צור קשר עם הרב ברלנד

האדמו"ר מאמשינוב אמר תדבקו חזק לרב ברלנד – הרב אליהו מירב מהביקור ההיסטורי אצל האדמו"ר

"המסר של האדמו"ר מאמשינוב היה ברור: יש לכם את הרב ברלנד שליט"א ואסור לכם לעזוב אותו לרגע. הכל תעשו על פיו, בין דבר גדול ובין דבר קטן". 

שיחה מעוררת השתאות של הרה"ח הרב אליהו מירב שליט"א אודות הביקור הנפלא של וותיקי תלמידי ורבני ק"ק שובו בנים אצל כ"ק האדמו"ר מאמשינוב שליט"א. במהלך השיחה משתף הרב מירב בסיפורים נפלאים מהעבר והשפעת הרדיפה הקשה אחר הרב ברלנד והמצב הקשה בעולם.

"אמרו לי: הרב מאמשינוב מחכה לך. מחכה לי? באמת ההיכרות שלי עם הרבי הקדוש מאמשינוב התחילה לפני שנים רבות כשהייתי ראש מועצת עמנואל, לצערנו חווינו שם מחלוקת לא קטנה. הייתה מחלוקת קשה עם כל מיני דמויות שאת שמם לא הזכיר כרגע, הוא סייע, הוא חיזק אותנו ומאז העיר עלתה על דרך המלך."

"מאז הייתה לי היכרות איתו והערכתי שהוא איש נפלא, באמת משהו מיוחד, יש לי פינה חמה בלב ליהודי הקדוש והטהור הזה שהוא עובד ה' מופלג. שמעתי מאנשים מבינים שהוא נקרא הרבי הגדול של הדור."

"לכן, כשהתקשרו ואמרו שהרב מאמשינוב קורא לי אמרתי מה פתאום? הוא קורא לך ולכמה ממבוגרי תלמידי הרב ברלנד הקדוש שלנו! הרב מאמשינוב רוצה לתת לכם שיחת חיזוק, זה היה 12 בלילה, נסענו לבית וגן. היו איתי הרב צנעני, הרב שטרן, הרב עופר ארז."

"ב- 00:30 בדיוק לפי שעון חורף האדמו"ר נכנס, שמתי לב שהשעונים אצלו נשארו לפי החורף – ידוע שהוא אדם שמעל הזמן. קמנו לכבודו, השפלות והענווה שלו זה דבר פלאי, הוא אמר לנו: אתם לא צריכים לקום, וחיכה לנו בעמידה עד שנשב איתו."

"האדמו"ר מאמשינוב התחיל ואמר: עובר על הקהילה שלכם דברים לא פשוטים. הוא אמר: באתי לחזק אתכם. השיחה לקחה כשעתיים וחצי. כולם התפלאו על הזמן שהקצה לנו, הרי האדמו"ר מקבל רק לכמה דקות ובפרט לאחר הצנתור שעבר. אין כמעט קבלת קהל אצל האדמו"ר בכלל, אני מדגיש כדי שתבינו את גודל העניין, ואם יש זה לדקות ספורות. פה היה לו את כל הזמן שבעולם, וגם עם ההנהגות שהוא אמר לנו הכל היה מדוד ומדויק, מאוד מדויק בדיבורים שלו. ברשותו צילמו והקליטו בכדי לדעת מה באמת נאמר."

"המסר של האדמו"ר מאמשינוב היה ברור: יש לכם רב. הוא שאל אם אנחנו יכולים לתקשר איתו. אתם יכולים לשאול אותו שאלות? זה אפשרי? זה הרב שלכם והכל אתם צריכים לעשות על פיו! תעשו את זה בדרכים שלכם, אבל זה הרב שלכם אז אל תזוזו ממנו!"

"זו הנהגה הנפלאה ששמענו מהאדמו"ר – אתם לא עושים שוב דבר בלעדיו, תלמדו מהספרים שלו, תעשו חבורות לדבר מהדיבורים שלו!"

"הוא שאל אם יש למורינו הרב ברלנד ספרים בנגלה, אמרנו שיש לו הרבה ספרים. שאל אם אפשר ללמוד ספרים שלו בעיון, ענינו שיש לנו לימוד מהרב בקצות החושן ועוד, זה אמנם עדיין לא עלה לספר, הרב כתב בעיקר הנהגות הנצרכות ליום יום."

"תעשו חבורות ותלמדו את הדיבורים שלו, הוא רצה שנדבק ברבינו, שלא חו"ש נרגיש שהרב רחוק ובמקום זה יהיה הס"מ הראש. הייתי ליטאי כמה וכמה שנים וכשנהייתי ברסלבר אחת הטענות של רבותיי הליטאים, אני מכבד אותם, והם אמרו: אתם ברסלב ואין לכם ראש, אז הס"מ יהיה הראש. שמעתי את זה מהרה"ק רבי דניאל פריש, זכיתי ללמוד איתו חברותא לפני שנים רבות, עוד לפני שידעתי מחסידות. הייתי מעיר אותו כל לילה והיינו לומדים עץ חיים, כשלמדתי באהבת שלום."

"כשהתחילו הברסלבים להגיע אלינו לכולל בתש"מ, התחלתי להכיר את ברסלב, לקחו אותי לשיעור של מורינו הרב ברלנד והשאר היסטוריה – הברכה החזקה של האמשינובר היא: יש לכם רב, יש לכם ראש, תמשיכו לדבוק בתורה שלו. תלמדו את הספרים שלו, תדברו ממנו, כל שאלה קטנה וגדולה תשאלו אותו. ועוד אמר לנו כמה דברים בהנהגה כללית. הוא הוריד את זה לעולם הזה."

במילים אחרות הוא אמר: אל תתייחסו לכלום, תמשיכו כרגיל כאילו לא היה כלום?

"יותר מזה, הפוך, האדמו"ר מאמשינוב אמר: בגלל שאתם נמצאים בתקופה כזו קשה שחולקים עליכם, והאלוקים מבקש את הנרדף, אתם חייבים להתחזק כפליים, להיות מקושרים בלב ונפש, הרב שלכם אתכם כל הזמן – לא לשכוח מזה."

"הוא ברך אותנו מידי פעם במילים: ה' יברך אתכם וייתן לכם עצה טובה, ויתקן אתכם בעצה טובה, שתחזיקו מעמד, הרבה דיבורים כאלה."

"היה לי כמה תפילות של מורינו הרב ברלנד, הוצאתי מהכיס והראיתי לו. ראיתי אותו מאוד מעיין בתפילות ובתפילה אחת במיוחד, התפילה על המכשירים הטמאים שמורינו הרב ברלנד כותב: גלוי וידוע לפניך שאנחנו נמצאים בדור הכי גרוע הוא קרא את התפילה הזו וראיתי אותו ממש מזדעזע ורועד."

האדמו"ר מאמשינוב אמר: הדור גרוע באמת, אבל רק מהבחינה הזו, אי אשר להגיד שאנחנו הדור הכי גרוע, מצד הניסיונות ומה שעובר עלינו אנחנו אמנם בסכנה עצומה, אבל מצד גדלות הדור – אנחנו בדור של גאולה, בזה הוא רצה לחזק אותנו."

"בדור שוודאי נזכה לראות פני משיח, כבר 47 שנה מאז שחזרתי בתשובה, דבר כזה לא היה מעולם, כולם חרדים ואני לא מדבר דווקא על המחלה הזו. העולם נמצא בחרדה בכל מקום, אמריקה ממש בוערת."

"אני זוכר שפעם מורינו הרב ברלנד אמר: למה כתוב, ארור כנען עבד עבדים יהיה לאחיו, שהם בגבורות כאלה נוראיות שהם חייבים שמישהו יהיה על גביהם, אם לא הם פשוט יחריבו את העולם. העולם נמצא בטלטלה נוראית, גם כל העניין של אומן."

"אומן בית חיינו, ציון רבינו הקדוש ש-32 שנה אני זוכה להיות בראש השנה שם. בזמן המלחמה שנחרבו התאומים הייתי תקוע באמריקה, היו לי כאלה ניסים, הרב ברלנד פשוט ליווה אותי, בעצה, בדיבור, בהנחיה. מה שהיה שם אחרי שהתאומים התרסקו, לא היה מצב לצאת, העולם היה סגור לגמרי. בניסי ניסים, עם מה שהרב לימד וליווה אותנו – הגעתי ממש בליל זכור ברית. עכשיו תשפ"א לא נהיה? חו"ש כזה דבר, העולם סגור, מה תעשה עכשיו?"

"אנשים יש להם עוד לב ומוח להמשיך את המחלוקת? פרשת קרח, אמרו לקרח: אתה צדיק אז למה המן יורד רחוק מפתח האוהל שלך? כי אני לא חולק מספיק בשביל שהמן ירד קרוב אליי!"

שמענו את התשובה הזו בתקופה האחרונה מס' פעמים

"איך הסתתרה בינתנו עד כדי כך? קרח שפיקח היה, ועם ישראל שפיקחים היו אמר – והוא אומר, אני לא חולק מספיק – קוראים פה דברים תסמרנה שערות הראש, אומן שחו"ש זה יהיה סגור? זה חורבן העולם לגמרי!"

"רבינו אמר: שעוד נותנים לי מקום לעבור אני עובר, אבל כשסוגרים לגמרי…, שיסגרו את הקיבוץ הקדוש באומן? מי שלא רואה את זה אין לי מילים לכנות אותו."

"אין לי השגה בגדלות הרב ברלנד, אבל לקחו יהודי זקן, חולה, בקושי מתפקד ועשו עליהום על כל העולם – על זה צריך לקרוע שמיים. לא אנשים אחים אנחנו? מה קרה פה? ממש ככה."

"האדמו"ר מאמשינוב שהתערב הוא לא קטלא קניא בעלמא, מדובר באחד מגדולי ישראל האמתיים. והרב בעדני! זכיתי לשמוע ממנו תורות לפני עשרות שנים, כבר אז הוא היה אדם חשוב בעיניי כל גדולי ישראל."

"יש לי חלק בזה שהוא הגיע לאומן, התלמיד שלו רבי אליהו מדינה הרב של הרובע היהודי, הוא חבר טוב שלי. אמרתי לו שלפחות פעם בחיים הוא חייב להיות באומן, הוא שאל את הרב בעדני שאמר לו שהוא גם יבוא איתו – מי סובב את זה אם לא מורינו הרב ברלנד. הרב מדינה סיפר לי שזה היה מסע אדיר והם ישבו שעות על הציון הקדוש וזכו."

"הרב בעדני, זקן הצדיקים והרבנים הספרדים בא וחיזק אותנו בדיבורים נפלאים. לא אלמן ישראל, אנחנו ב"ה כבר עשרות שנים עם הרב ברלנד, כל תלמידיו הוותיקים. חשבונות שמיים אנחנו לא מבינים, אין בלבי שום שנאה לא על פלוני החולק ולא על אלמוני, הם היו חברים שלי. אני יודע שכך ה' רוצה, זה נסתרות."

"הגמ' אומרת על משיח בן יוסף, שמשון הגיבור – כל מה שנשפט על שאמר 'היא ישרה בעיניי', אמרת 'ישרה בעיניי' נכשלת, תגיד אני לא יודע, אני לא מבין – אבל מהאמת והאמונה שזכינו ב"ה לא נזוז לעולם."

"כשהתבררה האמת של רבינו הקדוש נהיה רעש גדול בעולם, חשבו זהו, הבעל תשובה הזה (הרב מירב מדבר על התקרבותו לברסלב) נהיה ברסלב, אז כולם יהיו ברסלב, כמובן שזה לא נהיה ככה. אני זוכר איזה דיבורים קבלתי מצדיקים אמתיים, חלקם כבר יודעים היום ומכירים את האמת."

"להתקרב לברסלב לפני 40 שנה היה לא מתקבל על הדעת, ובתוך ברסלב למצוא את דעת רבינו, הרי צריך לחפש את הצדיק כל הזמן. תחפש את הרוח הקודש של רבינו, כל ההשארה של רבינו שזה אין סוף, שאמר רבינו לר' אהרן תלמידו: הלוואי שעשר אלף שנים אחרי התחייה תבין את התורה שאני אומר עכשיו בגוף."

"ב"ה שמצאנו יהודי אחד, מורינו הרב ברלנד, שאצלו תורת רבינו זה נהיר ובהיר. רבינו רוצה שנהיה יהודים כשרים, שלא נזוז מהתורה מהגמרא ומהשולחן ערוך, שנזכה לקום חצות כל לילה, ונתבודד ונהיה בעלי חסד אמתיים עם יראת שמיים."

"ונהיה דבר הכי הזוי בעולם שהרב ברלנד שלימד אותנו זאת נמצא איפה שנמצא!"

"הפלא שאפשר להתפלל עם הרב ברלנד מנחה מעריב בקו טלפון, אלפי אנשים מתפללים איתו, זה המניין הכי גדול בעולם. יש כמה דברי תורה אחרי התפילה, ב"ה."

"איך אפשר להתעלל ככה? שיהיה מי שיהיה, איפה הרחמנות היהודית? בקושי יש לרב ברלנד גוף, לא יודע איך הוא שורד את זה. אם היינו עוברים אחד ממיליארד ממה שהוא עובר היינו מתפרקים לרסיסים."

"לפחות זוכים להגיד את 7 התיקונים הכלליים כל יום, גם על זה יש מניעות. זה המינימום שאפשר לתת למורינו ורבינו שחייבים לו את כל החיים ברוחניות וגשמיות. לזעוק שירחם וישלים את מה שצריך, העולם כולו בזעזועים וחרדות. אף אחד לא יודע לאן העולם הולך כרגע, האנשים הכי חכמים כולם בבלבול, לא רק מהמחלה, מכל יחסי הכוחות בעולם – רואים שמשהו חמור מתרחש ולא יודעים להצביע מה ואיך."

"רק תפילה וזעקה יכולה להציל, ואת זה לימד אותנו הרב ברלנד, מה מחזיק אותנו אחרי עשרות שנים עדיין עם חיות, שימחה ורצון וכוח. מי עוד בעולם יוצא לשדה בגילנו? איזה פלא זה."

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *