צור קשר עם הרב ברלנד
המקובל הרב מרדכי שרעבי זצ"ל שלח לבקש ברכה מהרב ברלנד שליט"א
המקובל הרב מרדכי שרעבי זצ"ל

חזק ביותר: המקובל הרב שרעבי זצ"ל שולח יהודי לקבל ברכה מהרב ברלנד שליט"א – סיפורים נוראיים מפי הרב אברהם חג'בי שליט"א

יום ההילולה של הרב מרדכי שרעבי זצ"ל חל ב- כ' בחשוון. אנו מביאים לפניכם דברי קודש נפלאים הקשורים בצדיק.

"הסיפור הזה הוא מהשנים הראשונות שלי בישיבת שובו בנים. באותו הזמן הייתה לנו בעיה כל שהיא עם משרד הדתות, פנינו לשם בכדי לסדר זאת והפקיד שטיפל בנו סיפר לנו את הסיפור הבא, תוך שהוא מתלהב לעזור לישיבה." משתף אותנו הרב אברהם חג'בי בסיפורו הנפלא.

"כמה שנים אחרי נישואי ועדיין לא היו לנו ילדים, לכן פניתי למקובל הרב שרעבי זצ"ל שהיה מפורסם אז בברכותיו ובתיקונים שהיה עורך." סיפר לנו הפקיד ממשרד הדתות. "הרב שרעבי אמר לי שהוא לא יכול לעזור לי מכיוון שהתיקון שלי הוא ממש קשה והוסיף שאף אחד בעולם לא יכול לעזור לי. יש לי רק עצה אחת עבורך, אמר לי הרב שרעבי. לך לבית כנסת לדרמן שבבני ברק, אתה תראה שם אברך צעיר שמתפלל בקולות ועושה תנועות עם כל גופו – אם תזכה להוציא ממנו ברכה לילדים אתה תיוושע."

הרב כהנמן מפונוביז' מתפעל מהתפילה של הרב ברלנד

"מדובר בתקופה שאחרי התקופה בה מורינו הרב ברלנד שליט"א היה עולה לגג ישיבת פונוביז' בבני ברק ומתפלל שם מחמש בבוקר בקולי קולות. תלמידים שהפריעו להם מעשי הרב הלכו לראש הישיבה הרב כהנמן זצ"ל ואמרו לו זאת. הרב כהנמן הלך לבדוק את מעשי הרב ברלנד שליט"א ואחרי שראה את דבקותו אמר שלאדם כזה הוא לא יכול להגיד דבר."

הרב יוסף שלמה כהנמן – הרב מפוניבז' זצ"ל

"תארו לכם איזה גדולים היו בדור הזה כבבא סאלי וכו' והרב שרעבי זצ"ל שלח אותו למורינו הרב ברלנד שליט"א לקבל ברכה." חזר הרב חג'בי לסיפורו. "ובאמת כמו שאמר לו המקובל הרב שרעבי, הרב ברלנד עשה לו הצגות תוך שהוא מנסה להתחמק מפרסום, אך כאשר הוא התעקש ועמד על כך, לבסוף הרב ברך אותו ונולדו לו ילדים."

אשרינו שזכינו

בשלב זה הרב חג'בי שליט"א ממשיך ומספר את סיפור המוות קליני ששמע כבר לפני 15 שנה ושמאז הספיק להתפרסם מאוד בשם 'הסוף'. מיותר לציין שהרב חג'בי לא ראה את הסרטון הזה, אלא כל דבריו הם מעדות ראשונה מפי המספר שהגיע אז לשובו בנים בכדי לספר את סיפורו.

הרב חג'בי מוסיף שבעדות ממקור ראשון אמר להם הבעל המספר, הרב משה לוי, שאחרי כל הייסורים שעבר למעלה בבית הדין הגיע לפתע הרב ברלנד שליט"א, עצר את כל המזיקים הנוראיים שהתקרבו בכדי לקרוע אותו לגזרים, תוך שהוא מרגיע את סבו ואומר לו שהוא יטפל בנכד שלו. "אחר כך הרב ברלנד הזדהה בשמו ואמר לו שה' יתברך מינה אותו לתקן את הנשמות ושהוא יעזור לי."

"באותו הזמן הרב משה לוי, שבינתיים התעורר לתשובה, לא ידע מי זה שהציל אותו. באחד הימים אחרי שכבר עלה לארץ מפריז ולמד כבר בישיבה של בעלי תשובה, הוא נסע לבקר בכותל. הוא מגיע לרחבת הכותל ורואה קבוצת אנשים, אך כשהוא מתקרב יותר הוא מזהה את דמותו של מורינו הרב ברלנד שליט"א כמו שראה בשמיים."

"הרב משה לוי סיפר לנו שמיד כשראה את הרב ברלנד שליט"א הוא הסתובב וברח משם חרף הפצרותיהם של חבריו. 'אמרתי להם שאני לא מסוגל להתקרב לצדיק הזה'."

חברי היחידה הסודית באים לרב ברלנד

"את הסיפור השלישי שמע אחי שיחי', גם כן ממקור ראשון, ממשיך הרב אברהם חג'בי בסיפורי ביטול הבחירה. "מדובר בחבר ביחידה סודית שהעיד על פעולות מסווגות שערך ביחידה. הוא לא הזדהה בשום אופן בשמו ולא חשף שום פרטים, אך אמר שפעולותיהם היו מהסודיות ביותר. באותו זמן מורינו הרב ברלנד שליט"א התגורר בטבריה ואותם חברי היחידה הסודית שעברו באזור ניסו להיכנס לבקר את הרב אחרי ששמעו על קדושתו."


"מיד שנכנסו לרב שליט"א הוא קיבל אותם במאור פנים. 'החברים מינו אותי לדובר משום שהייתי היחיד עם קשר כלשהו ליהדות בתוך קבוצה של 12 לוחמי היחידה הסודית'." סיפר המסווג לאחי. "הם ביקשו חיזוק, כאשר הרב פתח בהתלהבות תוך שהוא אומר להם, 'אל תפחדו, תדעו לכם שה"י נמצא אתכם והולך אתכם'. לפתע התחיל מורינו הרב ברלנד שליט"א לפרט להם את כל הפעולות הסודיות שערכו, עד שהם ממש נכנסו להלם והיו מסוקרנים לדעת מאיפה הוא יודע דברים שמלבדם לא יודעים אפילו הקרובים להם."

"שאלתי את הרב ברלנד מאיפה הוא יודע זאת, הרב פתח לי גמרא ואמר לי, 'מי שלומד גמרא בקדושה יודע הכול, כי הכול כתוב שם'. הוא סיפר לאחי שכזה פחד נפל על כל הגיבורים הללו, הם ראו ממש התגלות אלוקות."

הרב ברלנד שליט"א בלימוד תורה
התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

כְּשֶׁהָיִיתִי בְּפּוֹנִיבֶז' שָׁמַעְתִּי בְּשֵׁם הָרַב הַגָּאוֹן ר' יְחֶזְקֵאל לֵוִינְשְׁטֵיְין: קובץ מימרות בשם המשגיח מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א • ליומא דהילולא

היום י"ח אדר־ב' חל יוֹבֵל שנים להסתלקותו של 'המשגיח' בישיבת פונוביז' הגאון הגדול רבי יחזקאל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *