צור קשר עם הרב ברלנד
קריאת המגילה עם כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א בגלות
קריאת המגילה עם כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א בגלות

"תלמיד יכול לדבר עם רבו בכל מקום אפילו שהרב לא נמצא" – סיפורו המחזק של האברך של הרב ברלנד שליט"א

סיפור שהגיע אלינו מהאברך א.ר ממנו נחשף עוד טפח מהרחמנות האין סופית של כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א. הצדיק שרואה את כל מה שעובר על כל אחד ואחד מאיתנו ודואג לכולם.

מתחיל האברך א.ר ומשתף אותנו בדברים. "לפני כמה חודשים נכנסתי לספריית חב"ד וראיתי שם ספר של תורת הבעל שם טוב, פתחתי את הספר והיה כתוב בשם הבעש"ט שתלמיד יכול לדבר עם רבו בכל מקום אפילו שהרב לא נמצא, כאילו שהוא נמצא ממש לידו. מיד התחלתי לדבר עם מורינו הרב ברלנד שליט"א דברים היוצאים מהלב. ספרתי לרב את כל מה שעובר עלי, כל הקשיים בפרנסה ובעבודת ה'. אמרתי שלא ראיתי את הרב כל כך הרבה זמן ובקשתי, "הרב תחזק אותי!"'

"תוך כדי שאני מדבר עם הרב ברלנד שליט"א הנייד צלצל, הסתכלתי וראיתי שזה ממספר חסום. לא רציתי להפריע את מהלך הדיבורים שיצאו מלב בוער, לכן לא עניתי. המשכתי להגיד "הרב תחזק אותי!" כאשר הטלפון צלצל בשנית ופתאום נכנס לי לראש, "תענה! אולי דווקא מכאן תבוא לך הישועה"."

"עניתי לטלפון ולא יאומן – זה היה הרב! לא ידעתי איך יש לרב את המספר שלי, הוא קרא לי בשמי ואמר בחיבה ובחמימות גדולה, "למה אתה לא מגיע אלי למרוקו, תבוא אליי, לא ראיתי אותך הרבה זמן, למה אתה לא מגיע?" המקרה היה בחודש טבת, והרב אמר, "תגיע אליי בקריאת המגילה". בחסדי השם זכיתי להגיע לקריאת המגילה אצל הרב ברלנד שליט"א כשהיה בזימבבואה וקבלתי מזה חיזוק לכל החיים."

המשיך האברך א.ר וסיפר את שקרה עימו אחרי שחזר מזימבבואה.

"בדרך לזימבבואה הכנתי בפתק סדרת שאלות לרב ברלנד שליט"א, אבל כשהגעתי ועמדתי בארבע אמות של הצדיק הרגשתי שאין לי שום שאלות. כבר לא היו לי שום קשיים, הכל הרגיש לי טוב, לא חסר שום דבר! פתאום התחוור לי שההנהגה של ה' יתברך אליי היא הכי טובה שיש!"

"ניסיתי לגשת לרב במשך ה- 24 שעות שהייתי שם בכדי לקבל כמה מילות חיזוק ולא הצלחתי, עם זאת הרב הקרין אליי כזה אור ואהבה. הרגשתי טעם גן עדן, שלא חסר לי שום דבר, כל שרציתי היה להמשיך להיות ליד הרב, לשיר, לזמר ולהודות לה' יתברך."

"פתאום נזכרתי שאימא שלי ביקשה ברכה, לחשתי לעצמי בשקט בקול שאוזן טבעית לא שומעת, "הרב אימא שלי בקשה ברכה". מיד הרב הסתובב אליי והמטיר שאלות על המכתבים שאימא שלי כתבה לו לפני הרבה שנים. באותם מכתבים אימי שאלה על הבעיה הרפואית ממנה סבלה, וכעת הרב שאל אותי אם אכן זה הסתדר? עוד המשיך הרב ברלנד והתעניין לגבי מספר הנהגות אותם נהגה אימי לקיים אם אכן היא עדיין נוהגת לעשותם. ראיתי איזה זיכרון מדהים יש לרב, איך הוא אוחז ראש עם כל אחד ואחד."

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *