צור קשר עם הרב ברלנד

אבל כבד עקב הסתלקותו של המקובל חכם אברהם חי – קשרי הצדיק זצ"ל עם הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

אבל כבד ! "נצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון הקודש" – ביום ה' לפנות בוקר הסתלק לעולמו המקובל הגה"צ "חכם אברהם חי" זצ"ל מפרדס כץ. בן 97 היה חכם אברהם במותו והוא נטמן סמוך לידידו המקובל הגה"צ רבי יהודה זאב ליבוביץ זצ"ל. חכם אברהם חי היה ענוותן ושפל ברך כמו שרבים הכירו אותו, ואכן רבים שיחרו לפתחו לעצה וברכה. עסק רבות בצדקה וחסד וכן במתן בסתר במשך שנים רבות.
הגאון הצדיק חכם אברהם חי זצוק"ל נולד בעירק בעיר בגדד לפני כתשעים שנה, וכאשר עלה לארץ הקודש הצטרף לחבורת הצדיקים הנסתרים של רבי יהודה זאב ליבוביץ זצוק"ל והצדיק הגנוז רבי יוסף אברהם בנימין ברכות זצוק"ל. חכם אברהם חי הקפיד  לנסוע מידי שנה לציון רבי נחמן מברסלב שבאומן, ואף התבטא פעמים רבות ואמר כי מקום גניזתו של רבי נחמן מברסלב זיע"א הוא מקום התגלות השכינה הקדושה. סעו לאומן לציונו של רבי נחמן מברסלב – ציווה לכל שומעי לקחו.
 המקובל חכם אברהם חי הנהיג את בית מדרשו במשך שנים בשכונת פרדס כץ, ומאוחר יותר בביתו ברחוב השניים בשכונה, שם קירב יהודים רבים לאביהם שבשמים. במשך יובל שנים נחשב "חכם אברהם" לצדיק מפרדס כץ ורבים שיחרו לפתחו לבקשת ברכות. גדולי ישראל רבים מכל החוגים היו מגיעים לפתחו להיעזר בו.
 חיבר ספר 'מדור דור' המתובל מתורתו של רבינו הק' ומספר הקדוש 'ליקוטי הלכות' למוהרנ"ת מברסלב, נפטר ללא ילדים, מתלמידיו הקרובים התבלט המשפיע הרה"ח ר' מאיר שלמה שליט"א נשיא מוסדות 'בית ברסלב' ואחד מתלמידיו המפורסמים של מורינו הרב שליט"א, שחכם אברהם חי זצ"ל ראה בו ממש כבנו. היתה ביניהם קרבה מיוחדת והם אף למדו ביחד את רזי הקבלה ע"פ תורת רבי נחמן מברסלב זיע"א. בשנים האחרונות התקרב אליו הרה"ח ר' שלום ארוש שליט"א ראש ישיבת 'חוט של חסד'
ליקטנו עבורכם מקצת מהדברים שפרסמנו בעבר אודות קשריו של הרב שליט"א עם חכם אברהם חי זצ"ל: 
 לאחר העצרת הגדולה שהתקיימה בי"ב אדר א' בכותל המערבי הלכו כמה מאנ"ש לאחד מצדיקי דורנו המקובל חכם אברהם חי שליט"א, וסיפרו לו על העצרת למען מורנו הרב שליט"א, אמר להם חכם אברהם חי "כך כל הצדיקים סובלים. הרב לא היחיד רק שהוא סובל יותר מכולם". המשיך ואמר "הרב ברלנד הוא יהודי יקר וכל מה שהוא סובל זה הכל בשביל עם ישראל והכל נכון ואמיתי מה שאומרים שהוא סובל בשבילנו".
ביום שני ט' כסלו תשע"ה היה העולם במתח לשמוע מה יהיה פסק הדין של בית המשפט בהולנד בעניין מזימתה המרושעת של מדינת ישראל להסגיר את הרב, שני אברכים מהישיבה היו בבית הכנסת של אחד מצדיקי דורנו המקובל חכם אברהם חי שליט"א בשעה 16:00 אחה"צ ואמרו לחכם אברהם שמדינת ישראל לקחה את הרב ברלנד למשפט בהולנד אז החכם מיד אמר "שקר! הכל שקר!", והאברכים המשיכו להגיד שהיה אמור לצאת פסק דין של השופט בשעה 14:00 היום אז אמר להם החכם "עוד לא היה פסק דין, כי לדין יש ריח", ואז הרים את ידיו לשמים והתחיל לבכות ולהתפלל על הרב. רק לאחר מכן הודיעו השופטים שבאמת נדחתה ההחלטה, כי לא הבינו כלל מה מדינת ישראל רוצה מהרב. "החכם עיניו בראשו".
 
כמה מאנ"ש היו בבית מדרשו של הצדיק חכם אברהם חי שליט"א וסיפרו לו על הפדיון הנ"ל של הרב, שאמר שכל אחד יתן לפחות 10 דולר, אז מיד החכם הוציא שטר של 50 ש"ח לעיני כולם ונתן זאת לפדיון. אמרו "אנשים כמונו שמלאים בחטאים צריכים פדיון ולא חכם אברהם", אבל בכל זאת הצדיק הקפיד שייקחו את הכסף לפדיון הכולל של הרב. ועיין בליקוטי הלכות ברכת השחר הלכה ה' מה שרבי נתן מאריך על כוח הפדיון הכולל "הַפִּדְיוֹן וְהַהַמְתָּקָה הַנַּ"ל הַנִּמְשָׁךְ מִבְּחִינַת רַעֲוָא דְּרַעֲוִין הוּא לְמַעְלָה מִכָּל הַשִּכְלִיּוֹת וְהַחָכְמוֹת וְהוּא שׁרֶֹשׁ הָעֶלְיוֹן שֶׁל כָּל הַחָכְמוֹת, וְהוּא בְּחִינַת תַּכְלִית הַיְדִיעָה דְּלָא נֵדַע בְּחִינַת וְלֹא יָדַע אִישׁ וְכוּ' כַּנַּ"ל, עַל כֵּן הוּא מַמְתִּיק הַכּלֹ, עַד שֶׁמִּשְׁתַּמְּשִׁין לְמַעְלָה עִם זֶה הַפִּדְיוֹן לְהַעֲלוֹת מִשְּׁמָד לְרָצוֹן לְבַטֵּל כּחַֹ הַחֲרוֹן אַף שֶׁמִּשָּׁם כּחַֹ הָעֲבוֹדָה זָרָה שֶׁהוּא כְּלַל וְשׁרֶֹשׁ כָּל הַיְצָרִין רָעִין שֶׁנִּמְשָׁכִין מִדִּינִים לְבַטְּלָם וּלְשַׁבְּרָם וּלְהַעֲלוֹת מִשָּׁם לִבְחִינַת רָצוֹן וְכוּ'" עיי"ש.
נפטר בשם טוב בגיל 97 יהיה זכרו ברוך ת.נ.צ.ב.ה
התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

לְשׁוּבוּ בָּנִים הָיְתָה אוֹרָה וְשִׂמְחָה • גלריית תמונות מרהיבה משמחת פורים בחצר גינת ביתן המלך

לפניכם גלריית תמונות מרהיבה ביופיה משמחת הפורים בחצר גינת ביתן המלך – חצר בית מדרשינו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *