צור קשר עם הרב ברלנד
הרב אליעזר ברלנד שליט"א - נכנס להיכל החולאים
הרב אליעזר ברלנד שליט"א - נכנס להיכל החולאים

רבי אליעזר ומשיח נכנסים להיכל החולים וקוראים לחולאים 'באו אחי ורעי' (דברי הזוהר)

לפני שנתיים בערך, בחודש טבת תשע"ה, כאשר הארץ רגשה וגעשה מפגועים ואנשים פחדו לצאת לרחובות, התעלף כ"ק מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א פעמיים ופונה לביה"ח בחוסר הכרה. הרב ברלנד שליט"א היה אז בעיצומה של גלות קשה שלקח על עצמו בכדי להחיש את הגאולה ולהמתיק את הייסורים הקשים מעל עם ישראל.
וכמו שסיפרנו בעלון כנישתא חדא (גיליון 38), לילה לפני המקרה הקשה הזה הרב מסר שיעור דרך הטלפון בהילולא של מוהרנ"ת ובתוך השיעור הרב סיפר את הסיפור על ר' הירש לייב ליפל שהיה באומן ואחרי ששני חבריו נפטרו הוא חלה והובא לבית החולים, שם קבעו את מותו. כבר הגיעו מהחברא קדישא ופתאום הוא התעורר וסיפר להם שהוא ראה את מלאך המוות שהגיע עם חרב שלופה ולקח אותו למעלה. שם למעלה הוא ראה את שני חבריו מחכים לו בכניסה לגן עדן כי לא רצו להיכנס עד שר' הירש לייב מגיע, אבל ר' הירש לייב לא רצה ללכת אז הוא נלחם עם מלאך המוות וניצח אותו וחזר למטה לעולם. הרב ברלנד אמר על כך, "כמו שאמרתי אתמול בשיעור כך היה אתי היום, כבר הייתי למעלה ונלחמתי וניצחתי את מלאך המוות!" ובזמן שהאמבולנס הוריד אותו עם מנוף המכבי אש דרך החלון של הקומה הרביעית שבבית המלון, הנשמה הקדושה של הרב ירדה עוד הפעם לעולם הזה".
 בזהר הקדוש (ויקהל רי"ב) כתוב דבר נורא (הלשון מתורגם), "בשעה שאומרים למשיח את צערם של ישראל בגלותם, ואותם הרשעים שבהם שאינם מסתכלים לדעת את קונם וגורמים אריכת הגלות, אז משיח מרים את קולו ובוכה על אלו הרשעים שבהם, זהו שכתוב במלך המשיח: (ישעיה נג) "וְהוּא מְחוֹלָל מִפְּשָׁעֵינוּ מְדוּכא מֵעֲוֹנוֹתֵינוּ".
"יש בגן עדן היכל אחד הנקרא 'היכל החולים', אז משיח נכנס בזה ההיכל, והוא קורא לכל המחלות ולכל המכאובים, ולכל יסוריהם של ישראל, שיבואו עליו, וכולם באים עליו, ואם לא שמשיח מיקל מעל ישראל את היסורים ומקבלם עליו, לא היה אדם שיכול לסבול את יסוריהם של ישראל מחמת העונשים על עלבונה של תורה, זהו שכתוב במשיח (ישעיה נג) "אָכן חֳלָיֵינוּ הוּא נָשָׁא" החולי שהיה ראוי לבוא עלינו הוא מקבל ונושא עליו, "וּמַכאֹבֵינוּ סְבָלָם", הוא סובל את המכאוב שהיה ראוי לבא עלינו.
"כעין זה הוא רבי אלעזר בארץ, שהוא מקבל על עצמו היסורים של ישראל, והיה אומר ליסורים 'באו אחי ורעי' (כמבואר במס' בבא מציעא דף פד ע"ב)" עד כאן לשון הזהר.
ראינו למעלה שהרב ברלנד שליט"א כבר מסר נפשו לפני שנתיים עד כדי מיתה ממש, שלא לדבר על כל ייסורי הביזיונות והגלות המרים שהוא לוקח על עצמו. הזהר בויקהל מראה איך הצדיק נכנס להיכל החולאים והייסורים ולוקח על עצמו את כל המחלות והייסורים שעם ישראל צריכים חו"ש לעבור.
"קיבלנו תשובות מהניתוח שמורינו הרב ברלנד שליט"א עבר וב"ה כל מה שהיה לרב הוסר ולא נשאר שום גרורות מזה. מורינו הרב ברלנד כבר בן 80, וממשיך לעבור כאלה ייסורי שאול, כעת, ובכל הארבע שנים האחרונות בהם הוא נרדף. אף בן תמותה לא יכול לעמוד בייסורים כאלה, אבל ב"ה הרב חזק ותולעת ישראל אין כוחה אלא בפיה. הרופא אמר לי ששום בן אדם לא יכול לעבור את הייסורים שהרב ברלנד שליט"א עובר." עדכן אותנו רק לפני שלושה שבועות הגבאי של מורינו הרב ברלנד שליט"א, נתן בזאנסון אחרי הניתוח הראשון בו הוצאו גידולים משלשה מקומות שונים בגופו הקדוש של הרב שליט"א.
חשבנו שאולי אחרי כל זאת אולי תהיה לרב ברלנד אפשרות לנוח קצת ולאגור כוחות להמשך, אך מיד התבשרנו שמורינו הרב שליט"א נכנס לניתוח נוסף. הפעם כרתו לרב ברלנד שליט"א כליה מהגוף. אך האם בכך הסתיימה במקצת מסכת הייסורים?
הנה דברי הרב נתן בזאנסון הגבאי של הרב ברלנד שליט"א, זמן קצר לפני שבת זכור. "כולנו מכירים איך שמורינו הרב ברלנד שליט"א עובד את השם בכוחות על טיבעיים, עבודה של שעות על גבי שעות ולא פוסק אפילו במצבים הכי קשים. אתמול (בבית החולים תוך כדי התאוששות מהניתוח השני בו הסירו לו כליה) הוא עמד יותר משעה וחצי בתפילת מנחה תוך שהוא בצום. אין מציאות שאדם יהיה בריא אחרי שני ניתוחים כאלה, אבל הרופאים רואים את הרב ברלנד ממשיך בעבודת השם שלו ולא מבינים שזאת מסירות נפש."
      bezanson
"לבלבול של הרופאים תורמים אותם רשעים העוסקים במסירות, כוחות של רשע שהמוח האנושי לא יכול להבין. אפילו הרופאה של השב"ס אמרה שוודאי אין אפשרות להחזיר את הרב ברלנד לבית הכלא, אבל הם רואים אותו עומד ומתפלל בכזה כוח ולא מתייחסים לכך שהוא אחרי שני ניתוחים להוצאת גידולים."
"הרב ברלנד כתב אתמול לאחד הצדיקים שעוזר ששלושה לווייתנים, נחש בריח ונחש עקלתון רודפים אחריו. אם השם לא היה עוזר לרב זה היה בלתי אפשרי. פגשתי חולה בן 40 שאמר לי כי הוא כבר 12 שבתות שם והוא לא מצליח להבין איך הרב ברלנד שליט"א עומד על הרגליים, זה בלתי אפשרי. מדובר בניתוח שני להסרת גידול, עד שהגוף מסתגל לכליה אחת ומורינו הרב ברלנד שליט"א כבר עומד שעות בתפילה, לא מתלונן, להפך, עונה שהכול בסדר איתו."
"לבן אדם יש בחירה, בכל דור היו קאפואים ומוסרים, גם את רבי נתן רדפו עד חרמה, הרב ברלנד נרדף עד חרמה. הרב חוזר למקום שבו הוא לא יקבל אפילו את הדברים המינימליים שמישהו במצבו צריך. כנראה שהקב"ה רוצה להראות לנו ניסים, איך הוא עוזר לרב שליט"א למרות כל הרשע והאכזריות הנוראה שמפעילים כנגד מורינו הרב ברלנד שליט"א.

הראיון של נתן בזאנסון באדיבות קו ברסלב העולמי (02-800-8800 מארה"ב 18456400007 מאנגליה 442038073333).

כדאי מאוד להתבונן בדברי הנביא ישעיה (פרק נב-נג), (יג) המדברים על הייסורים שיעבור המשיח בזמן שיבוא לגאול את ישראל. "(יג) הִנֵּה יַשְׂכיל עַבְדִּי יָרוּם וְנִשָּׂא וְגָבַהּ מְאֹד (יד) כאֲשֶׁר שָׁמְמוּ עָלֶיךָ רַבִּים כן מִשְׁחַת מֵאִישׁ מַרְאֵהוּ וְתֹאֲרוֹ מִבְּנֵי אָדָם (טו) כן יַזֶּה גּוֹיִם רַבִּים עָלָיו יִקְפְּצוּ מְלָכים פִּיהֶם כי אֲשֶׁר לֹא סֻפַּר לָהֶם רָאוּ וַאֲשֶׁר לֹא שָׁמְעוּ הִתְבּוֹנָנוּ (א) מִי הֶאֱמִין לִשְׁמֻעָתֵנוּ וּזְרוֹעַ ה' עַל מִי נִגְלָתָה (ב) וַיַּעַל כיּוֹנֵק לְפָנָיו וְכַשֹּׁרֶשׁ מֵאֶרֶץ צִיָּה לֹא תֹאַר לוֹ וְלֹא הָדָר וְנִרְאֵהוּ וְלֹא מַרְאֶה וְנֶחְמְדֵהוּ."

נראה מוכר? אך, עד עתה היה חסר משהו בדברי הנביא, לצערנו, כעת הוא נשלם: "(ג) נִבְזֶה וַחֲדַל אִישִׁים *אִישׁ מַכאֹבוֹת וִידוּעַ חֹלִי* וּכמַסְתֵּר פָּנִים מִמֶּנּוּ נִבְזֶה וְלֹא חֲשַׁבְנֻהוּ (ד) *אָכן חֳלָיֵנוּ הוּא נָשָׂא וּמַכאֹבֵינוּ סְבָלָם* וַאֲנַחְנוּ חֲשַׁבְנֻהוּ נָגוּעַ מֻכה אֱלֹהִים וּמְעֻנֶּה."

לא שמורינו הרב ברלנד שליט"א היה בריא לפני זה. הרב שליט"א כבר בן 80, עם פלטינות ברגל ומגוון גדול של ייסורים שהוא לקח על עצמו, אבל כעת אפילו עבור הצדיק מדובר בעליית מדרגה. "(ה) *וְהוּא מְחֹלָל מִפְּשָׁעֵנוּ מְדֻכא מֵעֲוֹנֹתֵינוּ מוּסַר שְׁלוֹמֵנוּ עָלָיו וּבַחֲבֻרָתוֹ נִרְפָּא לָנוּ* (ו) כלָּנוּ כצֹּאן תָּעִינוּ אִישׁ לְדַרְכוֹ פָּנִינוּ וַה' הִפְגִּיעַ בּוֹ אֵת עֲוֹן כלָּנוּ (ז) נִגַּשׂ וְהוּא נַעֲנֶה וְלֹא יִפְתַּח פִּיו *כשֶּׂה לַטֶּבַח יוּבָל וּכרָחֵל לִפְנֵי גֹזְזֶיהָ* נֶאֱלָמָה וְלֹא יִפְתַּח פִּיו (ח) *מֵעֹצֶר וּמִמִּשְׁפָּט לֻקָּח* וְאֶת דּוֹרוֹ מִי יְשׂוֹחֵחַ כי נִגְזַר מֵאֶרֶץ חַיִּים מִפֶּשַׁע עַמִּי נֶגַע לָמוֹ (ט) *וַיִּתֵּן אֶת רְשָׁעִים קִבְרוֹ* וְאֶת עָשִׁיר בְּמֹתָיו עַל לֹא חָמָס עָשָׂה וְלֹא מִרְמָה בְּפִיו (י) *וַה' חָפֵץ דַּכאוֹ הֶחֱלִי* אִם תָּשִׂים אָשָׁם נַפְשׁוֹ יִרְאֶה זֶרַע יַאֲרִיךְ יָמִים וְחֵפֶץ ה' בְּיָדוֹ יִצְלָח (יא) מֵעֲמַל נַפְשׁוֹ יִרְאֶה יִשְׂבָּע בְּדַעְתּוֹ יַצְדִּיק צַדִּיק עַבְדִּי לָרַבִּים וַעֲוֹנֹתָם הוּא יִסְבֹּל (יב) לָכן אֲחַלֶּק לוֹ בָרַבִּים וְאֶת עֲצוּמִים יְחַלֵּק שָׁלָל *תַּחַת אֲשֶׁר הֶעֱרָה לַמָּוֶת נַפְשׁוֹ* וְאֶת פֹּשְׁעִים נִמְנָה וְהוּא חֵטְא רַבִּים נָשָׂא וְלַפֹּשְׁעִים יַפְגִּיעַ."

עם ישראל, אין מקרה בעולם ומאוד חבל שנתעורר מאוחר מידי.

 

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

כָּל שְׁתִיַּת הַיַּיִן זֶה לְהַגִּיעַ לִידֵי דְּבֵקוּת בַּה' לִרְאוֹת אֶת ה' פָּנִים אֶל פָּנִים! • שיעור אש להבה לחג הפורים מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

כיצד מבטלים את הדינים בפורים > מתי מתגלית יסוד הארת 'אבא' > מהו לבסומי בפוריא …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *