צור קשר עם הרב ברלנד
ברלנד בשול

שלהבת השבעה רועים – דברי קודשו של הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א מהיארצייט של מוהרנ"ת

"לאחר שהבאנו את כל מראות הקודש מליל ההילולה של מוהרנ"ת מברסלב בשול מאה שערים, אנו שמחים להביא את דברי קודשו של כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א מהלילה הלא נשכח.

"יום היארצייט (י' בטבת היארצייט של רבי נתן מברסלב) זה היום הכי גדול בכל השנה דוחה שבת, אם י' בטבת חל בשבת, היום של רבי נתן שהיה כלול מכל הצדיקים, מכל שבעת הרועים. משה, אהרן,יוסף ודוד. משה, אהרן ואפילו דוד ושלמה , יוסף היה יכול להוריד בית מקדש של אש. אם האחים היו אומרים "חֶלְמָא טָבָא חֲזֵיתָא, חֶלְמָא טָבָא חֲזֵיתָא", אומר הזהר בוישב שהחלום (של יוסף) היה מתקיים באותה השנייה בדיוק. החלום היה לטובת האחים, יוסף מדבר על האחים שיקבלו מלכות על כל כדור הארץ"

"כמו שקרה באמת שיוסף הפך למלך בשנות הרעב ויוסף קנה את כולם. כל מצרים וכל השבעים אומות הם עבדים של ישראל, "וַיֵּלְכוּ גַּם אֶחָיו וַיִּפְּלוּ לְפָנָיו וַיֹּאמְרוּ הִנֶּנּוּ לְךָ לַעֲבָדִים" (בראשית נ יח), יוסף קנה אותם בכסף מלא תמורת התבואה. כמו שהמן הוא עבד של מרדכי עד סוף הדורות, "מבני בניו של המן למדו תורה בבני ברק" (גיטין נז:)."

"זה סוד הגביע שם כלולה כל התורה כולה. בגביע יש את כל התורה כולה, י"ג ע"ב, י"ג מידות רחמים ושם ע"ב. ה' אלקי זה בדיוק ע"ב, שיוסף כלול מכל השבעה רועים, בן פורת יוסף, פורת זה כל השמות, ארבעה מילויי אקי"ה, חמישה מילויי אקי"ה וארבעה צירופי הוי"ה. הצדיק הוא שם השם, הצדיק הוא שם הוי"ה."

"רבי נתן זכה לשם הוי"ה, הוא זכה לעיבור של משה רבינו. רבי נתן זכה שמשה רבינו התעבר בו, משה התגלה אליו ואמר לו שלשה מילים, "האסט גוט גימאכט" (שיש"ק ג ס 'אבל אתה טוב עשית עם הספרים שלך'). בשביל השלשה מילים הללו כדאי לחיות שישים וחמש שנה, כל אחד צריך לראות לפני הפטירה שיבוא אליו משה רבינו ויגיד לו אותם."

"אי אפשר היום לקיים את התורה בלי ליקוטי הלכות. בלי ליקוטי הלכות הוא נקרא מגוש, מכשף או כותי כמו שכתוב במסכת סוטה כ"ב עמ' א. אדם בלי ליקוטי הלכות כל מה שהוא מקיים זה 'מצוות אנשים מלומדה'. הוא לא יכול להגיע לכוונה הפנימית של התורה, אי אפשר להגיע לקבלת פני התורה, לראות את פנימיות התורה. כמו שיטת בית שמאי (לגבי הדלקת נרות החנוכה) שאצלם האור האלוקי הולך וגדל, כי שמאי אומרים שמרוב האור הכלים הולכים ונשרפים."

"תמיד הייתה לי קושיא למה שמאי יותר גדולים מהלל? ולמה שהנרות הולכים וכלים זה יותר גדול מהלל? עכשיו ראיתי פירוש על זה, שזה לא, פשוט אין כלים, האור כזה גדול שכל הכלים נשרפים, נשארים עם נר אחד. בסוף זה כזה אור גדול, אור אין סוף, אור שבעת הימים, "וַיֹּ֣אמֶר אֵלַ֔י מָ֥ה אַתָּ֖ה רֹאֶ֑ה וָאֹמַ֡ר רָאִ֣יתִי ׀ וְהִנֵּ֣ה מְנוֹרַת֩ זָהָ֨ב כֻּלָּ֜הּ וְגֻלָּ֣הּ עַל־רֹאשָׁ֗הּ וְשִׁבְעָ֤ה נֵרֹתֶ֙יהָ֙ עָלֶ֔יהָ שִׁבְעָ֤ה וְשִׁבְעָה֙ מֽוּצָק֔וֹת לַנֵּר֖וֹת אֲשֶׁ֥ר עַל־רֹאשָֽׁהּ" (זכריה ד ב). שבעה שבעה ושבעה, זה מספר ימי חייו של למך – 777, אומר הליקוטי לוי יצחק – אבא של האדמו"ר האחרון, שמפה רואים שהמספר 777 הוא הגבוה מכל המספרים. אור, מים, רקיע הם 677 ועוד 100 ברכות, מאה אדנים וביחד 777."

""וַיֹּאמֶר ה' אֶל אַבְרָם לֶךְ לְךָ מֵאַרְצְךָ וּמִמּוֹלַדְתְּךָ וּמִבֵּית אָבִיךָ אֶל הָאָרֶץ אֲשֶׁר אַרְאֶךָּ" (בראשית יב א)  "לֶךְ-לְךָ" (בראשית יב א) זה גימ' מאה, שנצא מחמישים שערי טומאה ונכנס לחמישים שערי קדושה. "מִבֵּית אָבִיךָ, וּמִמּוֹלַדְתְּךָ", זה הגנים, אדם פועל לפי הגנים, אבל הוא צריך לצאת מהגנים שלו ולקבל אחרים, אז הוא יוכל להבין את הפנימיות של התורה." 

""וַיֹּאמֶר יַעֲקֹב אֶל יוֹסֵף אֵל שַׁדַּי נִרְאָה אֵלַי בְּלוּז בְּאֶרֶץ כְּנָעַן וַיְבָרֶךְ אֹתִי" (בראשית מח ג), העיקר זה להגיע ללוז. להגיע לבוקר, להגיע לבחינה של לאה."

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

לְשׁוּבוּ בָּנִים הָיְתָה אוֹרָה וְשִׂמְחָה • גלריית תמונות מרהיבה משמחת פורים בחצר גינת ביתן המלך

לפניכם גלריית תמונות מרהיבה ביופיה משמחת הפורים בחצר גינת ביתן המלך – חצר בית מדרשינו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *