צור קשר עם הרב ברלנד

שלום בית- דיבורי אש להבה מפי הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

הנה דברים נפלאים אודות חשיבות והדרך הנכונה לשלום בית, שאמר כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א לפני קהל גדול במעמד המלווה מלכה בבית רבינו שבבת ים.

"הבעל צריך להגיד לאשתו מילות שבח, אם הוא לא יודע להגיד מילים טובות עדיף שיתגרש, שייתן לה גט והיא תמצא בעל אחר שיגיד לה מילים טובות. הבעל צריך להגיד לאשתו רק מילים טובות, מלים של עידוד, 'את האישה הכי מוצלחת בעולם, עצם מעצמי, בשר מבשרי'. 'את העצם שלי, את הבשר שלי, אנחנו אחד, שנינו ביחד זה השידוך הכי טוב בעולם'. וצריך לחזור על זה כל יום כמה פעמים ביום."

"אם האישה אומרת איזו מילה אסור לענות, צריך להתעלם, לאישה מותר להגיד מה שבא לה ולאיש אסור כי הוא לומד תורה. האישה לומדת מתי שבא לה, אבל האיש מחויב ללמוד תמיד. צריך רק לעורר אהבה בבית, רק לעורר שמחה. אין ספר בעולם שמדבר על איך לדבר לאישה כמו שהתורה מדברת, 'את עצם מעצמי, בשר מבשרי'."


"תמיד האיש צריך להגיד לאשתו שהיא היחידה בעולם, אסור אף פעם להגיד לה שיש נשים יותר טובות. תמיד להגיד, את הכי מוצלחת, את הכי נפלאה, מה שאת עושה אף אחת לא יכולה לעשות, רק את, אין כמוך, את הכי יקרה לי ואין שום אדם בעולם שיקר לי כמוך. כל הנשים כמו קופים לידך, כך צריך להגיד לאישה. את האישה הכי מושלמת, אסור להגיד לאישה שהיא עוד לא מושלמת והיא צריכה לעבוד על עצמה. צריך להדגיש ולהגיד לאישה שהיא המושלמת ואין אחרת, את האישה שלי."

"בכל פעם שבאים הביתה צריך לבוא עם משהו, פיצה, פעם פלאפל, ואז ישבו ביחד וידברו, יספרו סיפורים בסבלנות, לא בעצבנות. כשאדם בא הביתה אסור לו למהר, אין לו אז שום דבר חוץ מאשתו, העולם נעצר מלכת. כשאדם נכשל במיליון ראיות אסורות אז אשתו כבר לא פונקציה בשבילו, אז הוא מגיע הביתה והוא רק קוצף וכועס על אשתו. בעיניים אפשר לעשות יותר עבירות מבמעשה, כי במעשה אפשר לפגום רק פעם אחת ובעיניים אפשר לפגום מליון פעם ביום אחד. אז הוא מושך על עצמו טומאה כזו שהוא בא הביתה עצבני וכועס ולא מדבר יפה. ברגע שאדם ישמור את העיניים הוא לא יכעס על אשתו."

"הזוהר אומר על הפסוק (בראשית) "עַל כֵּן יַעֲזָב אִישׁ אֶת אָבִיו וְאֶת אִמּוֹ; וְדָבַק בְּאִשְׁתּוֹ", הבעל צריך להיות דבוק כל הזמן באשתו. אפילו שהוא לא בבית הוא צריך לחשוב עליה, מה קורה איתה, איך היא מרגישה, אולי נפל הילד, אולי נפלה לו שן. אם האיש יחשוב על אשתו אז הוא ירגיש באמת אם קרה משהו ואם לילד נפלה שן."

""ודבק באשתו והיו לבשר אחד", אז הילדים שלהם הופכים מוצלחים, ילדים שלומדים תורה, נשמות קדושות. הבחוץ בכלל לא מעניין אותם, אין להן ניסיון בדברים האלה."

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

תפילה לעני לחג הפסח מאת הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, מְחַיֵּה מֵתִים בְּרַחֲמִים רַבִּים, "אֱלֹקִים חַיִּים וּמֶלֶךְ עוֹלָם". רַחֵם עָלֵינוּ, הַחֲיֵינוּ וַהֲקִימֵנוּ, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *