צור קשר עם הרב ברלנד
הרב שמואל אוירבך
הרב אליעזר ברלנד לומד כם הרב שמואל אוירבך (ארכיון)

אבל כבד, נפטר הגה"צ הרב שמואל אוירבך זצ"ל אשר היה בידידות גדולה עם הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

אבל כבד, ניצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון הקודש, הלך לעולמו ראש ישיבת 'מעלות התורה', הגה"צ הרב שמואל אוירבך זצ"ל לאחר שלקה בלבו בליל שבת בישיבתו בשכונת שערי חסד ולאחר מאמצי החייאה הרופאים נאלצו לקבוע את פטירתו.

בן 87 היה הרב אוירבך זצ"ל בפטירתו ומפורסמת לכל ההערכה הרבה שהייתה בינו לבין מורינו הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א וכן הידידות המאוד קרובה שררה במשך עשרות שנים בין השניים. סיפר הרב יוסף חיים אסולין, מו"ץ בבית הדין של הרב ניסים קרליץ, "החברותא של ר' שמואל אורבך אמר שר' שמואל אמר לו שחסיד ברסלב אין בדור הזה, הברסלבר היחידי שיש זה ר' לייזר ברלנד. וזה ידוע שר' שמואל בעצמו היה ברסלב לתקופה, אז ר' שמואל יודע מה זה ברסלב, וכר' שמואל אומר "הברסלבר היחידי, הוא לא אומר את זה מסברה, הוא אומר את זה מידיעה." עד כאן המו"צ אסולין.

הגהצ הרב אליעזר ברלנד שליטא והגהצ הרב שמואל אוירבך זצל בלימוד משותף
הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליטא והגה"צ הרב שמואל אוירבך זצ"ל בלימוד משותף

לשם חיזוק הדברים נביא לפניכם את דבריו של הרב החסיד אהרון בוימל שיחי', כפי שהבאנו בכתבה, "הרה"ג הרב שמואל אוירבך שליט"א: ובערת הרע מקרבך "הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א הוא צדיק גמור"." אלו דבריו, "ביום רביעי כ"ט בחשון תשע"ז ה- 30.11.2016 למניינם, זכיתי להשתתף בחתונה המרגשת שנערכה לניצולת התאונה המצמררת מקו 402 ולשמח את החתן והכלה", מספר הרב אהרון בוימל. "החתונה נערכה בבנייני האומה בהשתתפות רבים וחשובים ומשם נסענו להתפלל מעריב בזכרון משה, השעה הייתה כבר קרוב ל- 1:30 בלילה.  לשמחתנו מצאנו בזכרון משה את הרה"ג הרב שמואל אוירבך שליט"א (אלו דבריו אז) ראש ישיבת מעלות התורה וחבר נשיאות ועד הישיבות, חיכיתי קרוב לחצי שעה בכדי לשוחח עימו."

הגהצ הרב אליעזר ברלנד שליטא והגהצ הרב שמואל אוירבך זצל
הגהצ הרב אליעזר ברלנד שליטא והגה"צ הרב שמואל אוירבך זצ"ל

"כאשר יצא הרב אוירבך שליט"א מבית התפילה ניגשתי אליו ואמרתי לו בכאב: הרב אוירבך, הרב אוירבך, מה יהיה? הם משמיצים את הצדיק הרב ברלנד. משמיצים אותו ואת הקהילה שלו, הם לא מפסיקים להשמיץ, תראה יש פה קונטרס שהם הוציאו, מלא בשקרים ודברי הבל".

"ענה לי ביידיש רב שמואל שליט"א: 'נו.. ובערת הרע מקרבך, דבר ראשון צריך לבער את זה' !!!, מצווה עלי הרב אוירבך. לא הבנתי את כוונתו של הרב, אז שאלתי את הגאב"ד שהיה עימו לפשר כוונתו".

"עונה לי הגאב"ד: 'הרב אוירבך שליט"א אומר לך שאתה צריך לעשות בערת הרע מקרבך, אז קדימה תקרע את הקונטרס הזה וקיים את המצווה'! עמדתי מולו וקרעתי את זה ממש לגזרים. רב שמואל כ"כ נהנה ואמר לי: 'או, ובערת הרע מקרבך'.

אז אמר הרה"ג הרב שמואל אוירבך שליט"א: 'הגה"צ הרב אליעזר ברלנד הוא צדיק גמור'.

"כל האדמור"ים והרבנים אומרים שאסור לנגוע בזוהמה הזו, אין אפילו רב אחד שעומד מאחורי זה ושמתיר לו לחלק זאת ולהכשיל את הרבים. משלמים חמישים שקלים לשעה לאנשים שמוכנים לטמא את נפשם ולאבד את שני העולמות בעבור חלוקת עלוני הטפלות והשקר הללו. חבל שהוא מטמא את הציבור בדברי ההבל הללו". עד כאן עדותו של הרב בוימל שם.

תוך כדי האבל הכבד שמתרגש בהפתעה גדולה על כל עם ישראל דחה הרב ברלנד שליט"א את הכנס התורני שהיה אמור להתקיים בקריית ספר למועד שיפורסם בהמשך.

ברוך דיין האמת

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

כָּל שְׁתִיַּת הַיַּיִן זֶה לְהַגִּיעַ לִידֵי דְּבֵקוּת בַּה' לִרְאוֹת אֶת ה' פָּנִים אֶל פָּנִים! • שיעור אש להבה לחג הפורים מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

כיצד מבטלים את הדינים בפורים > מתי מתגלית יסוד הארת 'אבא' > מהו לבסומי בפוריא …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *