צור קשר עם הרב ברלנד
פרשת בלק מפי הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א - הציור המדהים של הצייר ר' יהושע וייסמן שיחי'
פרשת בלק מפי הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א - הציור המדהים של הצייר ר' יהושע וייסמן שיחי'

פרשת בלק – מה זה התבודדות אמיתית מפי הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

"מִן אֲרָם יַנְחֵנִי בָלָק מֶלֶךְ מוֹאָב מֵהַרְרֵי קֶדֶם" (כג', ז')

גם בלעם התבודד, אבל רצה טובות אישיות

"בלעם היה מתבודד, גם בלעם היה הולך על ההרים כמו שכתוב "מן ארם ינחני בלק מהררי קדם…", הוא הלך על הררי קדם הוא צעק על ההרים, הלך על הגבעות, צעק לה' על כלות הנפש, ועם כל זה הוא נשאר בלעם, לא עזר לו שום דבר הוא נשאר בלעם."

"אדם חושב שעל ידי התבודדות הוא ימצא עכשיו מיליון דולר, כשהוא עושה התבודדות, הוא רוצה לראות מיד את הברכה, לראות כבר את השידוך שלו, לראות כבר את הדירה, לראות מיליון דולר, הוא רוצה שיהיה לו חיסכון בבנק לבנים לנכדים. הוא אומר 'עשיתי שעה התבודדות איפה ה'? למה ה' לא עונה לי?'"

"בן אדם לא יודע מה זה התבודדות, הוא עומד עם ה' אומר: 'ריבונו של עולם תן כבר, תן לי, תן לי את זה, מתי תתן לי?' – הוא מביא איתו שק להתבודדות ואחרי ההתבודדות הוא אומר 'אני רוצה לראות איך השק מתמלא'. זה נכון שהעניים מתרעמים על הקב"ה וה' שמח עם זה אבל זה לא התבודדות!"

התבודדות צריכה להביא לביטול

"מה זה התבודדות? הרבי אומר על פי תורה נב' שאדם צריך להגיע לביטול, ואי אפשר לבוא לביטול כי אם ע"י התבודדות. צריך רק ביטול, 'אני לא משה רבינו, אני לא אליהו הנביא, אני לא רבי נחמן מברסלב, אני לא יודע מה זה ברסלב, אני לי שום השגה בברסלב, להיפך אני אוהב לאכול, אני אוהב לשתות, כמו גוי ה' ירחם' – אז כל ההתבודדות זה משהו אחר לגמרי."

"צריכים התבודדות כדי להגיע לביטול, התבודדות זה רק לדעת שאני לא שווה שום דבר, ואני עפר ואפר, כי כל הזמן אדם חושב "אני הכי חכם, הכי נבון, הכי מוצלח, הכי מלומד והכי חבר'מן. אדם 24 שעות חושב אני הכי הכי הכי, כל אחד יש לו ראיות על זה שהוא הכי מוצלח והכי חכם והכי פיקח, אם היה אפשר לפתוח את המוח של האדם, לפתוח את כל המחשבות שלו הוא היה רואה שיש לו מיליון מחשבות בשנייה אני הכי הכי…"

התבודדות – שעה להירגע מכל המחשבות של הגאווה

"לכן עכשיו אדם צריך שעה התבודדות, שעה להירגע מכל המחשבות של הגאווה, לבטל את עצמו, להתבודד, להירגע קצת ולחשוב אני לא הכי בעולם, יש עוד אנשים חכמים בעולם יש עוד אנשים מוצלחים, יש עוד אנשים מבינים בעולם וזה לוקח שעה שלימה, התבודדות לה' זה פשוט מאוד שעה שלימה להפסיק את רצף המחשבות של הגאווה."

"הנשמה שלך מסכנה! היא מסכנה היא לא יכולה לחזור לשורש שלה היא לא רוצה את כל המחשבות האלה, הנשמה היא אלוקית היא לא רוצה לשמוע את השטויות האלה, היא לא יכולה לשמוע כאלה שטויות, תן לה מנוחה שעה אחת ביום! תן לנשמה קצת לדבר, ואז היא תגיד לך "תפסיק עם השטויות האלה עם המחשבות האלה אתה לא רואה, שחרר אותי! תן לי מנוחה! אני רוצה להתבטל לה' אני רוצה ענווה הנשמה היא אלוקית היא רוצה רק דבר אחד היא רוצה להיות 'אין'."

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

לְשׁוּבוּ בָּנִים הָיְתָה אוֹרָה וְשִׂמְחָה • גלריית תמונות מרהיבה משמחת פורים בחצר גינת ביתן המלך

לפניכם גלריית תמונות מרהיבה ביופיה משמחת הפורים בחצר גינת ביתן המלך – חצר בית מדרשינו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *