צור קשר עם הרב ברלנד

שיעור אש להבה המסביר למה נסגרו כל בתי הכנסיות – הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

בתקופה האחרונה יש תחושה של חשבון נפש עמוק בעם ובקהילת היראים בפרט. דברים שביטא היטב הרה"צ אהרון שטרן שליט"א, "מוריי ורבותיי, כמה קשה היום הזה לעם ישראל כיום שנחרב ביהמ"ק. ביום הזה קהילות שלמות נאלצו לעזוב אלפי בתי כנסיות ברחבי הארץ (והעולם) בבכיות איומות ולצאת להתפלל ברחוב."

מורינו כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א מסביר בשיעור שכולו אש להבה מדוע נסגרו כל בתי הכנסיות?

      שיעור הרב ברלנד מצלמון חוהמ םסח תשפ יום ב

"אנשים רואים בחוש שנלחמו עם השם, נלחמו עם השבת, חשבו שהם יותר גבוהים מהשם. חנה אומרת, "כִּ֣י אֵ֣ין בִּלְתֶּ֑ךָ וְאֵ֥ין צ֖וּר כֵּאלֹהֵֽינוּ" (שמואל א ב ב), אי אפשר להילחם עם השם, אם אדם רוצה להילחם עם השם הוא לא יכול – השם אומר לעשות שעה התבודדות, נקווה שעד ה- 31 באוגוסט הקורונה תפסיק, שיוכלו לנסוע לאומן, אם לא לא יוכלו לנסוע לאומן גם כן."

"עכשיו סגרו את כל בתי הכנסת, כי כולם מדברים לשון הרע היום. היום כל הביתי כנסת זה רק בשביל לשון הרע, זה רק קני צרעות של לשון הרע. כתוב אצל עשיו "כַּאֲשֶׁ֣ר תָּרִ֔יד וּפָרַקְתָּ֥ עֻלּ֖וֹ מֵעַ֥ל צַוָּארֶֽךָ" (בראשית כז מ), אמרו לי בכפר חסידים כשעוד הייתי ליטאי הייתי בחור בן 17 ש'כַּאֲשֶׁ֣ר תָּרִ֔יד' זה שתטרוף את המצווה תרי"ד. שיש תרי"ג מצוות, אבל "תָּרִ֔יד'" זה תרי"ד, זה אחד יותר. יש מצווה אחת נוספת זה לדבר לשון הרע, לחקור לפעמים מותר אם אתה עושה שידוך, אתה רוצה לדעת אם היא ילדה טובה, כשרה, תשמע בקול בעלה, היא לא נערת רחוב שהסתובבה ברחובות.  כשזה למטרה טובה מותר לחקור, אבל להאמין אסור! זה למטרה טובה, אתה רוצה לקחת מגיד שיעור לישיבה שלך אז מותר לבדוק ולחקור, אבל סתם לדבר לשון הרע על יהודים? בשביל מה?"

"אז אם תתפוס את המצווה ה- תרי"ד, המצווה לדבר לשון הרע אז גמרנו  – עכשיו נסגור לכם את כל בתי הכנסת, אי אפשר לשלוט בעולם, "וּפָרַקְתָּ עֻלּוֹ מֵעַל צַוָּארֶךָ" (שם)."

"כשאדם לוקח מצווה כמו לשון הרע שזה רק בשביל לחשוש ולהיזהר, בשביל שידוכים – ואתה הולך והופך את המצווה הזאת לעבודת השם. כמו שרבי נתן אומר, את המצווה של המחלוקת והלשון הרע אל תיקח. זה היה אצל דתן ואבירם שדיברו לשון הרע על משה רבינו, ניצים."

אז משה רבינו אמר, עכשיו אני מבין, אתם מדברים לשון הרע לכן אתם בשעבוד."

"כתוב ויצעקו, איך שצעקו מיד נגאלו. " וַיַּאֲמִינוּ בַּה' וּבְמֹשֶׁה עַבְדּוֹ( שמות יד לא), איך שהם האמינו במשה מיד הם נגאלו. ברגע שידעו שמשה הוא צדיק האמת מיד נגאלו."

"הם יכלו להגיד בעל החלומות על משה ולא להיגאל.."

הקלטת השיעור באדיבות קו המידע והשיעורים 9148*

מורינו הרב ברלנד שליט"א מורה לנו את הדרך בה נוכל לצאת מההסגר מיד ולא נצטרך להיסגר עד סוף אוגוסט. מורינו הרב ברלנד מזכיר את מלחמת השבת הקשה, בה נלחמו לפתוח את כל בתי העסקים והבילויים בשבת, התוצאה הייתה שכול העסקים ומקומות הבילוי נסגרו ולא רק בשבת.

מוסיף מורינו הרב ברלנד ומזכיר את זה שלא רצינו להתפלל אל השם ולעשות התבודדות, התוצאה היא שכולנו בעל כורחנו בבידוד – אי אפשר להילחם עם השם.

רואים שדברי מורינו הרב ברלנד שליט"א סובבים סביב הנושא הקשה של השנאת חינם והלשון הרע, שזה למעשה מלחמה עם השם, ופגם האמונה בצדיק יסוד עולם, שמדברים לשון הרע על משה רבנו ולא מאמינים שהוא הצדיק יסוד עולם.

הכל מתרכז לנקודה אחת שהיא מלחמה בהשם, אבל השם מראה לנו שפשוט אי אפשר.

 

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

שיעור לתושבי נתיבות במעונו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

אמש יום רביעי ליל ד' ניסן התשפ"ד נכנסו אנשי שלומינו מהעיר נתיבות לשיעור בקודש פנימה, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *