צור קשר עם הרב ברלנד
התמונה באדיבות ש. סולמונוביץ' - סטודיו 'מעשה חושן'

"אין רשעים בישראל" – פרשת ויצא מאת הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

"”וַיֵּצֵא יַעֲקֹב מִבְּאֵר שָׁבַע וַיֵּלֶךְ חָרָנָה“(בראשית כח י). "כשיעקב יצא מבאר שבע, הוא כבר השלים את שבע מדרגות הקדושה, את שבע הספירות! מלכות, יסוד, הוד, נצח, תפארת, גבורה, חסד שהן שבע הגבורות. ”וַיֵּלֶךְ חָרָנָה“ – יעקב הולך לחרן, יעקב הולך לשורשי הדין, לספירת הבינה, הוא הולך להמתיק את הדינים של הבינה, את שורשי הדין, הוא הולך להמשיך חסד לעולם, להמשיך שפע לעולם, כי כל עבודת הצדיקים היא להמשיך חסד ושפע לעולם."

"ברגע שהגיע רבי נחמן מברסלב לעולם, הוא המתיק את כל הדינים עד סוף כל הדורות, הוא המשיך שפע לעולם, הוא המשיך חסד לעולם, הוא הודיע שאין יותר רשעים, נגמר עידן הרשעים בעולם! ברגע שנולד רבי נחמן מברסלב נגמר עידן הרשעים, אין רשעים בישראל, הוא גילה את תורה רפב‘ בליקוטי מוהר“ן. ”עוד מעט ואין רשע“ – עוד מעט, היום, מחר, מחרתיים כבר לא יהיו רשעים בעם ישראל, כולם בתהליך תשובה, אחד חזר אתמול בתשובה, אחד חוזר היום, אחד יחזור בתשובה מחר, כולם בתהליך תשובה."

"רבינו מפרש את הפסוק בתהלים כפשוטו! ”ועוד מעט ואין רשע“ – עוד מעט! עוד מעט לא יהיו רשעים, כולם יהיו צדיקים כולם ישיגו אותנו, ”ועמך כולם צדיקים“ – אחד יהיה צדיק היום, אחד יהיה צדיק מחר, אחד מחרתיים ולהפך זה שיהיה צדיק מחרתיים עוד ישיג את כולם, ”הקטן יהיה לאלף והצעיר לגוי עצום“ – הקטן יעלה מעלה מעלה, כי כמה שהנשמות יותר גדולות יותר נעלות יותר עדינות אז ככה יש להם יותר קשיים ועיכובים לעשות תשובה."

"רבינו אומר לנו בתורה רפב‘ שאין דבר כזה רשעים בישראל, אין כזו מציאות, אפילו שאתה רואה רשע גמור מכף רגל ועד ראש אין בו מתום, אין בו שום נקודת יהדות, כולו אנטי ח“ו, אפילו נדמה לך שאין רשע כמותו בכל הדורות, תדע שהכל אצלו זה רק מחוסר דעת, אבל בפנים לוהטת בו אש קודש, בכל יהודי בוערת אש להבה לה‘ יתברך, רק הרים של חול מכסים לו את האש, את הנשמה, הרבה עפר מכסה את האש, כמו הר געש שיש בתוכו לבה, ההר מכסה על האש, ברגע שהאש תפרוץ, שהלבה תפרוץ, היא תכלה את כל ההר, היא תפוצץ את כל ההר."

אין חילונים בעולם - דברי כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א לפרשת ויצא
אין חילונים בעולם – דברי כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א לפרשת ויצא

"על כל יהודי מונחים הרים של עפר, הרים של סלעים, ויבוא יום והאש תפרוץ ותכלה את כל ההרים של החול והעפר. ”וצריך לחפש ולמצוא בו איזה מעט טוב שבאותו מעט אינו רשע“, אין דבר כזה שהוא רשע מכף רגל ועד ראש, זה רק נדמה לך! זה רק המדמה שלך! זה רק הדמיונות שלך שאתה חושב שהוא רשע. תמיד תחפש איזה דבר טוב שהוא עשה, איזה חסד שהוא עזר למישהו. תמיד תמצא אפילו ברשע הכי גדול הרבה הרבה טוב ”וע“י זה שמוצא בו איזה מעט טוב ודן אותו לכף זכות, ע“י זה מעלה אותו באמת לכף זכות, ויוכל להשיבו בתשובה…“"

"אם תסתכל בעיניים טובות על כל יהודי ולא תחשוב – הנה אני חזרתי בתשובה, הנה אני שומר שבת, הנה אני לומד תורה, אז למה הוא לא עושה תשובה כמוני? למה הוא לא שומר שבת כמוני? שילך בדרכי! גם אני עשיתי את הצעד הזה, למה הוא לא עושה את הצעד הזה? על זה אומר רבינו ”עוד מעט ואין רשע“ עוד מעט! הוא יעשה את זה, מחר, מחרתיים, אתה לא יכול להתערב לקב“ה בסדר הבריאה, בסדר התהליך של התשובה."

"תהליך התשובה, מתי יעשה כל אדם תשובה, איך עושים תשובה, התהליך הזה נסתר מעיני כל בריאה, זה תהליך שחייב לקרות אצל כל יהודי ויהודי, כל יהודי חייב לעשות יום אחד תשובה! ואפשר להחיש את התהליך הזה, לזרז אותו! וזה רק עם עיניים טובות, רק אם אדם יזכה לעיניים טובות על כל יהודי ויהודי .”והתבוננת על מקומו ואיננו“. אם בני אדם היו יודעים את הדבר הזה, 'לדון לכף זכות כל אדם', לא להסתכל בעין רעה, אז לא היו רשעים בישראל, כי את כולם היה אפשר להחזיר בתשובה כהרף עין."

"הנפש היהודית שנראית הכי רשעית, היא באמת הנפש הכי צדיקה, להפך, כמה שהיא יותר נראית רשעית היא יותר צדיקה, רק מרוב שהיא מלאה צדקות יש לה פחד! יש לה פחד טמיר, יש לה פחד פנימי להתחיל לקיים מצוות, היא יודעת שאם היא תתחיל לקיים מצוות אז היא תלך עד הסוף! יש הרבה יהודים רחוקים שאומרים ”אם הייתי מקיים מצוות הייתי הולך עד הסוף… לא כמוך!“ הייתי הולך עד הסוף, הייתי הולך ללמוד תורה יומם ולילה, מתקדש, מיטהר, עד הסוף – אבל ללכת עד הסוף זה נראה להם קשה! אז אומרים להם תשמרו לפחות חצי! הם לא מסוגלים, הם רוצים ללכת עד הסוף, ובאמת אם היינו מראים להם ומסבירים להם איך הולכים עד הסוף, איך מתקדשים, ואיך זה לא קשה, כולם היו עושים תשובה!"

"כל יהודי הוא חלק אלוק ממעל, כל אדם יש בו אלוקות, ”חביב אדם שנברא בצלם“ – כל יהודי אפילו הכי רשע הלב שלו בוער לה‘ יתברך, אין יהודי שהלב שלו לא בוער לה‘ יתברך, כי יהודי הוא לא פרה ולא כבשה, כל יהודי זה נשמה אלוקית שנחצבה מכסא הכבוד, כל יהודי באשר הוא שם אפילו שיש הרים של חול, מיליארדים קוב של חול על הנשמה שלו, על הגחלים הלוחשות בליבו, אף על פי כן הגחלים ממשיכות ללחוש. וצריך לנשב לו את העפרוריות שעל הלב, את ההרים של חול שעל הלב, וזה אומר רבינו – בואו ננשב לו את ההרים של חול מהלב כי אין מושג כזה רשעים בישראל, אין כזה מושג חילונים, אין כזה מושג!"

"יש אדם שמצליח לקיים את התורה ב-80 אחוז, יש אחד ב-70 אחוז, אחד ב-20 אחוז אחד ב-10 אחוז, כל יהודי צם ביום כיפור, אוכל מצות בפסח, אין כזה מושג יהודי חילוני בכלל, כולם מקיימים את התורה. כל יהודי הוא יהודי קדוש, הוא יהודי טהור. וזה היסוד של רבינו שאין רשעים בישראל, אסור להגיד רשע על שום יהודי, אסור להגיד פלוני רשע, צריך לתקן את לשון הדיבור הזה, כי אין מושג כזה בכלל."

"איך אתה יכול להאמין שפלוני רשע? אתה היית במקומו? אתה יודע איפה הוא נולד? האם אתה יודע מי ההורים שלו, מה עבר עליו, איך אתה מחליט להגיד על יהודי רשע, איך אפשר להגיד על יהודי חילוני? איך אפשר להגיד כאלה מושגים, אתה יכול להחליט מי רשע ומי צדיק? אתה יודע מי רשע ומי צדיק? אתה צריך לדעת שכולם צדיקים ”עמך כולם צדיקים“ ואין רשעים בישראל."

מתוך "צמאה נפשי"

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

למה הכהנים התחתנו רק עם בנות אשר? החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

החיזוק היומי – למה לא רצה יוסף להיפגש עם יעקב? יום ב', ח' אדר ב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *