צור קשר עם הרב ברלנד
הרב ברלנד עם הרב סוכות - כנס רחובות
הרב ברלנד עם הרב סוכות - כנס רחובות

"תשע"ח היא שנת ביאת המשיח, 'אֶעֱלֶה בתמר' – השיעור המלא מהכנס ברחובות מאת הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א – גלריית תמונות

""הוֹאִיל מֹשֶׁה בֵּאֵר אֶת הַתּוֹרָה הַזֹּאת" (דברים א), 40 שנה חיכה משה לקבלת התורה. הרב'ה (רבי נחמן) מוריד את כל ההוראות לדור הזה דרך הרב סוכות שזכה לשמש אותי 50 שנה. נפגשנו לראשונה בברית אצל הרב דוד קרמר. אבא שלו (הרב משה קרמר) זכה שרבינו יעביר את הכל דרכו, כי עד ביאת משיח לא תהיה עוד כזו נשמה. הוא זכה להיות עיבור של רבינו ממש."

"תשע"ח היא שנת ביאת המשיח. הנתיב אמר, 'איפה שאני כונס שם יהיו הגבולות', בשנת תרמ"ב אף אחד לא חלם על מדינה, לא חלמו על גבולות. שנת 'אֶעֱלֶה בתמר' ( הוא כינויה של עלייה של יהודים מתימן אשר עלו לארץ ישראל בשנים תרמ"א-תרמ"ב (1881). העולים קישרו את עלייתם עם הפסוק "אמרתי אֶעֱלֶה בתמר" (שיר השירים, ז', ט'), משום שהמילה "בתמר" היא שינוי סדר האותיות של תרמ"ב.). זוהי השנה הכי גדולה שהייתה מעולם, שנת העלייה מתימן, אבל שמו אותם במערות ליד הקבר של ר' עובדיה מבר טנורא (מפרש המשניות). העולים מתימן גרו שם שנה שנתיים."

"תפילה זה רק היהודים, אבל היום גם אצלנו לא יודעים להתפלל, צריך להגיד מילה אחר מילה בתפילה, אחרת לא יורד השפע. רק רבי נחמן אומר, "אוֹדִיעַ אֱמוּנָתְךָ בְּפִי" (תהלים פ"ט ב), אמונה זה בפה לא בלב. אנשים אומרים, יש לי אמונה בלב, אני נקי, לב טהור, אמונה זה, "אוֹדִיעַ אֱמוּנָתְךָ בְּפִי", לא לשכב במיתה או לשמוע בקו ולהמשיך לישון. אמונה זה לקום ולהגיד את הקרבנות, כי כל אחד חייב אשם, חייב חטאת ואם לא בגלגול הזה אז בגלגול בקודם."

גכעי

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

לְשׁוּבוּ בָּנִים הָיְתָה אוֹרָה וְשִׂמְחָה • גלריית תמונות מרהיבה משמחת פורים בחצר גינת ביתן המלך

לפניכם גלריית תמונות מרהיבה ביופיה משמחת הפורים בחצר גינת ביתן המלך – חצר בית מדרשינו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *