צור קשר עם הרב ברלנד
אילן תמיר - הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א שלח לי מכתב בדרך ניסית
אילן תמיר - הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א שלח לי מכתב בדרך ניסית

הזוי: הרב ברלנד שליט"א שלח לי מכתב בדרך ניסית – סיפורו של אילן תמיר

"שמי אילן תמיר, נולדתי בטבריה, גדלתי שם, כיום אני גר בירושלים. הסיפור שלי הוא מלפני 20 שנה והוא מתחיל כאשר מישהו הזמין אותי להתלוות אליו אל הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א." פותח אילן תמיר בסיפורו המדהים.
"באותו יום היה אירוע כל שהוא ולא הייתה אפשרות להיכנס אל הרב שליט"א, לכן הכנסתי אליו מכתב עם שאלה חשובה שהייתה לי. כשיצאנו משם נזכרתי לדאבוני ששכחתי לכתוב את הפרטים שלי על גבי המכתב והרי הרב ברלנד שליט"א, כביכול, לא הכיר אותי והוא לא יכל לאתר אותי."
"יום אחד התקשרה אלי אחותי ואמרה לי שיש לה מכתב עבורי. מתברר שחבר ילדות שלי מימי ביה"ס בטבריה עבר בשכונת גאולה שבירושלים ומצא מכתב שזרוק על הרצפה וכתוב עליו  – אילן תמיר. הוא נזכר שהוא מכיר מישהו בשם אילן תמיר, אך לא ידע איך לאתר אותי. הוא סיפר זאת לאחותו מירושלים שאצלה התארח והיא ענתה לו שאחות של אילן תמיר מתגוררת גם בירושלים והוא יכול להשאיר אצלה את המכתב."

"הגעתי לירושלים בכדי לקבל את המכתב ולתדהמתי אני רואה שעל המכתב שאני כתבתי ישנה תשובה של הרב ברלנד שליט"א. הלכתי עם המכתב לרב שלום ארוש שליט"א שאישר לי שזה אכן כתב ידו של הרב שליט"א, מי כמוהו יודע, הוא הרי אחד מתלמידיו הוותיקים של הרב ברלנד."
"שאלתי נגעה בחיי האישיים, אך הרב ברלנד שליט"א לא הסתפק בתשובה, אלא הוסיף וכתב שנאמר לי ע"י הרב שלום ארוש בעבר מה לעשות ולא קיימתי את עצתו. הופתעתי שוב, משום שבכלל לא ציינתי במכתבי שאני מקושר לרב ארוש שליט"א.,
"הרב ברלנד סיים בתשובתו ואמר, 'תעשה מה שהרב שלום אמר לך ובעייתך תפטר במהרה'. באמת עשיתי זאת והבעיה שהתחבטתי איתה הרבה זמן נפטרה פתאום ב- 15 דקות. זה ממש נס גדול שהיה לי, לא האמנתי שזה קרה לי."
"למעשה ההכרות שלי עם הרב אליעזר ברלנד שליט"א הייתה לגמרי במקרה. באחד הימים ועודנו בטיול בצפון, חבר טוב שלי בשם עזרא הציע לי לבוא ולהכיר את הרב ברלנד שליט"א. אז הייתי רק בתחילת דרכי ואמרתי לו, 'עזוב אותי כבר ראיתי רבנים בחיי'. לשמחתי הוא לא ויתר וסחב אותי איתו לראות את הרב ברלנד שליט"א תוך שהוא אומר לי – 'לא, הרב הזה הוא רב גדול, זה הרב של הרב ארוש."
"הגענו, זה היה בחג הסוכות והרב שליט"א רק ישב בסוכה ואכל חתיכות קטנות של חלה, אבל אני קפאתי במקום. כל השכנועים שנצא ונמשיך בטיול נענו על ידי בהתעלמות. לא יכולתי להפסיק מלהסתכל עליו – 'תעזבו אותי', אמרתי להם. 'פעם ראשונה שראיתי דבר כזה'."
"באחד הימים אשתי ואני שמענו על העניין של הפדיון נפש אצל הצדיק. שמעתי שהרב ברלנד אמר שאפילו אם הוא לא נמצא ומעבירים אליו את הפדיון זה כבר פועל את הפעולה, אפילו אם הפדיון עדיין לא הגיע אליו. וכך, לקחנו את כל הכסף שיכולנו למשוך מהבנק, זה היה ה- 500 שקלים האחרונים שלנו. שלשלנו את מלא הסכום לתיבת הדואר של הרב ברלנד והלכנו לדרכנו."
"עברו ארבעה ימים ולפתע אנו מקבלים מכתב מפתיע לביתנו. מתברר שהביטוח הלאומי קנס את עצמו אחרי שבאופן תמוהה התברר להם שאשתי גם אימא לילדים וגם נכה. כך יצא שקיבלנו פי 7 ממה שנתנו לרב ברלנד בפדיון. זה היה ממש נס, באותו הזמן של הפדיון בכלל לא חשבנו על אפשרות כזו עם הביטוח הלאומי, הרי לא ידענו שהם טועים"
"קשה להסביר, איש אלוקים ענק מסתובב בדור שלנו, זכינו שיש בדורנו רב כזה. לא יודע איך עושים ככה לרב! עד שיש בדור הזה רב שהוא ממש איש אלוקים, כנראה שזה משהוא גדול שלנו אין אפשרות להסביר את זה. אין ספק שהרב ברלנד שליט"א הוא איש אמת ואין אחרת."
"הרב ברלנד יגיע בחזרה לארץ וכולם יבינו את האמת (הראיון נערך הרבה לפני שידעו שהרב שליט"א יחזור לארץ). גם אם יסגירו את הרב שליט"א הוא יגיע בשטיח אדום (כמו שבאמת קרה בסוף, הרב הגיע לביתו עם שטיח אדום).
השטיח האדום שנפרס לכבוד הגעתו של מורינו הרב ברלנד שליט"א
השטיח האדום שנפרס לכבוד הגעתו של מורינו הרב ברלנד שליט"א
"למעשה כולם יודעים את האמת, גם המשטרה יודעת (שהכל עלילה שקרית). רק ממה שאני יודע יש אצל הרב ברלנד שליט"א בישיבה הכל, ממוזיקאים ועד טייסים, וכן, גם קציני משטרה.
התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

וכאן הבן שואל • הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א מברך את המצה השמורה ויין המשומר ליתומי ארגון 'הבן יקיר לי'

כמידי שנה ארגון 'הבן יקיר לי' דואג למשפחות היתומים דקהילתנו לקמחא דפסחא מצות ויין לקיום …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *