיכאון שהרב לא נמצא! הרב הוא התמוטט פשוט הוא התמוטט. הוא יצא ב- 13 בצהריים וחזר ב- 1 בלילה (לזיכוי הרבים).. הוא היה צריך את המנוחה הזאת. הרב כאן (בכלא) בבית הבראה, במנוחה."

דיבר בגוף ראשון מורינו, כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א והמשיך.

"בעזרת ה' "וְאַתָּ֞ה תְּצַוֶּ֣ה" (פרשת השבוע) זה כל היהלומים שבעולם, כל העשירות. ואתה תצוה זה כל העשירות! אודם פטדה ברקת, נופך ספיר יהלום, לשם שבו ואחלמה, תרשיש שהם וישפה (אבני החושן). כל העשירות שבעולם זה בפרשה הזאת!"

      הקלטה ראשונה של הרב ברלנד במעצר ט אדר תשפ

"כתוב ב"ויקהל": "וְהַנְּשִׂאִ֣ם הֵבִ֔יאוּ אֵ֚ת אַבְנֵ֣י הַשֹּׁ֔הַם" מה זה הנשיאים? זה עננים! ענני כבוד! שהלכו לפישון (שם נהר) לגן עדן, והביאו מגן עדן! כתוב שבפרשה הזאת באה עשירות מגן עדן! הכל מגיע מגן עדן! כולם עכשיו בגן עדן, נמצאים בגן עדן ממש, גן עדן כפשוטו! כולם בלי יוצא מהכלל. עכשיו זה הפרשה של גן עדן, הפרשה הכי גדולה בעולם. "וְאַתָּ֞ה תְּצַוֶּ֣ה" זאת הפרשה הכי גדולה! "וְאַתָּ֞ה תְּצַוֶּ֣ה" אין את השם של משה."

"כי משה התעלה מעל כל השמות! ולא אמרו את השם של משה. עכשיו זה "וְאַתָּ֞ה תְּצַוֶּ֣ה", יותר גדול מכל השמות שבעולם! ולכן מ"שמות" פה לא מוזכר השם. "וארא" מוזכר, "בא", אחרי זה "בשלח", "יתרו" "משפטים" מוזכר השם, פה לא מוזכר השם. לא כתוב "וידבר ה' אל משה לאמר" כמו כל הפרשות."

"כי משה זה הצדיק "מְחֵ֣נִי נָ֔א", זה הצדיק "אני נחמן!" אותיות "מְחֵ֣נִי נָ֔א" זה אותיות "אני נחמן" (מהסוף להתחלה עם המילה "אין" שבאה לפני כן) בברסלב עושים אותיות, אמרו לי זה אותיות "אני נחמן". כי רבי נחמן זה הנשמה של משה! רבינו זה "וְאַתָּ֞ה תְּצַוֶּ֣ה", כל הענין של רבינו מרומז ב"וְאַתָּ֞ה תְּצַוֶּ֣ה". כל הענין של רבינו לעולם ועד ולנצח נצחים מוזכר ב"וְאַתָּ֞ה תְּצַוֶּ֣ה"! כל הענין שלנו, זה "וְאַתָּ֞ה תְּצַוֶּ֣ה", זה כל הענין שלנו. זה מוזכר ב"וְאַתָּ֞ה תְּצַוֶּ֣ה", וכזאת פרשה אין עוד בעולם! בפרשה הזאת אדם זוכה לכל העשירות."

באדיבות קו ברסלב העולמי  *9148

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *