צור קשר עם הרב ברלנד

מרגש מאוד: תפילה ראשונה עם הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א אחרי שבועיים היעדרות: צפו

התרגשות גדולה בחצר קודש ברסלב 'שובו בנים'. לאחר שבועיים של מנוחה, לאור מצבו הבריאותי הרופף, חזר כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א למעונו נאווה קודש שבירושלים.

מיד עם שובו הצטופפו המונים, תלמידיו והמוני עמך בית ישראל, לתפילת שחרית ראשונה בוקעת רקיעים.

כפי שפרסמנו באתר, חזרתו של מורינו הרב ברלנד שליט"א לוותה בהנהגות קודש חדשות/ישנות, אשר אמונות על חיזוק השורות וקידום דרך התפילה ועבודת השם, כך שהרב שליט"א יוכל יותר להתרכז בתפילה, וכן לתת ייחס נאות לשאלות הציבור שלא בזמן התפילה.

שיעור גמרא קבוע לפנות בוקר

אחת מההנהגות החדשות התבטאה בכך, שמורינו הרב ברלנד שליט"א החל למסור מידי יום, בשעה 4 לפנות בוקר, שיעור דף היומי  בגמרא. השיעור נערך בבית התפילה לפני תפילת שחרית, כאשר מיד בסיומו נערכה תפילת שחרית על פי ההנהגות החדשות אותם קבע הרב שליט"א. 

חלק מהכללים החדשים/ישנים, אותם מנהיג הרב שליט"א, מתעסקים בכך שאם יש למאן דהוא שאלה דחופה, הוא יוכל  להפנות אותה אל הגבאי ובעז"ה יקבל תשובה – בזמן התפילה שום פתק לא יענה.

לטובת העניין תוצב קופסה גדולה אליה ישלשלו את הפתקים והפדיונות, אחרי התפילה יבדקו מה השאלות הדחופות ויתקשרו אל בעלי המשפחות."

עוד חזר מורינו הרב להנהיג בתפילות הציבור, שמהיום הרב יתפלל ללא הפרעות, הילדים עם הפרנצ'ס (טריבונה) יועברו לחלק הקדמי של האולם, בכדי שהרב יוכל לראות אותם לכל אורך התפילה. הרב יוכל לעודד אותם, לתת להם רמזים טובים של תפילה בכוונה. כל הילדים יוכלו להתפלל תפילה מסודרת, בכוונה, עם ניגונים, כמו שקיבלנו את הברכה מר' לוי יצחק, מר' נחמן מטולצ'ין, שקיבל את הברכה מר' נתן." 

מראות הקודש מתפילת השחרית עם כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א לאחר חזרתו מהמנוחה

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

כְּשֶׁהָיִיתִי בְּפּוֹנִיבֶז' שָׁמַעְתִּי בְּשֵׁם הָרַב הַגָּאוֹן ר' יְחֶזְקֵאל לֵוִינְשְׁטֵיְין: קובץ מימרות בשם המשגיח מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א • ליומא דהילולא

היום י"ח אדר־ב' חל יוֹבֵל שנים להסתלקותו של 'המשגיח' בישיבת פונוביז' הגאון הגדול רבי יחזקאל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *