צור קשר עם הרב ברלנד
מורינו הרב ברלנד שליט"א בריקוד עם כ"ק האדמו"ר מספינקא בט"ו באב

ט"ו באב תשובה משמחה ואהבה – הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

ט"ו באב ויום הכיפורים הם בחינה אחת ממש!

אם אדם מאמין במה שחז"ל אומרים, אז עכשיו ט"ו באב, זה ממש כל נדרי. רק במקום לצום ולהגיד סליחות נתנו לנו מיץ ועוגות טובות כדי שנעשה יום כיפור שמח.

ה' מקבל היום את התשובה

שערי שמים פתוחים. כל אדם יכול לקבל היום עיניים קדושות, מוח קדוש, כל אחד יכול היום לזכות. עם שמחה, עם ריקודים, עם שירה, עם אכילה ושתיה, אפשר לזכות היום בכל מה שאפשר לזכות ביום כיפור. רק להחזיק ראש. לזכור שזה יום כיפור. אמנם לא סוגרים את החנויות וברחוב נוסעות מכוניות, אך אדם צריך לזכור שהוא נמצא עכשיו אצל הקב"ה, הוא נמצא עכשיו בחמישה עשר באב, הוא מקבל את כל הכוחות לעשות תשובה.

היום מחלקים מוח! מחלקים לב!

לנצל את היום הזה של חמישה עשר באב לשמור את העיניים, לשמור את המחשבה, לישון קצת פחות, ללכת לשדה. לעשות ריקודים, לשיר שירים. היום מחלקים מוח! מחלקים לב! אדם מתחרט, צועק להקב"ה: נמאס לי מתאוות אסורות, נמאס לי ממחשבות אסורות. אז השם יתן לב חדש, מוח חדש.

אדם שבאמת רוצה לתקן יאריך ימים עד שיתקן

רבינו נותן לנו אפשרות לעשות תשובה. מעולם לא לוקח את האנשים באמצע התיקון. אדם שעושה תשובה ורוצה באמת להשתנות, אז הוא יאריך ימים ושנים, עד מאה ועשרים, עד שיידע לשמור את העיניים, עד שיידע לשמור את המחשבה. עד שתהיה לו מחשבה טהורה. כי גם אם אני הכי רשע בעולם, ח"ו, אני יכול לעשות תשובה. לא צריך להתבלבל. לא צריך להתייאש. בשביל זה באנו לעולם. אם אדם מבייש אותך אז תודה בזה. תגיד נכון, אני רשע. אני רשע הכי גדול. אבל, אני יכול לעשות תשובה.

נתנו לנו מתנה את חמישה עשר באב

נתנו לנו מתנה את חמישה עשר באב, יום שבו אפשר לצאת מכל הנפילות, מכל המכשולים, מכל הכשלונות, מכל השטויות, מכל הדמיונות. יום שבו נותנים לאדם כוחות אדירים, כוחות משמים. מורידים לו נשמה חדשה, מורידים לו מוח חדש, מורידים לו עיניים חדשות. היום זו התשובה האמיתית. כמו ליל כל נדרי. יש לנו כזה יום נפלא של מחילת עוונות מתוך שירים וריקודים בשמחה אדירה, שמגיעה עד העקביים ומקפיצה את הרגליים. ואפשר לאכול ולשתות ולשמוח – ועוד פעם לאכול ולשתות ועוד פעם לשמוח ועוד פעם לרקוד.

האבל של ט' באב מתהפך לתשובה מתוך שמחה

אחרי שבכינו מעומק הלב על חורבן בית המקדש בתשעה באב, אנחנו שמחים ומרבים בריקודים ומחולות על בניינו. האבל והצער מתהפכים לששון ושמחה. כל הירידות וכל החורבנות הם כלים לקבל שמחה אדירה כזאת, יותר מאשר היינו מקבלים לולא האסונות האלה. ט"ו באב הוא היום השביעי אחרי תשעה באב, בחינה של שמחת תורה שהיא השיא של השמחה בכל ימי השנה. ט"ו באב הוא המתקה של תשעה באב. מרבים בשמחה ומחולות ועוונות נמחלים. אדם מקבל נשמה חדשה והוא יכול לשיר ולרקוד,להתפלל בהתלהבות, לשמוח".

היום יכול כל אחד לקבל נשמה חדשה לגמרי שלא היתה לו מעולם

הוא – פתאום יכול להתחיל להתפלל בהתלהבות, לשיר ולרקוד, לשמור את העיניים, לשמור את המחשבה בקדושה. כל אחד יכול להגיע היום לדברים עצומים כי היום זה יום בריאת הנשמות, 40 יום לפני בריאת העולם, שנברא בכ"ה באלול. בחינה של "ארבעים יום קודם יצירת הוולד יוצאת בת קול ומכרזת בת פלוני לפלוני". היום כל אחד מקבל נשמה חדשה. נשמה עם אריכת אפיים, נשמה עם ישוב הדעת, נשמה עם דביקות בהשם, נשמה עם אהבה להשם. לע"נ הרב שמואל בן שרה זצ"ל.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

כָּל שְׁתִיַּת הַיַּיִן זֶה לְהַגִּיעַ לִידֵי דְּבֵקוּת בַּה' לִרְאוֹת אֶת ה' פָּנִים אֶל פָּנִים! • שיעור אש להבה לחג הפורים מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

כיצד מבטלים את הדינים בפורים > מתי מתגלית יסוד הארת 'אבא' > מהו לבסומי בפוריא …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *