צור קשר עם הרב ברלנד

רבי לוי יצחק בנדר זצ"ל על כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א: "רבינו מחזיק לו טובה גדולה"

לרגל יום ההילולא של רבי לוי יצחק בנדר זצ"ל (כ"ג בסיוון ה'תרנ"ז, 23 ביוני 1897 – כ"ב בתמוז ה'תשמ"ט, 25 ביולי 1989) מספר הרב עוזרי מקורבו של רבי לוי יצחק בנדר זצ"ל ומתלמידי מורינו כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א על הקשר המיוחד בין שני הצדיקים 

הרב עוזרי מקורבו של רבי לוי יצחק בנדר זצ"ל ומתלמידי מורינו כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א התראיין ל'קו המידע' וסיפר על היכרותו עם רבי לוי יצחק בנדר זצ"ל ועל יחסו המיוחד של הרב בנדר לכ"ק מורינו הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א לרגל יום ההילולא ה-25 של רבי לוי יצחק בנדר זצ"ל.

"ההיכרות שלי עם רבי לוי יצחק בנדר זצ"ל החלה כשהרב ברלנד שליט"א היה מארגן נסיעות בימי חמישי לשיעורי הרב בנדר זצ"ל. עמדתי בפניו כמה שעות ולא הבנתי כלום מדבריו כי דיבר באידיש. כל השפה היתה זרה לי לגמרי. ניגשתי לרב ברלנד שליט"א ושאל מה לעשות. הרב ברלנד שליט"א ענה לי: "תעמוד בפניו ותסתכל על התנועות שלו", וכך הייתי צמוד אליו ויושב שעות שלימות, במיוחד בתפילת שחרית ורואה איך הוא מתפלל. הייתי ממתין לו ולוקח אותו לתפילת שחרית, למקווה, ולכותל המערבי. הוא התעקש שלא ללכת עם מקל והייתי לוקח אותו הביתה, כך היתה ההתקרבות הראשונה שלי לרבי לוי יצחק בנדר זצ"ל.

ידוע שכ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א רכש חלקת קבר, הידועה כסגולה לאריכות ימים, בחלקת גדולי ברסלב בהר הזיתים מאחורי החלקה שרכש בזמנו הרב בנדר זצ"ל. פעם שאלתי אותו אם הוא מקפיד על זה שהרב ברלנד שליט"א רכש חלקה לידו. הרב בנדר זצ"ל אמר לי: "חס ושלום. ר' לייזר הוא שכן טוב".

פעם שאלתי את הרב בנדר זצ"ל האם נכון לומר מידי יום את התפילות "ששון ושמחה" והרב בנדר זצ"ל ענה לי שכן. סיפרתי על כך לרב ברלנד שליט"א והוא התפעל מהתשובה וביקש ממני להזכיר לו לשאול בעצמו את הרב בנדר זצ"ל בעניין, ואכן בהזדמנות הראשונה כשיצאנו מהכותל הזכרתי על כך לרב ברלנד שליט"א ששאל את הרב בנדר זצ"ל שהרי התפילות בששון ושמחה הם מאוד יקרות והאם צריך לאומרם מידי יום והרב בנדר זצ"ל השיב לו בחיוב.

פעם כשהיינו בכותל שאלתי את הרב בנדר זצ"ל האם מותר להתבודד עם רבינו זיע"א בכותל? הרב בנדר זצ"ל השיב לי: "עכשיו דיברתי איתו"

פעם אמר לי הרב ברלנד שליט"א כי "אבידה שאינה חוזרת מי שלא הכיר אותו" (את רבי לוי יצחק בנדר זצ"ל).

פעם שאלתי את הרב בנדר זצ"ל מדוע העבודה שלו שונה משל הרב ברלנד שליט"א, שהרב  בנדר זצ"ל מתפלל בשקט בניגוד לרב ברלנד שליט"א. רבי לוי יצחק זצ"ל השיב לי: "לכל צדיק וצדיק יש את הדרך שלו בדרך שלו".

פעם רבי שמואל צ'צ'יק זצ"ל אמר לרבי לוי יצחק זצ"ל בהקנטה: "ר' לייזר לוקח את כל המתנגדים שלו לאומן"… רבי לוי יצחק ענה לו: "רבינו מחזיק לו טובה גדולה על זה"

פעם כשלקחתי את רבי לוי יצחק בנדר זצ"ל מהכותל פעלה ברכב קלטת של שיעור של הרב שליט"א וכך נסענו בדרך. כשהגענו לביתו הרב בנדר זצ"ל הכין את עצמו לירידה מהרכב ואז הוא שאל אותי: "מה הוא (הרב שליט"א) אומר"? עניתי לו: הרב שליט"א אומר שכל הצדיקים קיבלו מרבינו הקדוש". הרב בנדר השיב: "אני מבין"

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

וכאן הבן שואל • הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א מברך את המצה השמורה ויין המשומר ליתומי ארגון 'הבן יקיר לי'

כמידי שנה ארגון 'הבן יקיר לי' דואג למשפחות היתומים דקהילתנו לקמחא דפסחא מצות ויין לקיום …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *